• Anonym (Vvvvvv)

Ville han bara ligga?

En kille frågade om jag vill dricka kaffe hos honom. Notera att vi aldrig träffats. Säger att vi kan träffas ute och han säger att det är kallt då säger jag att vi får avvakta tills det blir varmare. Han säger ok bara. 

Finns ju fikaställen om inget. Han tog bort mig efter det.

• Svar på tråden Ville han bara ligga?
  • Goneril

Tillägg, Alona, blir du aldrig romantiskt involverad? Känner du aldrig den kraften, den som lyfter berg och ger ett rosa skimmer över vardagen? Nog skulle en erotisk situation som växer ur en förälskelse bli en helt annan och omvälvande upplevelse? Vad är då en tidsbegränsad orgasm mot den större upplevelsen? Någon har sagt att en snabb orgasm är som att klia sig i örat. Tja, och att sätta sig i en taxi för den upplevelsen, mycket väsen för lite ull.

• Aliona
    Goneril skrev 2025-02-08 09:27:24 följande:

Tillägg, Alona, blir du aldrig romantiskt involverad? Känner du aldrig den kraften, den som lyfter berg och ger ett rosa skimmer över vardagen? Nog skulle en erotisk situation som växer ur en förälskelse bli en helt annan och omvälvande upplevelse? Vad är då en tidsbegränsad orgasm mot den större upplevelsen? Någon har sagt att en snabb orgasm är som att klia sig i örat. Tja, och att sätta sig i en taxi för den upplevelsen, mycket väsen för lite ull.

Jodå, visst har jag blivit himlastormande förälskad ett antal gånger i mitt liv, hunnit med några mer seriösa förhållanden, och är idag lyckligt gift och har barn. Och absolut att det är en annan känsla att ha sex med någon där det också finns förälskelse eller kärlek, något annat går inte att säga. Men jag kan uppleva olika sorters känslor - förälskelse, kärlek, passion, attraktion, kåthet, lidelse, tillgivenhet, nyfikenhet, lust? I perioder i livet har de inträffat samtidigt, med samma person, men andra gånger hae de inte. Jag ser inget problem med att leva ut sin sexualitet även utan kärlek eller utan förhållande när det faller sig så. Och bara för att vara tydlig - jag ser heller inget problem med att vara återhållsam och reservera sex till förhållanden eller äktenskap om man vill det. Jag ser inte på något sätt ner på dem som har en annan sexuell livsstil än jag själv - det viktiga är att det känns rätt för en själv, och att det finns samtycke, ärlighet och respekt. 

• Aliona

Förlåt ts, om jag kapade din tråd när jag gick in i sidospåret. 

Jag vet inte om han bara ville ligga. Det verkar så. Oavsett vilket så tog han bort dig när han inte fick som han ville, och då är han inget att ha. Bara bra att du fick det klart så snabbt, så kan du se dig om efter en vettigare person. 

• Anonym (M)
    Aliona skrev 2025-02-08 15:55:25 följande:

Förlåt ts, om jag kapade din tråd när jag gick in i sidospåret. 

Jag vet inte om han bara ville ligga. Det verkar så. Oavsett vilket så tog han bort dig när han inte fick som han ville, och då är han inget att ha. Bara bra att du fick det klart så snabbt, så kan du se dig om efter en vettigare person. 

Eller så tog han bort henne då hon verkar astråkig då hon inte kom med något bättre förslag efter att ha ratat hans.
  • Anonym (M)
    Goneril skrev 2025-02-08 09:04:17 följande:
    Du har klargjort din synpunkt, jag respekterar den även om jag inte förstår den. För njutningen, för det är njutning saken gäller, krävs att man lär känna varann och det lär ni ju inte göra under en enda träff. Möjligtvis är du så rutinerad och så medveten att du kan styra honom till din njutning på en gång utan att förspilla någon tid. Det hela är en generationsfråga, otvivelaktigt. I termer av ONS talade man inte för 30 - 40 år sedan. Innan tillförlitliga preventivmedel fanns och innan abort var möjlig kunde man inte resonera som du.                                                                                                                            Nu på äldre dar, inte längre frisk, är jag så lycklig över min särbo som gör allt för mig. Fönsterputsning är en kärleksgärning och allt annat som han gör för mig, vissa saker med glimten i ögat, alla är guld värda. Svåra saker upplever vi tillsammans. 
    Nu är det inte du som bestämmer vad som är njutning för andra eller om man får bättre och längre orgasm med den man älskar eller med en främling. Du verkar väldigt inskränkt.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Vvvvvv) skrev 2025-02-06 10:48:30 följande:
    Ville han bara ligga?

En kille frågade om jag vill dricka kaffe hos honom. Notera att vi aldrig träffats. Säger att vi kan träffas ute och han säger att det är kallt då säger jag att vi får avvakta tills det blir varmare. Han säger ok bara. 

Finns ju fikaställen om inget. Han tog bort mig efter det.

Men avvakta tills det blir varmare? I vår då menar du? Skrev du att bi kunde gå till ett fik? Jag skulle inte nödvändigtvis tolka honom som att han vill ligga bara. Men du svarar att du vill ses ute, han tycker det är kallt, du skriver att nu kan vänta tills det blir varmare ?? 

Jag tolkar dig som intresserad.... Men det är ju bara min tolkning utifrån.
  • Anonym (M)
    Anonym (Elsa) skrev 2025-02-08 16:05:17 följande:
    Men avvakta tills det blir varmare? I vår då menar du? Skrev du att bi kunde gå till ett fik? Jag skulle inte nödvändigtvis tolka honom som att han vill ligga bara. Men du svarar att du vill ses ute, han tycker det är kallt, du skriver att nu kan vänta tills det blir varmare ?? 

Jag tolkar dig som intresserad.... Men det är ju bara min tolkning utifrån.
    Intresserad? TS har väl snarare visat upp för honom att hon inte var speciellt intresserad
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (M) skrev 2025-02-08 16:07:52 följande:
    Intresserad? TS har väl snarare visat upp för honom att hon inte var speciellt intresserad
    Ja jag ser nu att jag skrivit fel ska självklart vara ett o framför intresserad. Ts verkar väldigt ointresserad. Tack för att du märkte 
  • Anonym (M)
    Anonym (Elsa) skrev 2025-02-08 16:19:47 följande:
    Ja jag ser nu att jag skrivit fel ska självklart vara ett o framför intresserad. Ts verkar väldigt ointresserad. Tack för att du märkte 
    Ja ok, ja precis, inte direkt konstigt att han väljer att gå vidare då.
  • Aliona
    Anonym (M) skrev 2025-02-08 15:59:11 följande:
    Eller så tog han bort henne då hon verkar astråkig då hon inte kom med något bättre förslag efter att ha ratat hans.
    Nu föreslog hon ju att de kunde ses ute,
    men visst, så kan det också vara. Oavsett vilket så är det ingen som ta bör ägna mer tanke åt. 
  • Anonym (M)
    Aliona skrev 2025-02-08 16:30:17 följande:
    Nu föreslog hon ju att de kunde ses ute,
    men visst, så kan det också vara. Oavsett vilket så är det ingen som ta bör ägna mer tanke åt. 

Bättre förslag, var vad jag skrev, det skulle jag inte kalla för ett bättre förslag. Jo TS bör ägna lite mer tanke åt hur hennes beteende framstår om hon vill att män ska vara intresserade.

• Anonym (Elsa)
    Anonym (M) skrev 2025-02-08 16:26:08 följande:
    Ja ok, ja precis, inte direkt konstigt att han väljer att gå vidare då.
    Nej hade en kille skrivit till mig att vi kan ses när det blivit varmare ute (när man dessutom bjudit hem på kaffe) så hade jag valt bort honom. Inget konstigt alls att Ts blev borttagen
  • Anonym (Mannen)
    Svensson5 skrev 2025-02-07 13:24:23 följande:
    Det kan vara bra att träffa någon ett par ggr innan man ligger.
    Men för mig är det en dealbreaker med lite halvtafflig sex

oavsett hur trevlig hon är. Så det är bra att uppleva även det inom ett par veckor för att veta om det är något att satsa på 
    Konstigt synsätt. De som jag haft bäst sex med är de som varit taffliga och osäkra i början. Men de har velat testa på saker.

De tråkigaste jag haft sex med har varit de som varit självsäkra men sedan inte velat prova på nya saker.

Min stora lärdom i livet är för övrigt att personer med bestämda åsikter är de tråkigaste att leva med.
Svar på tråden Ville han bara ligga?