Anonym (Truth is gonna bite!) skrev 2024-10-02 20:23:05 följande:
Ok. Det låter bra.
Det du borde fråga honom först och främst är vad han menar att han vill ha stöd med. Om han säger att han behöver någon som ger honom stöd att komma ur relationen, så säg att det får han söka psykologhjälp för om han inte kan göra det på ett normalt sätt.
Om han bara vill prata med någon så är det ju upp till dig om du vill vara vän eller gratis psykolog. Låt honom bara inte lura dig till sex, för stöd är ju inte = sex.
Det är alltid bättre att vara misstänksam och försiktig, än att tro det bästa om alla människor. Det finns så mycket skit i världen, att alla borde vara extra försiktiga. Otrohet är dessutom så vanligt, och ännu lättare nu när folk kan chatta dygnet runt. Många män försöker, och kan ljuga om det värsta sakerna bara för att få till det.
Om det är en relation du är ute efter, gör det lättare för dig och hitta någon som åtminstone påstår sig vara singel. Sen är det alltid bäst att vara på sin vakt, trotts det.
Gör det först och främst för att skydda dig mot trista erfarenheter. Var en stark kvinna så kommer du ha större sannolikhet att träffa den rätta. En man som är bra och behandlar dig bra. Det är rätt givet att man sällan får det, om man skaffar en som försöker lösa sina relationsproblem med att vara otrogen.
Kanske om han skriver igen så kan jag fråga det. Men jag vill inte kontakta honom känner jag.
Ja det verkar vara en del gifta och sambomän ute på sidorna jag tycker att de gör fel som utnyttjar det. Jag vill inte få kontakt med några såna. Så jag försökte därför avsluta det fort och effektivt när han sa han hade sambo men det funkade inte så effektivt. Jag tycker att han borde ha svarat ok tack och hej, istället för att börja prata om stöd.
Ja det är jättesvårt att hitta en bra man. Jag dejtade med en förra året men så hade han sen inte tid så mycket så jag avslutade det. Jag ångrar det ibland för något bättre verkar svårt att få