Snåla systern bjuder in sig själv
Har successivt slutar bjuda in och bjuda på middagar mm för min syster då det aldrig bjuds tillbaka. Hon har en fin lägenhet och bjuder ofta sina kompisar på middagar och allt möjligt men aldrig mig eller min familj. Har blivit bjuden på kex en gång då vi åkte dit för att hälsa på. Hon vill väl ses nån gång varannan månad och ska alltid komma över till oss. Det blir ju så att man bjuder på middag när hon är här den tiden, och tro mig, jag är inte snål, men när man aldrig och då menar jag aldrig blir bjuden tillbaka då tröttnar man.
Iallafall?.hon har en kille nu sen ett halvår tillbaka. Och nu vill hon komma och hälsa på nästa helg med honom. Första gången vi träffar honom?Hade det inte varit så här trist med snålheten så hade jag gärna slagit på stort och bjudit på finare middag mm?.Nu ställer jag mig frågan om det inte borde vara vi som kommer förbi dom? Eller kanske inte spelar nån roll, finns väl ingen kutym i detta kanske?.men känner mig så omotiverad att sätta igång och fixa en massa när hon aldrig gör det för mig eller min familj.