Hur gör man slut?
Jag har i flera veckor, egentligen månader, känt att min pojkvän inte ger mig det jag behöver.
Jag har försökt ta upp det försiktigt flera gånger. Det handlar främst om avsaknaden av kramar, närhet, kommunikation och planering.
Det slutar alltid med att han säger att jag bara klagar på honom och får honom att må dåligt. Att jag måste tycka om honom som han är, men självklart ska jag säga vad jag känner att jag behöver mer av....fast gör jag det så klagar jag bara och får honom att må dåligt...
Ja ni hör cirkeln. Jag kan liksom inte ta mig ur den. Han pratar emot sig själv och lägger skulden på mig. Jag gillar det inte alls.
Nu har det gått så långt att jag känner att jag inte vill ta upp något fast vår relation innehåller mindre och mindre av det jag saknar. Vi har bara varit tillsammans i ett år och jag vill inte ha det så här.
Om jag hade fått tolka honom utifrån det jag känner så tror jag inte han är kär i mig utan bara är tillsammans med mig för att inte behöva vara själv.
Men hur gör jag slut? Jag vill vara ärlig, men hur ska jag kunna säga mitt utan att han slänger tillbaka det på mig? Eller ska jag bara låta honom göra det?
Jag har aldrig gjort slut med någon som inte kan lyssna utom som direkt slänger tillbaka någon skit bara för att han blir sårad.