• Anonym (Linda)

"vill inte hoppa in i något". kod för att det är oseriöst?

Träffat en man 4 ggr. Han har sagt att han har romantiskt intresse för mig men inte vill hoppa in i något för fort. Typ att vi känner efter lite vad som känns rätt och känns kul och tar det som det kommer. 

Nu vill inte jag heller rusha saker och ting men en kompis till mig sa att det han sa kan vara kod för att han bara vill träffa mig tills han hittar nåt bättre.

Nu är jag förvirrad. Han har verkligen visat att han gillar mig, är respektfull att jag vill avvakta med den fysiska biten tills vi känner varandra bättre och säger att är jag inte redo så väntar han. Säger att han blir skitglad av att få sms av mig osv och ser fram emot att ses igen. Så massa bra saker.

Men jag är ny och naiv på nätdejting. Vill ju hitta något seriöst och inte en casual fling. Vad  tror ni, är hans sätt att uttrycka sig en varningsflagg att han ser oss som något tillfälligt eller är det inte nödvändigtvis så?

• Svar på tråden "vill inte hoppa in i något". kod för att det är oseriöst?
  • Anonym (zxcv)

Han vill inte hoppa in i något?
    Näe men det vill ju inte du heller. Så fair enough?

• Anonym (mannen)
    Anonym (zxcv) skrev 2025-05-28 07:16:12 följande:

Han vill inte hoppa in i något?
    Näe men det vill ju inte du heller. Så fair enough?

Exakt.

Många skriver att han är en red flag här, men TS vill inte heller rusa in i något, vet inte om han är rätt, är inte säker på on hon vill vara exklusiv....

Den dubbla standard som finns för kvinnor och män är så uppenbar hos vissa som svarar.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (mannen) skrev 2025-05-28 08:12:57 följande:
    Exakt.

Många skriver att han är en red flag här, men TS vill inte heller rusa in i något, vet inte om han är rätt, är inte säker på on hon vill vara exklusiv....

Den dubbla standard som finns för kvinnor och män är så uppenbar hos vissa som svarar.
    Nej, men hon kanske vill ha något seriöst, där mannen också är ute efter det på sikt och dejta exklusivt.
  • Anonym (mannen)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-05-28 12:14:43 följande:
    Nej, men hon kanske vill ha något seriöst, där mannen också är ute efter det på sikt och dejta exklusivt.
    Det kanske mannen också är?

Ts har ju bromsat, gett mixade signaler och vill känna sig fram. Kanske, eventuellt, möjligen, kan det vara så att mannen varit lyhörd och försökte uttrycka att han inte hade bråttom, han tyckte också att de kunde gå fram i ett lugnt tempo?

Men det kräver ju förståss att inte alla män är red flags som bara vill tömma och glömma. Och så kan det så klart inte vara.
  • Anonym (Sorry)

Han ser dig inte som flickvänsmaterial eller så har han han en bättre på gång.
    Vi killar tenderar att bli blixtförälskade. Vi håller inte på att analysera en tjej i månader för att se om hon är den rätta.
    Vi vet och det fort.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Sorry) skrev 2025-05-28 20:55:50 följande:

Han ser dig inte som flickvänsmaterial eller så har han han en bättre på gång.
    Vi killar tenderar att bli blixtförälskade. Vi håller inte på att analysera en tjej i månader för att se om hon är den rätta.
    Vi vet och det fort.

Killar kan väl vara lite olika. Tjejer kan också bli blixtförälskade för den delen. 

Men normalt så pratar killar mer på dejter, så tjejer har större möjligheter att känna in om man passar ihop. 
  • Anonym (Sorry)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-05-28 21:17:03 följande:
    Killar kan väl vara lite olika. Tjejer kan också bli blixtförälskade för den delen. 

Men normalt så pratar killar mer på dejter, så tjejer har större möjligheter att känna in om man passar ihop. 
    Naturligtvis. Killar måste hålla låda, speciellt på första dejten.
    Vi ska visa att vi är roliga, charmiga, intressanta osv.
    Vi har inte direkt tid att ta in miljoner intryck från tjejens sida.
    Är hon söt, verkar hon snäll, det är typ det. :😀 
  • Anonym (zxcv)

Va? Aldrig hört förut faktiskt. Är det belagt att killar vanligtvis pratar mer på dejter eller är det egen erfarenhet? 
    Jag är kvinna och har varit den som pratat mest på alla dejter, förutom med en man. Antingen så pratar jag ovanligt mycket eller så är det lite olika.
  • Anonym (Sorry)
    Anonym (zxcv) skrev 2025-05-29 00:00:47 följande:

Va? Aldrig hört förut faktiskt. Är det belagt att killar vanligtvis pratar mer på dejter eller är det egen erfarenhet? 
    Jag är kvinna och har varit den som pratat mest på alla dejter, förutom med en man. Antingen så pratar jag ovanligt mycket eller så är det lite olika.
    Killar måste hålla igång snacket på en dejt. Han ska övertyga tjejen att han är intressant, rolig, charmig osv.
    En tjej kan sitta tystare och säga att det beror på att hon är blyg och alla tycker det är söt och charmigt. En stel kille som inte har något att säga ses som en loser.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (mannen) skrev 2025-05-28 20:27:48 följande:
    Det kanske mannen också är?

Ts har ju bromsat, gett mixade signaler och vill känna sig fram. Kanske, eventuellt, möjligen, kan det vara så att mannen varit lyhörd och försökte uttrycka att han inte hade bråttom, han tyckte också att de kunde gå fram i ett lugnt tempo?

Men det kräver ju förståss att inte alla män är red flags som bara vill tömma och glömma. Och så kan det så klart inte vara.
    Kan uppdatera att vi har setts några fler gånger och förata morgonen efter vi sov ihop sa han att han verkligen börjar bli kär i mig. Jag kunde svara detsamma och just nu känns det bra och hoppas det fortsätter göra :)
  • Anonym (F*ck boy)
    Anonym (Sorry) skrev 2025-05-29 09:20:52 följande:
    Killar måste hålla igång snacket på en dejt. Han ska övertyga tjejen att han är intressant, rolig, charmig osv.
    En tjej kan sitta tystare och säga att det beror på att hon är blyg och alla tycker det är söt och charmigt. En stel kille som inte har något att säga ses som en loser.
    Jag tror att du har missuppfattat hur en bra dejt ser ut och sättet du uttrycker dig får mig att tro att du inte varit på så många dejter i ditt liv. Men att komma till en dejt och inte ha något att säga är såklart illa, där håller jag med dig. Men det gäller båda könen.
Svar på tråden "vill inte hoppa in i något". kod för att det är oseriöst?