• Anonym (Linus)

Hur berättar jag om henne?

Jag skulle vilja ha tips på hur jag berättar om min flickvän för mina närstående? Åldersskillnaden mellan oss är u20 år och hon är äldre, så det är ganska känsligt eftersom jag vet att min mamma kommer att reagera på det inte är jättestor skillnad mellan dem i ålder (dock så ser min mamma väldigt mycket äldre ut än henne). 

Min flickvän ser mycket yngre ut, typ 30, så det är aldrig nån som reagerar på oss ute och mina kompisar som har träffat henne tycker att hon är skitsnygg rentav. 

Jag står min mamma nära och hon har redan fattat att jag har träffat någon, men jag har inte kunnat ge henne några detaljer. Vi menar båda allvar med relationen och ska flytta ihop, så det är verkligen inte bara en tillfällig fling. Har aldrig haft såhär starka känslor för någon annan tidigare och då har jag ändå haft två långa relationer. Jag vet hur cheesy det låter, men vi är liksom själsfränder och inte bara ett par. Det vi har funnit är unikt. 

Nu vill jag alltså ha tips på hur jag ska droppa bomben om ålderskillnaden för min mamma på ett lämpligt vis. 

• Svar på tråden Hur berättar jag om henne?
  • Jemp
    Anonym (Attef) skrev 2025-04-24 19:46:24 följande:

De flesta som flyttar ihop hyr ut sin bostad i andra hand först, för att se att det fungerar att bo ihop i vardagen. Det är helt lagligt, men man måste kontakta värden före.

Många unga människor flyttar ihop relativt snabbt faktiskt. 10 månader är rätt vanligt, inget konstigt alls.

Sedan brukar man säkra upp genom att ocnså ställa sig i olika bostadsköer, för säkerhets skull. 

Frågan är ju om det är rimligt att man nyskild med två barn flyttar ihop så snart. 
  • Anonym (K)

Tycker inte du ska säga något. Bara presentera dom för varandra.

• Anonym (Svärmor)
    Anonym (Attef) skrev 2025-04-24 19:46:24 följande:

De flesta som flyttar ihop hyr ut sin bostad i andra hand först, för att se att det fungerar att bo ihop i vardagen. Det är helt lagligt, men man måste kontakta värden före.

Många unga människor flyttar ihop relativt snabbt faktiskt. 10 månader är rätt vanligt, inget konstigt alls.

Sedan brukar man säkra upp genom att ocnså ställa sig i olika bostadsköer, för säkerhets skull. 

Unga människor ja, men ts kvinna är 44 och har två småbarn. Då är det idiotiskt att flytta ihop med en pojke som är så ung att han kunnat vara hennes tredje barn dessutom.

Gissar att ts ska flytta hem till henne.
  • KimLinnefeldt

Bara berätta. Försök göra det lättsamt och skämtsamt. "Grattis mamma, jag har skaffat en kompis till dig!"

Det är inte deras sak att tycka. De kommer kanske att tycka. Skit i det, er kärlek är er.

• Anonym (Uuuuuuuu)

Urk, hon kommer se gammal ut ganska så snart. Visst, hon kan testa plastikkirurgi, men det hjälper föga, gamla kärringars ålder lyser igenom ändå. Se på hur äcklig Madonna ser ut numera tex. Vänta bara tills hon går igenom klimakteriet hahaha, det kommer förändra precis allting. 

• Anonym (Attef)
    Anonym (Uuuuuuuu) skrev 2025-04-25 17:14:25 följande:

Urk, hon kommer se gammal ut ganska så snart. Visst, hon kan testa plastikkirurgi, men det hjälper föga, gamla kärringars ålder lyser igenom ändå. Se på hur äcklig Madonna ser ut numera tex. Vänta bara tills hon går igenom klimakteriet hahaha, det kommer förändra precis allting. 

Ja kvinnan kommer att bki äldre, men just nu har de faktiakt valt det här. 
    Kvinnans barn är fortfarande ganska små, enl TS.
  • Anonym (Attef)

Ja, kvinnan kommer att bli äldre, men just nu har de faktiskt valt det här. 

Kvinnans barn är fortfarande ganska små enl. TS.

• Anonym (Kerstin)

Det är inte så långt kvar till klimakteriet. Hoppas deras kärlek är lika stark då. Även de som ser unga ut börjar åldras snabbt då, och plastikkirurgi är icke snyggt.
  • Anonym (Kerstin)
    Anonym (Attef) skrev 2025-04-24 15:28:28 följande:
    Det är just i 24-25 årsåldern som hjärnan har mognat, så att man har full tillgång till sina kognitiva förmågor. 

Sedan kommer man naturligtvis att lära sig mer om världen och sig själv med tiden, och även mogna  mer känslomässigt. Men det finns ju exempel på lyckliga förhållanden där kvinnan är betydligt äldre. 

I det här fallet behöver man inte tänka på barn, för TS är tveksam till egna, av vissa skäl.

Man brukar tycka att människor i TS ålder kan ta informerade beslut.
    Nja, det är väl först vid 25 år, och män verkar mogna saktare än kvinnor. Så redan där ligger kvinnan före även om de skulle vara jämngammla.

Tänker du på frankrikes president? Det är rätt sjukt det med, mycket märkligt att det hållt.
  • Anonym (Linus)
    Jemp skrev 2025-04-25 14:05:53 följande:
    Frågan är ju om det är rimligt att man nyskild med två barn flyttar ihop så snart. 
    Du antar en massa saker som inte stämmer. Hon är varken nyskild eller flyttar ihop snart. 
  • Anonym (Linus)

Det är tydligt att du aldrig har älskat någon. Tror du på riktigt att jag skulle tycka att hon blev ful om hon kom in i klimakteriet och fick några rynkor? Då får du tänka om. Jag har sett 60-åriga kvinnor som jag fortfarande skulle kalla attraktiva. UTAN plastikkirurgi, för det är inget jag gillar. Vi har uppenbarligen olika bild av skönhet. 
  • Jemp
    Anonym (Linus) skrev 2025-04-25 19:45:59 följande:
    Du antar en massa saker som inte stämmer. Hon är varken nyskild eller flyttar ihop snart. 

Så att ni ska flytta Ihop snart, som du skrev, stämmer inte? 

Att hinna få barn, skilja sig, träffa ny, bestämma sig för att flytta ihop på två år är snabbt. 

• Jemp

Det jag är ute efter är att det finns massa andra orosignaler än att hon är nästan dubbelt så gammal.

Du har inte ens hunnit berätta för din mamma du står nära, men ni ska flytta ihop, du ska säga upp hennes lägenhet, träffade hennes barn efter nån månad, de ska ersätta egna barn för dig och du verkar förvänta dig guld och gröna skogar. Med någon som knappt hunnit landa mellan förra separationen. Givetvis bestämmer du själv som vuxen, men som sagt, jag hade blivit orolig i din mammas sits.

• Anonym (Svärmor)
    Jemp skrev 2025-04-26 09:46:36 följande:

Så att ni ska flytta Ihop snart, som du skrev, stämmer inte? 

Att hinna få barn, skilja sig, träffa ny, bestämma sig för att flytta ihop på två år är snabbt. 

Gissar att hon inte var gift, så därmed är hon inte skild.
    Men att separera och att skilja sig är eg ingen större skillnad i det här fallet.

Det är nog snarare så att ts inte riktigt förstår eller gör sitt bästa för att försköna lite.
Svar på tråden Hur berättar jag om henne?