Hur tänker ni som lever i nästan sexlösa relationer?
Hur många är ni där ute som lever kvar i relationer där er lust till sex med er partner dött/ minskat rejält? Vad är era skäl att ändå stanna kvar?
Hur många är ni där ute som lever kvar i relationer där er lust till sex med er partner dött/ minskat rejält? Vad är era skäl att ändå stanna kvar?
Jag levde i en sexlös relation i tio år, stannade av bekvämlighet och för att han var bra med min son.
Hade absolut noll lust och gav honom valet att stanna och leva utan sex, eller flytta ut.
Efter tio år orkade jag ändå inte med honom längre och sonen hade blivit vuxen.
Varför man är kvar i sexlösa relationer? Om man är den som saknar sexlust så är det ju ingen större svårighet. Om man däremot har sexlust och ens partner inte har det, så finns det flera tänkbara orsaker. Pliktkänsla, dåligt samvete för att lämna om partnern som saknar sexlust är i någon psykologisk eller medicinsk kris, en förhoppning om att lusten ska komma tillbaka och säkert kombinationer av ovanstående eller helt andra orsaker. Några av ovanstående stämmer in på min relation.
Hos oss är det hon som inte har lust, har varit så i mer än två år. Det är av psykiska och fysiska själ. Vi har väl haft sex ca: 17 gången under dessa år. Från 4-6 ggr i veckan till ingenting i princip. Nu har vi inte haft sex på 5 månader och runka är inte samma sak.
Men jag stannar för jag vet att vi kommer börja ha mer sex snart, hon har även lovad det, jag älskar henne och ser en framtid med henne. Det var de 4,5 första åren som vi hade mycket sex.
Jag hänger kvar för barnens skull. Men nu närmar det sig tiden då jag måste välja på riktigt. Vara kvar i ett sexlöst förhållande eller gå vidare på egenhand. Det lutar mot en separation. Man har ju några år kvar att leva och då kan man ju försöka ha ett sexliv så länge det funkar.
Jag hänger kvar för barnens skull. Men nu närmar det sig tiden då jag måste välja på riktigt. Vara kvar i ett sexlöst förhållande eller gå vidare på egenhand. Det lutar mot en separation. Man har ju några år kvar att leva och då kan man ju försöka ha ett sexliv så länge det funkar.
Myrsine, jag kan inte svara dig i pm. Jag vet ej varför. Jag försöker snart igen.