• Anonym (Linda)

"vill inte hoppa in i något". kod för att det är oseriöst?

Träffat en man 4 ggr. Han har sagt att han har romantiskt intresse för mig men inte vill hoppa in i något för fort. Typ att vi känner efter lite vad som känns rätt och känns kul och tar det som det kommer. 

Nu vill inte jag heller rusha saker och ting men en kompis till mig sa att det han sa kan vara kod för att han bara vill träffa mig tills han hittar nåt bättre.

Nu är jag förvirrad. Han har verkligen visat att han gillar mig, är respektfull att jag vill avvakta med den fysiska biten tills vi känner varandra bättre och säger att är jag inte redo så väntar han. Säger att han blir skitglad av att få sms av mig osv och ser fram emot att ses igen. Så massa bra saker.

Men jag är ny och naiv på nätdejting. Vill ju hitta något seriöst och inte en casual fling. Vad  tror ni, är hans sätt att uttrycka sig en varningsflagg att han ser oss som något tillfälligt eller är det inte nödvändigtvis så?

• Svar på tråden "vill inte hoppa in i något". kod för att det är oseriöst?
  • Dexter dot com

Tycker du övertänker väldigt mycket! Ni har ju bara träffats 4 gånger så han kan ju omöjligt veta om det er kanske kommande relation är något att bygga vidare på. Du kan väl inte heller veta om det kommer bli något seriöst mellan er redan nu ? Andas, njut och sluta fundera !

• Anonym (Wtf)

Ser ingen kod i vad han skriver utan tycker det är väldigt mycket klartext.

• Ascendere
    Anonym (Linda) skrev 2025-05-26 17:17:33 följande:

Träffat en man 4 ggr. Han har sagt att han har romantiskt intresse för mig men inte vill hoppa in i något för fort. Typ att vi känner efter lite vad som känns rätt och känns kul och tar det som det kommer. 

Nu vill inte jag heller rusha saker och ting men en kompis till mig sa att det han sa kan vara kod för att han bara vill träffa mig tills han hittar nåt bättre.

Nu är jag förvirrad. Han har verkligen visat att han gillar mig, är respektfull att jag vill avvakta med den fysiska biten tills vi känner varandra bättre och säger att är jag inte redo så väntar han. Säger att han blir skitglad av att få sms av mig osv och ser fram emot att ses igen. Så massa bra saker.

Men jag är ny och naiv på nätdejting. Vill ju hitta något seriöst och inte en casual fling. Vad  tror ni, är hans sätt att uttrycka sig en varningsflagg att han ser oss som något tillfälligt eller är det inte nödvändigtvis så?

Knäckfrågan är väl om han dejtar andra parallellt med att han träffar dig och i så fall hur du ställer dig till det.

Det blir väldigt olika saker att inte vilja rusha in i något men ändå vara exklusiva eller att fortsätta dejta andra samtidigt. Du får nog fråga honom om ni är exklusiva eller inte så vet du. 

• Anonym (F*ck boy)

Ingen kod, han säger du ju rakt ut? Han kommer inte att hoppa in i något.

• Anonym (M)

Det betyder det han säger, att han vill ta det lugnt och se vart det leder. 

Det är ju helt rimligt. Om han sa att han vet att du är den rätta och vill inleda en relation direkt så är det snarare en red flag. 

• Anonym (Knoll)
    Anonym (Linda) skrev 2025-05-26 17:17:33 följande:

Han vill reservera sig och ja, han vill knulla. Det är det primära, sen vet man ju inte hur det utvecklas.
  • Anonym (Iris)

De som just kommit loss från en lång relation vill nog leka runt lite och inte fastna för den första de dejtar även om det skulle råka vara världens match.

Jag hade nog pausat en man som sa så och sagt med glimten i ögat "kom igen om ett år då om du har tröttnat på att ligga runt- är jag fortfarande singel så är jag, man vet aldrig!".

Så visar du att du kanske vill något mer men inte vill slösa tid på en som inte kan vara seriös just nu.

Bättre att du utvärderar fler kandidater under tiden.

• Anonym (Linda)
    Anonym (Iris) skrev 2025-05-26 19:48:10 följande:

De som just kommit loss från en lång relation vill nog leka runt lite och inte fastna för den första de dejtar även om det skulle råka vara världens match.

Jag hade nog pausat en man som sa så och sagt med glimten i ögat "kom igen om ett år då om du har tröttnat på att ligga runt- är jag fortfarande singel så är jag, man vet aldrig!".

Så visar du att du kanske vill något mer men inte vill slösa tid på en som inte kan vara seriös just nu.

Bättre att du utvärderar fler kandidater under tiden.

Han kommer från en tre år lång relation som tog slut för snart ett år sedan. Jag är relativt nybliven singel och även om jag känner mig redo att dejta vill jag förstås heller inte "hoppa in" i något. Han sa ju inget om att ligga runt så vill ju inte lägga de orden i munnen på honom. Hur vet man om det är ett sunt "ta det lugnt " eller något annat?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (F*ck boy) skrev 2025-05-26 17:52:22 följande:

Ingen kod, han säger du ju rakt ut? Han kommer inte att hoppa in i något.

Jag vill heller inte hoppa in i något! Men för mig betyder det inte dejta många samtidigt. Vet inte om det betyder för honom och vill inte fråga för att jag vet inte hur investerad jag är själv än.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Linda) skrev 2025-05-26 21:05:13 följande:
    Jag vill heller inte hoppa in i något! Men för mig betyder det inte dejta många samtidigt. Vet inte om det betyder för honom och vill inte fråga för att jag vet inte hur investerad jag är själv än.
    Det finns inget i det han säger som ger en ledtråd om ni ska vara exklusiva eller inte. Sannolikt inte men hur svårt är det att fråga om ni är exklusiva även om ni inte inleder något annat än att ligga med varandra? 
Svar på tråden "vill inte hoppa in i något". kod för att det är oseriöst?