klyban skrev 2025-05-02 16:42:40 följande:
Dock om har du ihopakoket för bea klar, så tar det inte 10min.
Men lär ligga på ca20min typ.
Och med bara lite träning så misslyckas du inte med bea.
Dock säger jag inget om burk bea, för den går ju pimpa upp att bli snuddande nära en riktig bea.
Och nykeln där är, antingen färsk dragon(Men den är svår att köpa och smaka som den verkligen sak, ibland smakar den ingen dragon alls.)
Ett bra tips är att köpa inlagd dragon, då den smakar nästan samma som en okey dragon eller bättre.
Sen kör jag alltid mer syra om jag pimpar upp en burk(syran är typ rörsockersvinäger eller äppelcidervinäger.), sen svartpeppar, vitpeppar och lökpulver.
Men med dina 10min, så får man sig tveklöst en god måltid.
klyban skrev 2025-05-02 16:42:40 följande:
Dock om har du ihopakoket för bea klar, så tar det inte 10min.
Men lär ligga på ca20min typ.
Och med bara lite träning så misslyckas du inte med bea.
Dock säger jag inget om burk bea, för den går ju pimpa upp att bli snuddande nära en riktig bea.
Och nykeln där är, antingen färsk dragon(Men den är svår att köpa och smaka som den verkligen sak, ibland smakar den ingen dragon alls.)
Ett bra tips är att köpa inlagd dragon, då den smakar nästan samma som en okey dragon eller bättre.
Sen kör jag alltid mer syra om jag pimpar upp en burk(syran är typ rörsockersvinäger eller äppelcidervinäger.), sen svartpeppar, vitpeppar och lökpulver.
Men med dina 10min, så får man sig tveklöst en god måltid.
Det här handlar ju inte om att jag inte kan slå en bea utan att jag har detta som extrem nödmat, som ändå ska ha någon form av näring i sig och inte vara färdigköpt mat.
Så det du beskriver kan man absolut göra till middag någon dag, men inte på en lunchrast på 30 minuter innan man ska in på ett nytt möte. Känner inte en människa som skulle slå en bea på en 30 minuter lång lunchrast. Sedan är dessa måltider med entrecoten inte planerade utan mer när det skiter sig i planeringen, man är på ett möte, ska hem för ett annat möte, jag hamnar i kö och blir sen och så snabbt få i mig något som ändå är lite roligare än en smörgås eller ett kokt ägg.