Goneril skrev 2025-02-08 09:27:24 följande:
Tillägg, Alona, blir du aldrig romantiskt involverad? Känner du aldrig den kraften, den som lyfter berg och ger ett rosa skimmer över vardagen? Nog skulle en erotisk situation som växer ur en förälskelse bli en helt annan och omvälvande upplevelse? Vad är då en tidsbegränsad orgasm mot den större upplevelsen? Någon har sagt att en snabb orgasm är som att klia sig i örat. Tja, och att sätta sig i en taxi för den upplevelsen, mycket väsen för lite ull.
Jodå, visst har jag blivit himlastormande förälskad ett antal gånger i mitt liv, hunnit med några mer seriösa förhållanden, och är idag lyckligt gift och har barn. Och absolut att det är en annan känsla att ha sex med någon där det också finns förälskelse eller kärlek, något annat går inte att säga. Men jag kan uppleva olika sorters känslor - förälskelse, kärlek, passion, attraktion, kåthet, lidelse, tillgivenhet, nyfikenhet, lust? I perioder i livet har de inträffat samtidigt, med samma person, men andra gånger hae de inte. Jag ser inget problem med att leva ut sin sexualitet även utan kärlek eller utan förhållande när det faller sig så. Och bara för att vara tydlig - jag ser heller inget problem med att vara återhållsam och reservera sex till förhållanden eller äktenskap om man vill det. Jag ser inte på något sätt ner på dem som har en annan sexuell livsstil än jag själv - det viktiga är att det känns rätt för en själv, och att det finns samtycke, ärlighet och respekt.