• Anonym (Saga)

Hjäp mig förstå "oss"

Hej. Ska försöka göra det kort...

Jag är 28 år, har under 2 år haft en underligt relation till en kille som är 26. 

Inledningsvis var vi kk i 1 år. Tydligt uttalde kks. Inga frågetecken alls. Både han och jag var helt eniga. Han dejta samtidigt och jag med. Vi kunde prata om de vi dejtade och bolla våra känslor, visa bilder på våra dejter osv. Han va som en kompis jag låg med. För ca 1 år sedan slutade vi ligga. Va som att behovet av att sova ihop blev större och att ingen av oss längre kände den sexuella attraktionen till varandra. 

Så nu har vi i 1 år sovit ihop varannan helg när jag inte har mina barn. Fredag-söndag. Vi kollar på film och lagar mat ibland. Vi är väldigt fysiska men jag kan inte tänka mig att ligga med honom. Han känner samma. Han är väldigt ärlig och har inte försökt heller. Den fysika biten är inte ens sexuellt laddad. Vi håller om varandra typ. Vi kan prata om precis allt. Om jag mår dåligt ringer jag han och han gör samma. Han dejtar en tjej nu och jag vill lika mkt som han att han ska hitta kärlen. Själv har jag dejtat lite men trivs som singel. Han vill såklart hitta någon att bilda familj med.  Vilket jag önskar honom mer än någon annan. 

Men jag kan inte förstå vår relation alls. Jag ser honom på ett sätt jag aldrig sett någon innan. Vi har pratat om det han och jag och han säger att vi kanske är tvillingsjälar? Han säger att ingen annan än jag någonsin har förstått sig på honom. 

Jag har ingen aning, men jag förstår ju att detta måste va konstigt. Vi har försökt att bryta men jag saknar då honom på ett underligt sätt. Vi har bestämt att inte berätta om detta för någon för ingen skulle fatta vår "grej". Vi fattar den ju inte själva ens. 

Hjälp mig förstå. Någon som varit med om liknande ? 

• Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-13 22:57:32 följande:
    Svara nu då du som har facit i handen. 
    SOM SAGT - FRÅGA TS.
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 23:18:44 följande:
    SOM SAGT - FRÅGA TS.
    Nej varför ska jag fråga TS? Va ju du som uttalade dig om läget. Jag undrar ju hur du vet? 

Målat in dig i ett hörn ? Dags att backa ? 
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-13 23:25:01 följande:
    Nej varför ska jag fråga TS? Va ju du som uttalade dig om läget. Jag undrar ju hur du vet? 

Målat in dig i ett hörn ? Dags att backa ? 
    Jag har inte sagt att jag vet - FRÅGA TS.
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 23:28:59 följande:
    Jag har inte sagt att jag vet - FRÅGA TS.
    Du har kastat pajer utifrån att TS har kontakt med denna killen flera gånger här. Varför gör du det om du inte vet ??? 
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-13 23:34:18 följande:
    Du har kastat pajer utifrån att TS har kontakt med denna killen flera gånger här. Varför gör du det om du inte vet ??? 
    Jag har aldrig påstått att de har haft kontakt efter att han började dejta. Sluta ljuga.
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 08:24:46 följande:
    Jag har aldrig påstått att de har haft kontakt efter att han började dejta. Sluta ljuga.
    Varför upprepar du konstant att killen ska berätta dag 1 då? 
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-14 09:14:46 följande:
    Varför upprepar du konstant att killen ska berätta dag 1 då? 
    Därför att jag tycker att det är ärligt mot den han ska dejta att hon vet vad han har för slags relation till ts. Då kan hon själv ta ställning till om hon vill ha honom i sitt liv eller inte, om hon är ok med att han och ts har sporadisk kontakt (innan du käftar, detta är utifrån ts egen beskrivning).
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 09:32:34 följande:
    Därför att jag tycker att det är ärligt mot den han ska dejta att hon vet vad han har för slags relation till ts. Då kan hon själv ta ställning till om hon vill ha honom i sitt liv eller inte, om hon är ok med att han och ts har sporadisk kontakt (innan du käftar, detta är utifrån ts egen beskrivning).
    Bra det var dit jag ville komma. 

Han ska alltså det första han säger till sin dejt. (Helst innan han ens vet vem hon är) berätta att han har en tjejkompis som han låg med 2 år sedan men sedan bara varit vän med. Och sedan ska han gissa vad TS skrivit här ? Att det kanske blir ETT sms i halvåret ? 

Han ska inte få sköta den biten helt själv ?? 

Du attackerar TS kring detta och jag kan inte förstå varför ? Vad har hon för skyldigheter kring hans beslut och val? Han berättar ju säkert. Han får säkert skriva med Ts en gång i halvåret. Men hur och när han berättar kan omöjligt läggas på TS ansvar ?? Det min vän, är min stora undran.
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-14 09:48:36 följande:
    Bra det var dit jag ville komma. 

Han ska alltså det första han säger till sin dejt. (Helst innan han ens vet vem hon är) berätta att han har en tjejkompis som han låg med 2 år sedan men sedan bara varit vän med. Och sedan ska han gissa vad TS skrivit här ? Att det kanske blir ETT sms i halvåret ? 

Han ska inte få sköta den biten helt själv ?? 

Du attackerar TS kring detta och jag kan inte förstå varför ? Vad har hon för skyldigheter kring hans beslut och val? Han berättar ju säkert. Han får säkert skriva med Ts en gång i halvåret. Men hur och när han berättar kan omöjligt läggas på TS ansvar ?? Det min vän, är min stora undran.
    De är inte bara vänner. De har fortfarande en nivå av fysisk intimitet som de flesta inte skulle vara ok med, och det är fortfarande i "nutid", oavsett om det så var två veckor sedan eller vad det är.

Attackerar...? Det är din tolkning. Jag attackerar ingen. Jag ger min ÅSIKT i ett fritt forum. Passar det inte så kan du sluta attackera mig, för det är väl det du gör, eller hur?
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 09:58:59 följande:
    De är inte bara vänner. De har fortfarande en nivå av fysisk intimitet som de flesta inte skulle vara ok med, och det är fortfarande i "nutid", oavsett om det så var två veckor sedan eller vad det är.

Attackerar...? Det är din tolkning. Jag attackerar ingen. Jag ger min ÅSIKT i ett fritt forum. Passar det inte så kan du sluta attackera mig, för det är väl det du gör, eller hur?
    Svara på min fråga istället 

Jag attackerar inte. Jag ställer konkreta frågor till en moralpolis som uttalar sig om och om igen om saker. Skriver man i ett disskutionsforum så får man ta att det blir disskution eller ??

Vad har TS med att göra att killen berättar han har ett förflutet dag 1 ??? Är inte det upp till killen ?? Har TS gjort några fel enligt dig ? Detta va ju enda lilla du hittade, ett Halmstrå som inte ens ligger hos TS. Ska inte killen få ta eget ansvar för sina handlingar? 

Är bekvämt att sitta anonymt och uttala sig.
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 19:09:14 följande:
    Det spelar ingen roll om det var fem minuter eller två veckor eller när det än var. Ts och den där mannen har en relation som de flesta inte skulle vara ok med att ha i sitt liv.

Ta din fråga och... Ja, du vet nog vad du kan göra med den.
    Du tycker själv att bara du har rätt ställa frågor i ett disskutions forum eller ? Man kan svara på sandlåde nivå när man blir ifrågasatt. Vuxet 
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-14 10:20:07 följande:
    Du tycker själv att bara du har rätt ställa frågor i ett disskutions forum eller ? Man kan svara på sandlåde nivå när man blir ifrågasatt. Vuxet 
    Jo jag märker det på dina svar, ganska tröttsamt med din aggressiva attityd.
  • Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 11:03:50 följande:
    Jo jag märker det på dina svar, ganska tröttsamt med din aggressiva attityd.
    Ja jag svarar ju iaf när jag blir ifrågasatt. Jag har absolut ingen aggressiv attityd. 

Du sitter likt en moralpolis och härjar. Klarar du inte att få motfrågor på dina åsikter ? 
    Eftersom du undviker dem ? 

Sitt inte anonymt och var moralpolis. Det finns vi som ger mothugg och då är det ju inte så roligt längre vad det verkar 
  • Anonym (E)
    Teresse7 skrev 2025-01-14 11:17:29 följande:
    Ja jag svarar ju iaf när jag blir ifrågasatt. Jag har absolut ingen aggressiv attityd. 
    Ingen aggressiv attityd....? Det är inte bara mot mig utan även mot andra i tråden.
    Teresse7 skrev 2025-01-13 08:54:19 följande:
    Hjäp mig förstå "oss"Men vad är ditt problem ? Kan du inte ena läsa innan du chansar ? 
    Teresse7 skrev 2025-01-13 12:45:53 följande:
    Trångsynta människor alltså...
    Teresse7 skrev 2025-01-13 14:56:36 följande:
    Du verkar ha lite att jobba med i detta ämne 
    Teresse7 skrev 2025-01-13 16:21:17 följande:
    Ser ingen ironi i moralpoliser som gör allt för att hitta nått att anmärka på. Kämpa på
    Teresse7 skrev 2025-01-13 19:21:28 följande:
    Oj oj du är ju inte lite bitter iaf. Är road att du ändå lägger energi här.
    Teresse7 skrev 2025-01-13 19:54:48 följande:
    Är så road av sånna som dig så fortsätt gärna
    Teresse7 skrev 2025-01-14 10:12:32 följande:
    Jag attackerar inte. Jag ställer konkreta frågor till en moralpolis som uttalar sig om och om igen om saker.
    Du sitter likt en moralpolis och härjar.
    Har inget mer att säga dig.

• Teresse7
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 11:23:32 följande:
    Ingen aggressiv attityd....? Det är inte bara mot mig utan även mot andra i tråden.
    Hjäp mig förstå "oss"Men vad är ditt problem ? Kan du inte ena läsa innan du chansar ? 

Men läs vad du och dem skrivit också då. Jösses. Jag har enbart svarat upp och inte börjat.

Ok du backar nu utan att ge svar. Tack då vet jag att du inte längre kan stå för dina åsikter eller ge svar längre. 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 11:23:32 följande:

Öh ?? Vad har du och dom andra skrivit då innan ? Jösses 
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"