• Anonym (EvigaSingeln)

Nätdejting omöjligt?

Jag har försökt hitta en tjej att dejta via nätet i över tio år men inte lyckats överhuvudtaget. Är det någon kille som faktiskt lyckas få någon framgång på nätet? Jag har testat varenda svensk sida oavsett gratis eller inte.

• Svar på tråden Nätdejting omöjligt?
  • Xeedy
    Anonym (Obalans) skrev 2025-05-13 16:46:23 följande:

Marginell skillnad. Men ok vi fortsätter på detta spåret. Hur många av de männen som är kvar är högskoleutbildade? Tränar regelbundet? Har bra jobb och social kompetens? Sköter om hygien, hudvård, välklippt hår och klär sig fräscht? Läser böcker och är emotionellt intelligenta? Har ett inbjudande hem? Procentuellt alltså.

Jämför sen det med hur många kvinnor som gör detsamma procentuellt sett och män förlorar stort. 

OM vi nu fokuserar bara på att antalet män är fler än antalet kvinnor, VARFÖR gör då männen det ÄNNU svårare för sig själva genom att inte skaffa sig utbildning, bra jobb och hälsosamma vanor så som kvinnor gör? Kvinnorna drar ju ifrån med hästlängder!

han som skrev här ovan som var 170 cm har fattat hur viktigt det är med grundläggande social kompetens och humor för att väcka attraktion. Men män vill inte jobba på sig själva på samma sätt som kvinnor gör, och då kan de heller inte skapa nödvändig attraktion för att hitta en partner. 

Vi hade sett ett skifte om män också började sköta om sitt inre och yttre lika mycket som kvinnor gör. 

Precis håller helt med.
    Man kan inte hjälpa hur man ser ut. Men man ska alltid försöka göra det bästa av det man har.
    Så har jag alltid tänkt. Hur jag klär mig och vårda mitt yttre. 

Märker jag att shit börja lägga på mig så gör jag något åt det.

Sen en sak jag reagera på är att.

När jag skriver å förklara hur det fungerade för mig osv att jag lyckades. Så är det bara massa undanflykter. 

Typ du måste vara super snygg. Eller du har jätte låga krav.  Skit snack. Det är ju enklare å gnälla på saker som man inte kan påverka för att slippa ändra på sig själv.

Jag har fan fått jobba för alla kvinnor jag träffat på ett eller annat sätt.

När jag var yngre var det inte alls lila lätt med tjejer som när jag blev lite äldre å lärde mig ennu mer.
    Ibland gör jag misstag med flit. Annars helt perfekt
  • Anonym (Karl)
    Xeedy skrev 2025-05-13 17:10:27 följande:
    Precis håller helt med.
    Man kan inte hjälpa hur man ser ut. Men man ska alltid försöka göra det bästa av det man har.
    Så har jag alltid tänkt. Hur jag klär mig och vårda mitt yttre. 

Märker jag att shit börja lägga på mig så gör jag något åt det.

Sen en sak jag reagera på är att.

När jag skriver å förklara hur det fungerade för mig osv att jag lyckades. Så är det bara massa undanflykter. 

Typ du måste vara super snygg. Eller du har jätte låga krav.  Skit snack. Det är ju enklare å gnälla på saker som man inte kan påverka för att slippa ändra på sig själv.

Jag har fan fått jobba för alla kvinnor jag träffat på ett eller annat sätt.

När jag var yngre var det inte alls lila lätt med tjejer som när jag blev lite äldre å lärde mig ennu mer.
    "...Och jag kan inte stava till "ännu" men jag har ändå legat med en ny tjej nästan varje vecka i 2 år"

Jo, tjena
  • Tukt

Nätdejting är ju inte gjort för att para i hop folk. Det är en kommersiell produkt som man tjänar mer på, dess mer medlemmar de har.

• Anonym (THAI STYLE 2025 BOOM BOOM...)
    Anonym (Karl) skrev 2025-05-12 23:27:00 följande:

Helt fel slutsats.

Eftersom det är så ont om kvinnor i Sverige så leder det högre konkurrens mellan männen och att männen tvingas anstränga sig mer.
    Omvänt blir det ju för kvinnor, precis som nämndes kan en kvinna få dejter/sex flera gånger i veckan. Det leder till kvinnor inte behöver anstränga sig, de blir oengagerade, kräsna, vissa prinsessor blir bitichiga eller stöddiga.

Visst är det så. Utbud och efterfrågan är extremt ojämn.

Killarna kan tänka sig ett flertal tjejer och tjejerna kan tänka sig ett fåtal killar.

Obalans.
  • Xeedy
    Anonym (Karl) skrev 2025-05-13 17:20:56 följande:
    "...Och jag kan inte stava till "ännu" men jag har ändå legat med en ny tjej nästan varje vecka i 2 år"

Jo, tjena
    Nej stavning är inte min starka sida är dyslektiker.

Men förstår inte vad det har med saken att göra.
    Jag kan inte ha lätt för att får tjejer för att jag inte kan stava?  

Nu är det där gnäller igen.

Så länge jag tror att jag ser bra ut. 
    Så länge jag tror att jag har lätt för att får tjejer. 
    Så länge jag tror jag är en av dom 20% som får kvinnor 

Så länge jag på mig själv så kommer det avspeglas på min personlighet.
    Ibland gör jag misstag med flit. Annars helt perfekt
  • Anonym (H)
    Anonym (Karl) skrev 2025-05-13 17:06:18 följande:
    Nu har du alltså bestämt dig för att män är dåliga på olika sätt och kvinnor är bra på nästan alla sätt. Du förhärligar kvinnor, du presenterar din kravlista. 

Du använder en Familjelivs-myt för att sprida fördomar om män. 

Vad beträffar 170 cm-mannen så överenstämmer detta ej med sanningen. 
    Mest fördomar om kvinnor här, tvärsäkert om att kvinnor vill ha långa, rika män m.m. Tittar man sig runt i samhället så är det mest vanliga människor, alla män i relationer är inte 1.85, ser ut som en adonis och rik som ett troll. Det är vanliga killar/män
  • Anonym (H)
    Xeedy skrev 2025-05-13 17:55:16 följande:

Ja, det speglas i personligheten.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Man)
    Anonym (Obalans) skrev 2025-05-13 16:46:23 följande:

Marginell skillnad. Men ok vi fortsätter på detta spåret. Hur många av de männen som är kvar är högskoleutbildade? Tränar regelbundet? Har bra jobb och social kompetens? Sköter om hygien, hudvård, välklippt hår och klär sig fräscht? Läser böcker och är emotionellt intelligenta? Har ett inbjudande hem? Procentuellt alltså.

Jämför sen det med hur många kvinnor som gör detsamma procentuellt sett och män förlorar stort. 

OM vi nu fokuserar bara på att antalet män är fler än antalet kvinnor, VARFÖR gör då männen det ÄNNU svårare för sig själva genom att inte skaffa sig utbildning, bra jobb och hälsosamma vanor så som kvinnor gör? Kvinnorna drar ju ifrån med hästlängder!

han som skrev här ovan som var 170 cm har fattat hur viktigt det är med grundläggande social kompetens och humor för att väcka attraktion. Men män vill inte jobba på sig själva på samma sätt som kvinnor gör, och då kan de heller inte skapa nödvändig attraktion för att hitta en partner. 

Vi hade sett ett skifte om män också började sköta om sitt inre och yttre lika mycket som kvinnor gör. 

Jag är inte högskoleutbildad och när jag nätdejtade hade många kvinnor fullt i det som önskemål på Match då det fanns ett alternativ för det. Men  verkade inte som det var ett viktigt kriterie då jag gick på dejter med flera som hade det önskemålet ikryssat. Dom andra kriterierna uppfyller jag absolut och bor i ett avbetalat hus och har ordning på ekonomin och tränar regelbundet och kan föra mig socialt. Är absolut inte någon snygging med inte var det något problem att dejta och har förhållande sedan två år nu. 

Däremot tycker jag själv att det fanns en hel del kvinnor som motsvarade dom män du beskrev som borde steppa upp, men dom var inga jag dejtade men tror inte det ekade tomt i deras inkorg då många män är desperata.
  • Anonym (H)
    Anonym (HansJörgen) skrev 2025-05-13 18:45:35 följande:

Lätt att nätdejta och få avsugningar och annat skönt ju. Mvh.

🤣
  • Anonym (Obalans)
    Xeedy skrev 2025-05-13 17:55:16 följande:

Det är lättare för de att hitta på bortförklaringar än att jobba på sig själva, ta inte åt dig. Det märks att du har charm och charm är en kvalitet som är oerhört attraktivt. 
  • Anonym (Obalans)
    Anonym (THAI STYLE 2025 BOOM BOOM...) skrev 2025-05-13 17:32:42 följande:
    Visst är det så. Utbud och efterfrågan är extremt ojämn.

Killarna kan tänka sig ett flertal tjejer och tjejerna kan tänka sig ett fåtal killar.

Obalans.

Killar kan tänka sig ett flertal tjejer eftersom det finns fler tjejer som vårdar sig, har ordning på livet och utvecklar sig. Hade kvinnor varit lika lata, sluskiga och obildade som många män är, hade obalansen varit mindre.

Så vad tycker du hade varit bäst för att få rätta på balansen, att kvinnor sunkar ner sig eller att män förbättrar sig? 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Obalans) skrev 2025-05-13 20:48:09 följande:

Killar kan tänka sig ett flertal tjejer eftersom det finns fler tjejer som vårdar sig, har ordning på livet och utvecklar sig. Hade kvinnor varit lika lata, sluskiga och obildade som många män är, hade obalansen varit mindre.

Så vad tycker du hade varit bäst för att få rätta på balansen, att kvinnor sunkar ner sig eller att män förbättrar sig? 

Finns en hel del nersunkade kvinnor på dejtingsidor.  Om du visste...
    De flesta är överviktiga och inte attraktiva helt enkelt.
  • Anonym (Been there, done that...)

Vet inte hur dejtingmarknaden ser ut idag men det låter som om den blivit snabbare och betydligt ytligare än förr.
    Träffade min särbo för snart 11 år sedan på Happy Pancake. 
    Vi skrev läääänge innan vi träffades, hon var nära på att ge upp.Tog även minst sex månader innan hon fick träffa min son.
    Skrivandet gick hur bra som helst och när vi väl träffades klickade det på riktigt - direkt!
    Vi har haft alla dessa år utan att ens varit i närheten av ens tjafsa med varandra. Hon är en fantastisk bonus-morsa.
    Tror inte jag skulle kunna hitta en sådan kvinna idag.

• Snälla Killen
    Anonym (Been there, done that...) skrev 2025-05-13 20:59:42 följande:

Vet inte hur dejtingmarknaden ser ut idag men det låter som om den blivit snabbare och betydligt ytligare än förr.
    Träffade min särbo för snart 11 år sedan på Happy Pancake. 
    Vi skrev läääänge innan vi träffades, hon var nära på att ge upp.Tog även minst sex månader innan hon fick träffa min son.
    Skrivandet gick hur bra som helst och när vi väl träffades klickade det på riktigt - direkt!
    Vi har haft alla dessa år utan att ens varit i närheten av ens tjafsa med varandra. Hon är en fantastisk bonus-morsa.
    Tror inte jag skulle kunna hitta en sådan kvinna idag.

Jepp det har blivit extremt mycket stressigare och ytligare och i princip 90% av betalsidorna har chat-bottar som enligt beskrivning "utgör sig för att vara kvinnor för att utöka upplevelsen", eller liknande...

Det har hänt extremt mycket sedan spray-date var inne 🙃
    Snäll? Definiera snälla...
Svar på tråden Nätdejting omöjligt?