Shieldman skrev 2024-12-21 17:40:33 följande:
1. Detta är min absoluta uppfattning. Jag vet inte hur anonym man är här men jag har ingen anledning att ljuga på ett forum.
2. Det som har hänt som jag kan tänka på är att jag vid ett tillfälle glömt ett viktigt datum. Jag har gjort allt i min makt för att ställa det till rätta men det är något hon aldrig verkar komma över.
sen är det klart att vi har väldigt olika uppfattningar om en del saker men det har absolut ingenting med otrohet eller olämpliga relationer till andra att göra.
3. Verkligen, verkligen INTE! Hur konstigt det än låter so är denna kvinna mitt livs kärlek.
4. Nej! Skulle aldrig komma på fråga!
5. Detta kan det nog ligga mycket i. Vi har haft det bra. Jag har upplevt känslor med henne som jag aldrig upplevt tidigare. Sådan otrolig kärlek och förälskelse. Jag vill att det ska vara bra. Jag försöker så hårt men inget är tillräckligt bra. Jag vänder verkligen ut och in på mig. Jag vet dock inte om jag orkar mer.
Efter allt du har skrivit, är det uppenbart att du lever i en osund relation som du bör ta dig ur. Det spelar ingen roll vad du gör, hon kommer ändå aldrig bli nöjd. När du har förstått det, är det kanske lättare att börja se saker och ting klart? Och även om hon mot förmodan skulle bli nöjd någon gång, ska du inte behöva vända ut och in på dig själv. När du har insett även detta, förstår du förmodligen att det inte finns någon annan väg framåt än att göra slut, ELLER att hon kommer till insikt och söker hjälp. Samt genast lägger av med sin överdrivna misstänksamhet.
Men du verkar fortfarande känslomässigt bunden till denna tjej. Det du beskriver är vanligt i destruktiva relationer. Det börjar med starka känslor och inte sällan ett fantastiskt förhållande. Sen blir partnern gradvis mer kontrollerande, eller så blir relationen stormig på andra sätt. Men man stannar, ofta längre än man borde, för man vill tillbaka till de där starka känslorna. Tillbaka till när det var underbart. Det blir som ett missbruk.