Core skrev 2025-03-12 23:56:30 följande:
Ibland fattar jag inte den här besattheten att hela tiden ses. Man bor tillsammans och delar livet, om man i perioder ses mindre än vanligt blir det ju extra kvalitativt när man ses?
Vi har alltid jobbat rätt skilda tider, genom småbarnsår och nu är de lite större. Jag tror helt ärligt talat att det är det som skapat en stark relation för oss, delvis iallafall. Skulle bli knäpp om vi spenderade all vår lediga tid tillsammans, hur mycket jag än älskar kvinnan
Fast det finns ju en gräns.
Det kan inte kallas besatthet av att vara lite sorgsen över att inte kunna dela vardag. Om ens liv tillsammans ska vara att kunna umgås och vara lediga tillsammans en helg var sjätte vecka och kanske någon frukost i veckan så förstår jag att det känns trist.
Annars kan det absolut vara som ni skriver, jag har det så. Jag har alltid minst två kvällar i veckan som är "mina" där jag kan göra sånt som min partner inte uppskattar utan gnäll (läsa böcker, baka etc). Och som gör att jag längtar till nästa kväll då vi ses. Men det är skillnad, det finns variation och det är inte så att vi går omlott hela tiden.