• Anonym (Owl)

Korta killar...varför?

Hej! 

Jag vill börja med att säga att jag aldrig har brytt mig om längden på killar/män. Lång, kort, tjock, smal, jag bryr mig inte. Det är insidan som spelar störst roll. Jag har långt fler önskemål om personlighet, humor och intelligens än vad jag har på utseendet. 

Nu till saken. Jag är petit och det gör att jag är som en magnet för kortisarna. De kanske känner sig manligare om de är med en kort tjej? 

Detta har gjort att jag både dejtat och varit tillsammans med många korta killar. Detta är vad jag lagt märke till:

Korta män verkar ha ett behov av att kompensera för sin längd på olika underliga sätt. Tex besatthet att bygga muskler. Skryter om materiella saker eller pengar. Kort stubin och aggressiv. Ständig tävling med andra män. Lättkränkta, osäkra.

Jag upplever även att korta män ofta är  svartsjuka och kontrollerande. 

Varför beter ni er så här? Varför kan ni inte bara chilla och inte ta er själva på så stort allvar? 

(Sorry om inlägget ser konstigt ut, fl verkar inte fungera som det ska)

• Svar på tråden Korta killar...varför?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (IRL vs FL) skrev 2024-09-05 19:05:17 följande:
    Är övervikten på män, som oftare har bukfetma, inte farlig? För du skriver ju enbart om feta kvinnor.
    Mäns bukfetma är farlig.
    Många kvinnor med övervikt har extravikten på lår och rumpa, inte farligt. Inte hälsosamt heller, men i jämförelse med mäns bukfetma så kan dessa kvinnor nog sova gott om natten.
  • Anonym (Den kvinnliga)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-09-05 19:08:50 följande:
    Mäns bukfetma är farlig.
    Många kvinnor med övervikt har extravikten på lår och rumpa, inte farligt. Inte hälsosamt heller, men i jämförelse med mäns bukfetma så kan dessa kvinnor nog sova gott om natten.
    Undrar hur många som har bukfettma eftersom det låter här som att alla har det?

Fett på lår och höfter vid bmi 20+ är inte alls dåligt.

www.aftonbladet.se/halsa/a/KvMl95/paronformade-kvinnor-lever-langre
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Den kvinnliga) skrev 2024-09-05 19:23:06 följande:

Min väninna hade utslitna knän och alla extrakilon just på lår och rumpa. I förlängningen innebar hennes övervikt att båda knälederna var tvungna att bytas ut.
    Så bra är det ju inte.

Sen om man ligger på ett hyfsat BMI så är det säkert lugnt. Nu talar jag om mer övervikt än så.

Männens bukfetma är rent livsfarligt. Kvinnors feta rumpor och lår tar knappast livet av dem. Men för många kilon är ändå inte bra.
  • Anonym (Den kvinnliga)
    Anonym (Den kvinnliga) skrev 2024-09-05 19:23:06 följande:

Ursäkta Oftopic men missade få med denna länk också.
    illvet.se/halsa/apple-eller-paronform-din-kropp-avslojar-risken-for-att-do-for-tidigt

Har inte så mycket mer att komma med om korta killar så jag svarar mest på oftopic just nu. ;)
  • Anonym (Den kvinnliga)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-09-05 19:28:21 följande:
    Min väninna hade utslitna knän och alla extrakilon just på lår och rumpa. I förlängningen innebar hennes övervikt att båda knälederna var tvungna att bytas ut.
    Så bra är det ju inte.

Sen om man ligger på ett hyfsat BMI så är det säkert lugnt. Nu talar jag om mer övervikt än så.

Männens bukfetma är rent livsfarligt. Kvinnors feta rumpor och lår tar knappast livet av dem. Men för många kilon är ändå inte bra.
    Nej, jag talade om bmi mellan 20-25 som svar till Rob.
  • Anonym (Den kvinnliga)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-09-05 19:28:21 följande:
    Så bra är det ju inte.

Övervikt vid hög bmi är inte bra för något kön. Jag diskuterade bara Robs syn på övervikt bmi 20-25.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Den kvinnliga) skrev 2024-09-05 19:30:41 följande:
    Nej, jag talade om bmi mellan 20-25 som svar till Rob.
    Anonym (Den kvinnliga) skrev 2024-09-05 19:34:11 följande:
    Övervikt vid hög bmi är inte bra för något kön. Jag diskuterade bara Robs syn på övervikt bmi 20-25.

Ok, jag förstår.
    Men där talar du för döva öron kan jag lova.

Enligt honom är man fet om man har mer än 19 eller 20 (minns inte exakt) BMI, Han gläfser t o m om fetma vid BMI 22.

Honom ska man inte bry sig om... men ibland gör man det ändå.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hmm)

Ska vi konstatera att alla korta killar är dåliga med andra ord?

O att en tjock kille är farligt medans en tjock tjej inte är något dåligt, egentligen? 

Aldrig skådat en smutskastar tråd som börjar med ts för att sedan fortsätta rakt ut till mobbning i kör med ts. Brukar vara emot ts annars, men den här tråden bryter mot mönstret. 

Ett till konstaterande. 

Alla korta män är dåliga i tjattrandet på familjeliv. Men i verkligheten så finns det några få bra korta män? 

Fortfarande är allt bara heligt och vackert med kvinnor rakt av, tills de behöver byta ut sina knäskålar, men då är det synd om dom medans en kort kille ska skylla sig själv, bli längre och ansvara över att bli mera chillare ? 

• Anonym (Huxley)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-09-05 20:49:27 följande:

O att en tjock kille är farligt medans en tjock tjej inte är något dåligt, egentligen? 

Aldrig skådat en smutskastar tråd som börjar med ts för att sedan fortsätta rakt ut till mobbning i kör med ts. Brukar vara emot ts annars, men den här tråden bryter mot mönstret. 

Ett till konstaterande. 

Alla korta män är dåliga i tjattrandet på familjeliv. Men i verkligheten så finns det några få bra korta män? 

Fortfarande är allt bara heligt och vackert med kvinnor rakt av, tills de behöver byta ut sina knäskålar, men då är det synd om dom medans en kort kille ska skylla sig själv, bli längre och ansvara över att bli mera chillare ? 

Du låter hysterisk
  • Anonym (Undraflundra)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-09-05 20:49:27 följande:

Ett till konstaterande. 

Hur kom du fram till allt detta?

* Ingen har sagt att alla korta killar är dåliga.
    * Ingen har sagt att det är bra att vara tjock som tjej/kvinna.
    * Personen fick byta knäled, inte knäskål. Och det var ett argument som sa att det inte är bra för kvinnor heller med övervikt.

Hur står det till med förmåga att förstå skriven text?
    Att du kan läsa inser jag, men du verkar inte förstå ordens innebörd. Så kallad läsförståelse.
  • Anonym (Mannen)

Sök på "Short guy syndrome". En del personer kompenserar för dålig självkänsla på olika sätt. Sen får man tänka på att personer som har väldigt bra självkänsla istället kan bli lata och bekväma. Därför en hel del attraktiva män blur sunkiga gubbar då de inte har haft något driv att ta hand om sin kropp. Eller att attraktiva män tenderar att engagera sig mindre för sina barn.

• Anonym (Rob)
    "It?s often said that women look for partners that are tall, dark and handsome.

But research has revealed that if your man is on the tall side, he is more likely to be unfaithful.

A report on what drives men to cheat, found that the majority of those that admit seeing another woman behind their partners? back were over five foot 10.

In fact, the study included in a report by online affairs website Ashley Madison found that taller men were twice as likely to cheat when compared to those under five foot 10."

nypost.com/2017/08/29/tall-men-are-most-likely-to-cheat-research-says/
  • Anonym (Trolleri?)
    Hej! 

Jag vill börja med att säga att jag aldrig har brytt mig om längden på killar/män. Lång, kort, tjock, smal, jag bryr mig inte. 
    Så skrev TS i trådstarten.
    Sedan:
    Anonym (Owl) skrev 2024-09-05 16:43:21 följande:
    Ja längre män har generellt ett helt annat lugn. De utstrålar en självklar trygghet på något vis. 

Du ver bry dig VÄLDIGT mycket om längd på män!
    Startar tom en tråd om det..
Svar på tråden Korta killar...varför?