• Anonym (TS)

Väldigt smala tjejer som går upp i vikt

Jag har tänkt en del på kvinnor i min omgivning som varit väldigt smala, alltså så ryggraden syns tydligt och att benen sticker ut. Dom har känts smala naturligt och sedan vid en graviditet eller skilsmässa har dom gått upp väldigt mycket. Min upplevelse är att dom ser att dom själva förlorar helt sitt värde som människa. Eftersom att dom varit direkt magra tidigare så blir detta ett stort slag. 

Jag själv brukar röra mig på gränsen till normalviktig och pendlar lite i vikt så ibland väger jag 6 kilo över normalvikt och ibland 6 kilo ner från vad som exakt är normalviktig. Men för mig är det här ingen större grej och min identitet har inte varit att vara smal. 

Något jag verkligen känner mig ledsen över att några av dessa har blivit lämnade av sina partners direkt efter deras graviditeter och att männen sagt att dom inte vill leva med en tjock kvinna. En person i min omgivning har även sagt uttryckligen att det är falsk marknadsföring att först vara mager och sedan direkt efter giftermålet ska man bli fet?. 

Är det värre för en mager kvinna att gå upp i vikt än för en typ mullig från början? Socialt nu. 

• Svar på tråden Väldigt smala tjejer som går upp i vikt
  • Anonym (WTF?)
    Anonym (Ärliga Maja) skrev 2025-06-04 22:45:00 följande:
    Nja, du skulle vilja att det inte fungerar så skall ej att förväxlas med att det faktiskt sker då och då. Låt oss vara ärliga mot varandra även om männen inte alltid är det. 

Det finns gott om normalt funtade män för att inte behöva skaffa en sån.
    Jag har aldrig råkat ut för den otrogna typen, för jag faller inte för paradisehotell typen. De är för trista, utseendefixerade och är inget jag attraheras av överhuvudtaget. De är helt enkelt urtypen för utseendefixerade människor, och det är sådana typer jag ser framför mig när jag hör era resonemang.

Genom andra känner man sig själv eller? 

Betvivlar att ärliga Maja är särskilt ärlig.
    Kanske bl.a om sitt kön.

• Anonym (Rob)
    Anonym (T) skrev 2025-06-05 06:53:39 följande:
    Du beter dig som en extremt utseendefixerad person, men struntar i hur ansiktet ser ut?

Man kan tro att du aldrig sett en smal person som är mindre snygg? Klart det finns massor av personer som inte är snygga men som ändå är smala och tvärtom.
    Nej, jag struntar inte hur ansiktet ser ut såklart.  Tycker det finns många tjejer som har söta ansikten.  Betydligt färre som har attraktiva kroppar pga övervikten.   
    Väldigt många kvinnor skulle bli attraktiva om de var smala. Ansiktet behöver inte vara en fotomodells.  Men det är så jag ser det iaf.
  • Anonym (gulli)
    Anonym (Rob) skrev 2025-06-05 09:07:59 följande:
    Nej, jag struntar inte hur ansiktet ser ut såklart.  Tycker det finns många tjejer som har söta ansikten.  Betydligt färre som har attraktiva kroppar pga övervikten.   
    Väldigt många kvinnor skulle bli attraktiva om de var smala. Ansiktet behöver inte vara en fotomodells.  Men det är så jag ser det iaf.
    Och vissa korta män hade kunnat vara attraktiva om de inte var kvartsfigurer.

(Skrivet med en vass tagg till dig, Rob, som jag vet är kort. För att väcka en tanke. Även om jag tror att det är förgäves.)
  • Anonym (Rob)
    Anonym (gulli) skrev 2025-06-05 14:29:22 följande:
    Och vissa korta män hade kunnat vara attraktiva om de inte var kvartsfigurer.

(Skrivet med en vass tagg till dig, Rob, som jag vet är kort. För att väcka en tanke. Även om jag tror att det är förgäves.)
    Längden kan du inte påverka. Men du kan alltid gå ner i vikt.

• Anonym (gulli)
    Anonym (Rob) skrev 2025-06-05 14:32:33 följande:
    Längden kan du inte påverka. Men du kan alltid gå ner i vikt.

Det vanliga svaret.
    Vem är förvånad...

Kvinnorna som du ser som överviktiga, trots att de inte är det, kanske trivs i sin kropp. 
    Och inte fan vill de ha dig oavsett, en liten minigubbe med sjuka ideal.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2025-06-04 20:50:14 följande:
    Nej, rimligtvis så är det så. 
    Precis.
  • molly50
    Fossil skrev 2025-06-05 05:44:28 följande:

Jag kan samtala med vem som helst, utöver det är jag kvinna själv och inte romantiskt intresserad av kvinnor.
    Mina "krav" gäller endast män.
    För den skull kan jag förstå även en mans känsla och önskemål.

Vill själv inte ha en kort eller tanig man.
    Lika lite som jag vill ha en man som inte har ett värde att umgås med.

Same same, but different. J
    Anonym (H) skrev 2025-06-04 20:23:44 följande:
    De foton på kvinnor som Rob brukar posta är magra och anorektiska.

Det är skillnad mellan magert och smalt.
    ag är mycket medveten om Robs ideal.
    Det är inte honom jag försvarar utan själva saken att man mycket väl kan vara mager utan att vara sjuk i vare sig anorexi eller något annat.Till sist ska jag berätta en sak för dig, sen måste jag iväg till jobbet.

Man kan få båda, ett tillfredställande yttre OCH ett lika tillfredsställande inre!

Fråga mig, jag har facit vet du... han sover ännu med larmet inställt på klockan sju.

Ja,det kan jag också. Även om han inte ser ut som en fotomodell.

Ja,man kan vara mager och må bra. Men man kan också vara mager och må dåligt.
    Att vara mager är inte alltid likställt med god hälsa.

Ja.vet du,det har faktiskt jag med. Men han är på jobbet ikväll. 
    Men det var inte hans utseende jag drogs till i första steget. Även om det såklart var ett plus.
    Men för mig är utseendet inte allt.
  • Anonym (Ärliga Maja)
    Anonym (gulli) skrev 2025-06-05 14:48:33 följande:
    Det vanliga svaret.
    Vem är förvånad...

Kvinnorna som du ser som överviktiga, trots att de inte är det, kanske trivs i sin kropp. 
    Och inte fan vill de ha dig oavsett, en liten minigubbe med sjuka ideal.
    Men Herre Guuuuud, människa!!!

Det är ju bevisat att många kvinnor är överviktiga, liksom många män förvisso. 
    Om då Rob skriver denna sanningen blir det då felaktig för att det är Rob som skriver det? Och vad har Robs längd egentligen med saken att göra??

Majoriteten av kvinnor vill vara smala, män föredrar smala kvinnor och kvinnans hälsa blir bäst om hon är smal. Skall man då vara fet eller argumentera för fetma bara för att reta Rob? 
    Maken till obstinat inställning...
  • Anonym (H)
    Anonym (Ärliga Maja) skrev 2025-06-05 18:18:03 följande:
    Men Herre Guuuuud, människa!!!

Det är ju bevisat att många kvinnor är överviktiga, liksom många män förvisso. 
    Om då Rob skriver denna sanningen blir det då felaktig för att det är Rob som skriver det? Och vad har Robs längd egentligen med saken att göra??

Majoriteten av kvinnor vill vara smala, män föredrar smala kvinnor och kvinnans hälsa blir bäst om hon är smal. Skall man då vara fet eller argumentera för fetma bara för att reta Rob? 
    Maken till obstinat inställning...
    Rob är en aning fixerad vid magra kvinnor, inte smala. Bara att se bilderna på dessa kvinnor som han postat så ser man att dom är väldigt magra.

Kvinnor är inte en homogen grupp, dom flesta vill förmodligen vara normalviktiga och bryr sig inte om vad män tycker.
  • Anonym (Ärliga Maja)
    Anonym (H) skrev 2025-06-05 19:00:34 följande:
    Rob är en aning fixerad vid magra kvinnor, inte smala. Bara att se bilderna på dessa kvinnor som han postat så ser man att dom är väldigt magra.

Kvinnor är inte en homogen grupp, dom flesta vill förmodligen vara normalviktiga och bryr sig inte om vad män tycker.

Att inte bry sig om vad män tycker är ju en barnsligt omogen och populistisk inställning som bara kommer att resultera i att män inte bryr sig vad kvinnor tycker. Tycker du det är okey att män skiter i vad vi kvinnor tycker och vill eftersom du nu vill ge män den behandlingen?

Det är stor risk att män respekterar kvinnor ännu mindre då, menar jag. Tycker du det är okey?

• Anonym (WTF?)
    Anonym (Ärliga Maja) skrev 2025-06-05 19:22:04 följande:

Att inte bry sig om vad män tycker är ju en barnsligt omogen och populistisk inställning som bara kommer att resultera i att män inte bryr sig vad kvinnor tycker. Tycker du det är okey att män skiter i vad vi kvinnor tycker och vill eftersom du nu vill ge män den behandlingen?

Det är stor risk att män respekterar kvinnor ännu mindre då, menar jag. Tycker du det är okey?

Nu frågade du förvisso inte mig ärliga Markus. Kan dock inte låta bli att besvara din fråga, som verkar göra dig så bekymrad över att kvinnor inte bryr sig om ifall män respekterar dem eller inte.

Nej, de flesta bryr sig inte om ifall män skiter i vad kvinnor tycker. För de flesta av oss är ändå inte intresserade av den "typen" av män (pojkar snarare).

En barnslig och omogen inställning är att bry sig om ifall männen föredrar smala tjejer framför normalviktiga. Man ska endast gå ner i vikt om man själv mår bättre av det.

För sin egen skull, inte för någon annan!
Svar på tråden Väldigt smala tjejer som går upp i vikt