Anonym (Anny) skrev 2025-01-05 13:34:15 följande:
Jag tror det är ganska mycket som mitt barn inte berättat för mej. Så nej, jag har inte funderat över detta specifikt. Enligt mitt barn var det en person som kom utifrån som sålde. Mitt barn sysslade och sysslar med en idrott på hög nivå och är noga med den biten. Droger passar inte så bra in i den livsstilen. Hen umgicks bara med liknande idrottsmördar så dom rörde sej inte i dom kretsarna. Dom tyckte inte det rörde dom och inget som dom var involverade i. Jag gissar att det är anledningen till att hen inte berättade. Det var inget problem som mitt barn hade?
Jo skolan visste om det. Läraren pratade med barnen om det i sjuan och några gånger till under högstadietiden. Jag reagerade på att vi som föräldrar inte fick info om detta. Nu hade jag turen att ha ett barn som i inte var intresserad, men sånt kan ju ändras ganska snabbt i den åldern. Och som förälder vil man ha chansen att prata med sitt barn om en sån här sak. Att prata allmänt om droger har jag förstått gjort om du undrar.
Nej jag vet inte hur skolan agerat. Jag vet dock att personen som sålde gjorde i skolan. Personen kunde när som helst gå in i skolbyggnaden. Det fanns inga lås eller vakter som kontrollerade vilka som var i skolan. Och det pågick under hela högstadietiden. Enligt andra elever förekommer det fortfarande. Om dom agerat så är det i så fall inte med några krafttag. Hade jag som förälder vetat, hade jag gärna ställt upp som vakt tex och kontrollerat dom som kom in på skolan på min lediga dag. Hade säkert funnits fler föräldrar som täckt upp andra dagar.
Märkligt om skolan inte informerar er om sådana saker.
Då en person dök upp på våra barns skola och var hotfull mot barnen så fick vi veta det direkt.
Samma sak när ett bråk,med knivskärning som följd,så fick vi veta det direkt och barnen skickades hem.
Så jag tycker det låter mycket märkligt om skolan inte har informerat er om det här.