Vad ska ångrar ni mest hälsomässigt?
vad har ni för något som skaver som ni ångrar med ert förflutna? Jag ångrar alla soltimmar, både på hemmplan och utomlands. Dock lyckades jag hålla mig borta från solarium iallafall
vad har ni för något som skaver som ni ångrar med ert förflutna? Jag ångrar alla soltimmar, både på hemmplan och utomlands. Dock lyckades jag hålla mig borta från solarium iallafall
Men usch vad jobbigt, blir riktigt ledsen för din skull. Jag är kvinna och har fött två barn.
Men det är viktigt att du söker hjälp, så där behöver du inte alls ha det. Det går visst att fixa, jag lovar. Jag bor inte i Sverige längre utan i usa och här hade de fixat det på en gång. Vad jag fattat det som så är sjukvården i Sverige lite mager numera och de är ovilliga att göra ett skit men nu står du på dig och kräver hjälp. Du ska inte behöva leva på det här sättet. Visst, inget är garanterat och det kan komma tillbaka och man får göra om det, men att inte göra något alls är inget alternativ och sen lida i det tysta och inte våga leva sitt liv fullt ut är oacceptabelt.
Ta hand om dig min vän, var din egna advokat. Du är värd bättre än denna självisolation. Man lever bara en gång.
Att jag skötte tänderna bättre som tonåring. Nu har jag problem med gamla Amalgamfyllningar.
För 2 veckor sen hade jag skrivit att jag ångrar rökning.
Rökte mellan 15 och 38 år med några korta uppehåll.
Har varit rökfri i 2 år nu och gjorde en lungröntgen förra månaden, allt ser bra ut
Så för hälsans skull har jag inget att ångra. Jag är 40 och väldigt frisk. Ingen absolutist och hälsofreak men frisk och med bra kondis. Lite övervikt i nedre spannet, det är det värt för att få njuta av godsaker ibland samt att ha blivit rökfri.
Om man inte fått uppenbara hälsoproblem finns inget att ångra och det går inte heller.
För ekonomins skull måste jag ändå säga rökningen. Även om det var hälsofokus det var frågan om nu.
Lev väl och ta hand om er utan att bli elaka mot er själva♡
Jag ångrar inget.
Återstår väl att se om jag kommer göra det ännu senare i livet men jag tror inte det. Jag är inte mycket för att ångra mig.
Drog korsbandet i tonåren, menisken gick sönder i samma veva. Fick ett nytt korsband och menisken finns inte mer. Fick höra på gymnasiet att jag redan hade broskskador och att det skulle bli problem senare i livet.
Gjorde ett aktivt val att göra det jag kunde medans jag kunde det. Tänkte att jag har hellre ett knä som är helt värdelöst när jag blir äldre men att jag iaf gjort en massa roligt på vägen än blir 75 och har ett fungerande knä och ångrar allt jag inte gjort.
Så nu då, snart 50. Knät klarar fortfarande att springa 4 ggr i veckan och köra innebandy, skidor och allt möjligt. Det går ont till och från men det funkar och jag upplever inte att det är sämre nu än för 20 år sen.
Lite samma med ryggen. Har ett diskbråck. Såklart tycker inte ryggen om innebandy eller vissa andra saker jag gör. Men det funkar. Det gör ont någon dag efteråt men 3 dagar senare är det varken bättre eller sämre än om jag avstått.
Så än så länge ångrar jag inget och är så glad att jag inte avstår saker. Det hade jag ångrat.
Att jag började röka. Men å andra sidan är jag väldigt glad över mitt livs BÄSTA beslut, att sluta :) Även om det skedde genom att kirrurgen tog mitt sista paket ur bröstfickan, knövla ihop det och slängde det i soptunnan med allvarlig uppmaning. 18 år sedan, och hade jag bara förstått hur mycket bättre jag mådde utan, skulle jag slutat röka långt innan. Ung och dum.
Jag ska ångra alla år som jag haft ångest kring min kropp och vad jag stoppat i munnen. Jag kommer att ångra alla jävla Piggelin jag ätit när vi ätit glass med barnen, av rädsla för att bli tjock om jag någon gång skulle ta en annan glass.
Jag ångrar inget särskilt. Jag har levt hälsosamt och tagit hand om mig för det mesta. Tränat regelbundet hela livet och ätit nyttigt, hållit vikten.
Jag önskar att vården hade ifrågasatt varför jag hade så högt blodtryck vid 40 års ålder för att nästan tio år senare upptäcka att jag hade en tumör som skapade högt blodtryck hos mig.
Att man låg och pressade i solen utomlands som ung men också att jag inte gymmade mer och rätt när jag hade tid. Idag är jag på gymmet 3-5 ggr veckan och det är kämpigt att få till tidsmässigt. Som ung hade man all tid i världen att vara hälsosam och vältränad. Idag får man kämpa med livspusslet för att vara OK tränad.: