Anonym (SK) skrev 2024-12-27 21:49:31 följande:
Har lite erfarenhet men har tagit avstånd från kurser och dylikt då det är så mycket som jag inte tycker känns bra.
Har en släkting som är extremt inne på sådant du beskriver nu. När man ser det utifrån är det mer och mer som liknar en sekt. Allt är inte dåligt men dessa dyra kurser tar aldrig slut och det är väldigt mycket ?sanningar? som man inte verkar få ifrågasätta det minsta.
som person definierar jag mig som högkänslig. Har alltid haft lätt att plocka upp stämningar hos andra människor. Känner av saker jättestarkt men kan inte alltid veta varför. tror att en förklaring är uppväxt med en periodare så jag gick alltid på helspänn och hade tentakler utåt.
Jag har träffat nya vänner, känt mig mindre ensam och konstig för att jag ser saker andra inte ser, har känt mig speciell och såklart tyckt detta varit väldigt spännande och utveckla och utforska tillsammans med andra.
Det jag upplevt som negativt är, vi och dem tänk, dem som är vakna (medvetna om hur världen fungerar, den dolda agendan, men också inom sitt eget och andras beteende) det finns viss hierarki att underförstått är man en bätte människa då man är en äldre själ, mer utvecklad avancerad själ och medveten.
Sen detta med eget ansvar för i princip allt som drabbar en; sjukdomar, händelser man är med om, hur andra behandlar en etc. att det beror på ens egen inställning, tankar man tänker och trauman som ligger kvar och gör sig påminda.
Det finns fantasiska människor som vet hur man ska leva i kärlek och vara god mot andra som inte alls är inne i denhär svängen.
Upplever det som mer komplicerat än det behöver vara inom nyandlighet, inspirerande om man vill skapa en psykos ds. tro på olika konspirationsteorier och tro sig vara utvald med ett speciellt uppdrag på jorden.