• Anonym (w45y)

En fråga till kvinnor

Snubblade över en video där en snubbe intervjuar svenska tjejer om de kunde tänka sig att dejta en kortare kille och undrar varför det är viktigt att killen ska vara längre.

Det jag inte förstår är... kvinnor vill vara jämlika med män. Men de vill ändå ha sin stora starka beskyddande man att titta upp på och det även helst i klackar. 

Man vill vara jämställd men samtidigt vill man vara liten gentemot mannen och att han ska beskydda henne. Men det är ju inte jämställt överhuvudtaget.

Hur går det ihop egentligen? Vill man ha jämställdhet eller inte?

Eller gissar jag rätt nu, den svenska kvinnan anser sig ha rättighet till att få välja och vraka och bete sig illa mot dom hon inte gillar och samtidigt kräva beskydd av männen?

Vill man vara jämställd så är det antagligen lättare om man är i samma ögon nivå.

• Svar på tråden En fråga till kvinnor
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Anonym anonym) skrev 2025-02-14 00:18:49 följande:
    Förutom i något land där jag hörde att dom kan operera in längre ben. Men tänker att det måste se konstigt ut.
    Det går att förlänga ett par centimeter genom att borra och kapa benen. Men det är en smärtsam, lång och dyr procedur för några extra centimeter. Dessutom förlänger du ju bara benen... Ryggrad, osv går inte att operera...
  • Anonym (Anonym anonym)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-14 00:26:50 följande:
    Det går att förlänga ett par centimeter genom att borra och kapa benen. Men det är en smärtsam, lång och dyr procedur för några extra centimeter. Dessutom förlänger du ju bara benen... Ryggrad, osv går inte att operera...
    Kämpigt att gå igenom. Måste ju bli lite fel proportioner då med. Långa ben, korta armar osv.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (X)

Levde du på 80-talet? Jag föddes 93, så får väl lita på dig om den biten.

Anonym (w45y) skrev 2025-02-13 23:11:53 följande:

Hade det varit 80 talet nu så hade jag aldrig startat tråden för då var folk öppnare för varandra.

Men vi kan ju alltid ta hit unga singel kvinnor istället precis som man tagit in en miljon singel män.  Men det gör man ju inte för det är visst fel. Konstigt att endast ena könet ska få frodas medans det andra så ska åtminstone över 50% behöva sitta och må dåligt och inte har en chans då de har medeltida "preferenser". 

Det könet som frodas är väl män, eftersom det är just män som kommer till ett bättre liv? Och så vitt jag vet är det inte kvinnor (eller feminister som också brukar dras fram som halmdocka) som bestämmer vilka som invandrar hit. 

Konstigt förresten, de stackars konservativa männen har ingen chans men de spyr ur sig att kvinnor får skylla sig själva som får invandrarkillar med hederstänk. Komstigt. 

• Anonym (Gillar skillnaden)

Ideal: 2meter lång, 200kg muskler och lite knubbig och extremt stark.

Jag gillar att se bilder/klipp på Hafthor Bjornsen och hans fru tycker de är supergulliga ihop. Jag är mycket mindre än henne så det hade vart ännu gulligare med mig. 

• Anonym (Frågande)
    Anonym (Gillar skillnaden) skrev 2025-02-14 19:52:36 följande:

Ideal: 2meter lång, 200kg muskler och lite knubbig och extremt stark.

Jag gillar att se bilder/klipp på Hafthor Bjornsen och hans fru tycker de är supergulliga ihop. Jag är mycket mindre än henne så det hade vart ännu gulligare med mig. 

Är det lika gulligt när en fet, oattraktiv snubbe bara fantiserar om petita modeller?
  • Anonym (Gillar skillnaden)
    Anonym (Frågande) skrev 2025-02-14 20:00:41 följande:
    Är det lika gulligt när en fet, oattraktiv snubbe bara fantiserar om petita modeller?
    Nej.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Frågande) skrev 2025-02-14 20:00:41 följande:
    Tycker du att det är gulligt som hon håller på?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • StudierKemi

Realisten, det är inte samma för män och kvinnor. På kamrat.com så har pojkar i 15-års ålder stött på mig utan att jag gjort någonting. Detta fick mig att tänka om om saker och ting. Det där kändes så annorlunda.... Kvinnor här inne har uttryckt sin åsikt om pojkar som stöter på en o.s.v.. Det görs å andra sidan trådar om att män har högre sexlust och man lever ofta som syskon p.g.a. kvinnan, det kommer en ny sån tråd varannan/var tredje dag. Ibland är det tvärtom, men oftast är det mannen som inte är nöjd med den låga frekvensen av sex hemma. Mannen börjar i tid och t.o.m. pojkar har det problemet.

Det går inte att bortse riktigt från att det finns alldeles för många tonårspojkar som vill enbart ligga med äldre kvinnor. Vissa vill mer. Men p.g.a. olika kön och olika hormoner så vill inte flickor ligga på samma sätt med äldre män. Det blir enorm drama om sånt händer, flickor mår inte bra det minsta lilla då. Vi måste ha en förklaring. Och en lösning? Jag tror inte kvinnan kan må bra psykiskt om hon inte väljer en, typ 15-20 år yngre partner. Det kommer alltid vara kvar i bakhuvudet att det finns pojkar som vill ha sex. Det går inte att vända sig bort från detta hur som helst. Män har inte motsvarade problem.

Därför måste kvinnan vara den äldre för att må som bäst, och mannen blir bara lycklig om han ens får sig en partner. Vi kommer inte komma någonstans om vi inte erkänner hur läget ser ut. Men flickor är känsligare och bör lämnas ifred. Och jag gör b.t.w. aldrig något mot någon annans vilja, jag bara hoppas på att det bästa ska hända mig.

Män har också ofta "mindre modell-problem", och en kvinna kan bara förlåta något sånt om han är 20 år yngre. Jag har läst trådar här inne om en 40+ kvinna som har tagit många tonårsoskulder, och det var dealen att relationen skulle vara kortlivad (båda parter var med på det), så hon hade varit med många unga och njöt, och hon kunde även njuta trots att en av pojkarna hade t.ex. autism. Sådant händer inte under normala omständigheter att sexet är passionerat och häftigt ändå, inget som man måste genomlida - och att man inte ens vill - som kvinna, Sånt ser man bara när kvinnan är mycket äldre än mannen. De blir så förlåtande och fina mot t.ex. vissa autister.  

Jag själv kan förlåta en micropenis om han t.ex. är en lite lång asiatisk tonåring som jag gillar personligheten på väldigt mycket, intelligent och snäll. Det är då som jag kan tänka mig att ligga regelbundet ändå och hade älskat det. Behöver jag ens säga att jag inte "förlåter" eller godkänner, en micropenis om han är jämngammal med mig, och irriterande? Som du ser så är det ofta väldigt viktigt att kvinnan är äldre, för "peace". :)

• Anonym (M)
    StudierKemi skrev 2025-02-14 23:08:25 följande:

Realisten, det är inte samma för män och kvinnor. På kamrat.com så har pojkar i 15-års ålder stött på mig utan att jag gjort någonting. Detta fick mig att tänka om om saker och ting. Det där kändes så annorlunda.... Kvinnor här inne har uttryckt sin åsikt om pojkar som stöter på en o.s.v.. Det görs å andra sidan trådar om att män har högre sexlust och man lever ofta som syskon p.g.a. kvinnan, det kommer en ny sån tråd varannan/var tredje dag. Ibland är det tvärtom, men oftast är det mannen som inte är nöjd med den låga frekvensen av sex hemma. Mannen börjar i tid och t.o.m. pojkar har det problemet.

Det går inte att bortse riktigt från att det finns alldeles för många tonårspojkar som vill enbart ligga med äldre kvinnor. Vissa vill mer. Men p.g.a. olika kön och olika hormoner så vill inte flickor ligga på samma sätt med äldre män. Det blir enorm drama om sånt händer, flickor mår inte bra det minsta lilla då. Vi måste ha en förklaring. Och en lösning? Jag tror inte kvinnan kan må bra psykiskt om hon inte väljer en, typ 15-20 år yngre partner. Det kommer alltid vara kvar i bakhuvudet att det finns pojkar som vill ha sex. Det går inte att vända sig bort från detta hur som helst. Män har inte motsvarade problem.

Därför måste kvinnan vara den äldre för att må som bäst, och mannen blir bara lycklig om han ens får sig en partner. Vi kommer inte komma någonstans om vi inte erkänner hur läget ser ut. Men flickor är känsligare och bör lämnas ifred. Och jag gör b.t.w. aldrig något mot någon annans vilja, jag bara hoppas på att det bästa ska hända mig.

Män har också ofta "mindre modell-problem", och en kvinna kan bara förlåta något sånt om han är 20 år yngre. Jag har läst trådar här inne om en 40+ kvinna som har tagit många tonårsoskulder, och det var dealen att relationen skulle vara kortlivad (båda parter var med på det), så hon hade varit med många unga och njöt, och hon kunde även njuta trots att en av pojkarna hade t.ex. autism. Sådant händer inte under normala omständigheter att sexet är passionerat och häftigt ändå, inget som man måste genomlida - och att man inte ens vill - som kvinna, Sånt ser man bara när kvinnan är mycket äldre än mannen. De blir så förlåtande och fina mot t.ex. vissa autister.  

Jag själv kan förlåta en micropenis om han t.ex. är en lite lång asiatisk tonåring som jag gillar personligheten på väldigt mycket, intelligent och snäll. Det är då som jag kan tänka mig att ligga regelbundet ändå och hade älskat det. Behöver jag ens säga att jag inte "förlåter" eller godkänner, en micropenis om han är jämngammal med mig, och irriterande? Som du ser så är det ofta väldigt viktigt att kvinnan är äldre, för "peace". :)

Du är inte ensam om att bli jagad av 15-åringar på nätet som 30-40 årig kvinna så knappast som att deras mammor skulle behöva säga till dem att ställa upp eller vad han nu skrev. Realisten är inte speciellt realistisk.
Svar på tråden En fråga till kvinnor