• Anonym (Tjurig)

Arbetsgivaren tvingar på mig Pride

Min kommunala arbetsgivare uppmanar mig att gå med i paraden, byta ut loggan i mejlsignaturen till en regnbågsfärgad, samt en del annat i den stilen. Kort sagt, förväntar sig att man ska delta i en rörelse som de speciellt har valt ut och deras påtryckningar blir intensivare för varje år. 

Nu är jag hjärtligt trött på detta. Jag har slagit bakut och sagt att det är min ensak vilka kamper jag vill stötta och att jag i så fall gör det på min fritid, som privatperson. Med påföljden att jag blev kallad av chefen till ett samtal där jag blev hårt kritiserad och indirekt anklagad för att vara homofob.

Men nu handlar det ju inte om att vara för eller emot hbtqi. Utan jag anser att offentlig verksamhet ska stå upp för alla lika mycket, inte välja ut favoriter att gulla med. Hur får jag dem att förstå att man inte är homofob bara för det? 

• Svar på tråden Arbetsgivaren tvingar på mig Pride
  • Anonym (M)
    Anonym (s) skrev 2025-06-13 17:08:55 följande:

kan vi avsluta nu? ingen bryr sig eller vill egentligen ha svar

Det ska bli fint väder i helgen, så TS tar nog av sig offerkoftan. 
  • Anonym (Tjurig)
    Anonym (s) skrev 2025-06-13 17:08:55 följande:

kan vi avsluta nu? ingen bryr sig eller vill egentligen ha svar

Ändå rätt kul att någon som inte bryr sig inte kan släppa taget. :)

Står var och en fritt att avsluta närsom. Har ju själv fått minst 10 uppmaningar här att inte gå med i paraden om det stör mig, samma kan få gälla för en tråd.

• Anonym (Tjurig)
    Anonym (M) skrev 2025-06-13 17:10:06 följande:

Jag tar av mig offerkoftan om du tar av dig dumstruten. Sen springer vi hand i hand mot solnedgången och idkar könsneutral kärlek på närmaste blomsteräng. <3

En trevlig helg till dig, kära "M", jag hoppas att du får rätt i din prognos om att vädret blir fint.

Over and out.

• Anonym (s)
    Anonym (Tjurig) skrev 2025-06-13 17:21:28 följande:

Ändå rätt kul att någon som inte bryr sig inte kan släppa taget. :)

Står var och en fritt att avsluta närsom. Har ju själv fått minst 10 uppmaningar här att inte gå med i paraden om det stör mig, samma kan få gälla för en tråd.

Säger den som har en lång tråd i en vanlig FL stil vs den som kikat på några få inlägg för att skratta åt det uppenbara i trådenDöd
  • Anonym (s)
    Anonym (M) skrev 2025-06-13 17:10:06 följande:
    De har verkligen svårt att ta sig ut även i fint väder, så himla sorgligt att vara sån!
  • Anonym (Tjurig)
    Anonym (s) skrev 2025-06-13 17:24:30 följande:
    Säger den som har en lång tråd i en vanlig FL stil vs den som kikat på några få inlägg för att skratta åt det uppenbara i trådenDöd

Jag skrattar rätt gott jag med just nu. Det är härligt att vi kan roa varandra.

Även du tillönskas en riktigt trevlig och solig helg!  Solig 

Ta-taaa.

• Pehrmedh
    Anonym (Tjurig) skrev 2025-06-12 12:00:21 följande:
    Arbetsgivaren tvingar på mig Pride

Min kommunala arbetsgivare uppmanar mig att gå med i paraden, byta ut loggan i mejlsignaturen till en regnbågsfärgad, samt en del annat i den stilen. Kort sagt, förväntar sig att man ska delta i en rörelse som de speciellt har valt ut och deras påtryckningar blir intensivare för varje år. 

Nu är jag hjärtligt trött på detta. Jag har slagit bakut och sagt att det är min ensak vilka kamper jag vill stötta och att jag i så fall gör det på min fritid, som privatperson. Med påföljden att jag blev kallad av chefen till ett samtal där jag blev hårt kritiserad och indirekt anklagad för att vara homofob.

Men nu handlar det ju inte om att vara för eller emot hbtqi. Utan jag anser att offentlig verksamhet ska stå upp för alla lika mycket, inte välja ut favoriter att gulla med. Hur får jag dem att förstå att man inte är homofob bara för det? 

Kommuner ska inte ta ställning för någon minoritet, korrekt.
  • mari123

Låter ju väldigt konstigt! På många kommuner JOBBAR man faktiskt med konkreta arbetsuppgifter (men inte alla tydligen) och privata åsikter tar man på fikarasten! Uppmanad att gå i Pride-tåget? NÄ 😂😂😂😂

• Anonym (Ven)
    Pehrmedh skrev 2025-06-13 22:38:06 följande:
    Kommuner ska inte ta ställning för någon minoritet, korrekt.
    Kommunen ska ta ställning för allas lika värde! Och hålla hårt på det bland sina anställda. Der är skäl att säga upp någon som inte kan behandla alla kommuninnevånare med samma allvar och noggranhet.

Men det är en annan sak att kräva att TS ska gå i ett demonstrationståg som TS chef gör. Men tydligen hade inte kommunen krävt det, utan bara chefen.
  • Anonym (Like)
    Anonym (Ven) skrev 2025-06-14 13:30:04 följande:
    Kommunen ska ta ställning för allas lika värde! Och hålla hårt på det bland sina anställda. Der är skäl att säga upp någon som inte kan behandla alla kommuninnevånare med samma allvar och noggranhet.

Men det är en annan sak att kräva att TS ska gå i ett demonstrationståg som TS chef gör. Men tydligen hade inte kommunen krävt det, utan bara chefen.
    Ts chef har inte krävt att ts ska gå i en parad. Ts drar höga växlar för att kunna dra på sig offerkoftan tajtare.
  • Anonym (Big dick)

Det finns gränser, arbetsgivaren har inte rätt att styra dina åsikter även om en del statliga arbetsgivare försöker så som sjukvården, polisen osv

• Aniiee
    Anonym (s) skrev 2025-06-12 19:08:40 följande:
    hahahahahahahahahahahaha
    Yeah.... TS har inte varit på en pride-parad sen... ever.... med den åsikten. I alla fall inte på en 30 år eller så. 

Den som inte tror mig kan ju alltid googla. På egen risk.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
Svar på tråden Arbetsgivaren tvingar på mig Pride