Orolig över efterhängsen man
Jag känner att detta får mig att må dåligt och jag känner psykisk stress och sover dåligt.
En man jag tidigare träffat ( haft sex med och daglig telefon/ meddelandekontakt) låter mig inte vara. Var aldrig tsm offentligt och han träffade aldrig min familj/ vänner och vice versa. Han är akademiker men lite erfarenhet av förhållanden. Jag var noga med att jag ville vi skulle vara vänner istället och han tog det mkt hårt. Inte sett honom IRL sedan hösten 2022. Det var i juni 2023 jag meddelade vänskap vilket jag ångrar djupt. Han kan verkligen inte släppa mig och är nostalgisk. I Feb detta år meddelade jag att han måste låta mig vara, inget skrivande, eller så. Istället sitter han och gillar meddelanden från tidigare konversationer på insta. Han pockar alltså på min uppmärksamhet och hoppas väl på reaktion men jag har inte skrivit/ blockerat. Vill liksom ej ge reaktion. Jag har innan skrivit att om han fortsätter och inte reapekterar kan det liknas vid ofredande. Ett tag höll han sig mer lugn, men nu igen gillande av meddelanden och bild på insta. Hur ska jag bli av med honom?