• Anonym (Hur gör man?)

Hur gör man slut?

Jag har i flera veckor, egentligen månader, känt att min pojkvän inte ger mig det jag behöver.

Jag har försökt ta upp det försiktigt flera gånger. Det handlar främst om avsaknaden av kramar, närhet, kommunikation och planering.
    Det slutar alltid med att han säger att jag bara klagar på honom och får honom att må dåligt. Att jag måste tycka om honom som han är, men självklart ska jag säga vad jag känner att jag behöver mer av....fast gör jag det så klagar jag bara och får honom att må dåligt... 

Ja ni hör cirkeln. Jag kan liksom inte ta mig ur den. Han pratar emot sig själv och lägger skulden på mig. Jag gillar det inte alls.

Nu har det gått så långt att jag känner att jag inte vill ta upp något fast vår relation innehåller mindre och mindre av det jag saknar. Vi har bara varit tillsammans i ett år och jag vill inte ha det så här.

Om jag hade fått tolka honom utifrån det jag känner så tror jag inte han är kär i mig utan bara är tillsammans med mig för att inte behöva vara själv. 

Men hur gör jag slut? Jag vill vara ärlig, men hur ska jag kunna säga mitt utan att han slänger tillbaka det på mig? Eller ska jag bara låta honom göra det? 
    Jag har aldrig gjort slut med någon som inte kan lyssna utom som direkt slänger tillbaka någon skit bara för att han blir sårad. 

• Svar på tråden Hur gör man slut?
  • Anonym (J)

Man tänkte ju bara på sig själv, om man inte pratar och säger varför. 

• Anonym (J)

Men som i ts fall har hon ju pratat om det många ggr så här är det väl mer okej att bara gå, enligt mig. Han lyssnar ju inte. 

Sa detta bara till de som menar att det alltid är okej att bara gå utan att säga något 

• Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-02-16 08:35:29 följande:

Men som i ts fall har hon ju pratat om det många ggr så här är det väl mer okej att bara gå, enligt mig. Han lyssnar ju inte. 

Sa detta bara till de som menar att det alltid är okej att bara gå utan att säga något 

Personen kan ju också fråga om han vill veta varför.
  • Anonym (J)
    Anonym (M) skrev 2025-02-16 11:14:37 följande:
    Personen kan ju också fråga om han vill veta varför.
    Svårt om ts bar drar och bryter direkt 
  • Anonym (J)

Fast vad finns det att fråga om, hon har ju försökt prata med honom 

• Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-02-16 11:55:10 följande:
    Svårt om ts bar drar och bryter direkt 
    Jag tycker inte det verkar som att TS vill dra och bryta direkt
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hur gör man?)
    Anonym (Jeanette) skrev 2025-02-15 10:12:19 följande:

Hur sällan har ni sex då? Alla är ju inte supersugna jämt 

Vi har sex varje gång vi ses, minst en gång. Men utöver sex finns det ingen intimitet. Det är den jag saknar. Kramarna, pussarna, handen på ryggen eller bara att hålla handen.
  • Anonym (Hur gör man?)
    AnnaSthlm skrev 2025-02-16 00:10:33 följande:

Hjälp! Jag trodde först att du beskrev en pojkvän som är i sena tonåren, men han har alltså barn? Samma värderingar? Du beskrev två grejer där det inte stämmer, skärm och alkohol. 
    Behavior is a language - vad säger hans beteende?
    Nej du behöver inte rädda honom, han är en vuxen man och gör sina val. 
    Vad har du varit med om som får dig att nöja dig med smulorna du får från honom?

Spot on. 

Alltså du har så rätt. Jag nöjer mig med smulor för det är bara smulor jag har fått i hela mitt liv. Jag faller för samma typ av killar, de har bara olika "kläder" på sig. 

Jag inser försent att varje gång att de är en "sån där" igen. Ändå har jag så svårt att avsluta skiten.

De andra gångerna har killarna kärleksbombat mig i början och sen somnat in så fort vi har flyttat ihop (hyfsat snabbt in i relationen). Men eftersom jag har barn nu så har jag ingen brådska, de har inte ens träffat honom. Det har gjort att jag har hunnit se en massa saker och han har aldrig kärleksbombat mig utan hela tiden varit tveksam, tillbakadragen.
    Men alla varningar har varit där, alla dåliga ursäkter och dåligt beteende. 

Jag har inte gjort slut, han är på semester den här veckan. 

Alla hjärtans dag får jag ändå ge honom godkänt. Han verkar ju ändå någonstans lyssna på vad jag säger. Han hade köpt rosor (om än rosa...men man får väl inte bli petig), choklad och vi åt ute (han bjöd). Vi hade väldigt trevligt och skrattade mycket. Kändes som när vi träffades första gången. 

Men precis som varje gång något har varit väldigt bra så drar han sig nu tillbaka. Svarar väldigt långsamt på meddelanden och svarar inte när jag ringer. Så smulorna är där hela tiden.

Nu ska jag dra mig tillbaka och tillåta mig att tänka i lugn och ro. Jag ska fokusera på mina barn och mitt eget välmående. Det enda som faktiskt är viktigt.

• Anonym (Hur gör man?)
    Anonym (,lääökÖK ö) skrev 2025-02-14 20:48:37 följande:

En del klarar inte av kritik och tolkar typ allt som kritik. en del känner egentligen att de kanske är för släpphänta med sina barn och dricker för mycket, men vill/orkar inte ta tag i det och tål då inte att andra säger något kring det även om denne inte menar det anklagande så låter det som en anklagelse iaf. Han har ju inte bett om din åsikt så att säga. 

Du har fått många bra förslag kring hur man gör, så KÖR! Du fixar det, du har helt rätt i att du slösar bort din tid. 

Det finns en bok; "Du förstör vårt förhållande". MYCKET bra att läsa tycker jag. Jag fick massor med insikter om både mig och min man. 

Exakt så! Nej han har inte bett om min åsikt, men den kommer han få ändå :)

Jag ska försöka hitta kraften att göra det. Jag är nog feg. 

Ska ta och kolla in den där boken. Tack för tipset :)
  • Anonym (,lääökÖK  ö)
    Anonym (J) skrev 2025-02-15 10:00:07 följande:
    Det snällaste och ärligaste är dock att ge en förklaring och sedan bara gå. 
    Jo, men inte till en person som har för vana att lägga över allt på sin partner och manipulera denne. 

Då kan det vara bättre för den som vill lämna att helt enkelt bara säga det och gå. 
Svar på tråden Hur gör man slut?