Ålderskillnad
Hej,
Jag är 47 år och det börjar kännas som jag är förtjust i en 19-åring.
Hej,
Varför har vänskap mellan generationerna blivit så ointressant idag.
När jag var ung utvecklade jag och en av mina lärare som följt mig genom livet. Idag skulle man kanske kalla det för mentorskap.
Han var 30 år äldre än vad jag var men jag älskade hans berättelser om vad han varit med om i livet. Han gav mig ingångar i litteraturen, vilket jag är väldigt tacksam för idag. Vad jag gav honom är jag osäker på, men en gång när vi träffades över en kopp kaffe i deras kök så frågade jag hur han hade orkat stå ut med mig i alla år. Han skrattade och svarade, Du fick mig alltid på gott humör och faktiskt har jag alltid känt mig smickrad över att du ville höra vad en gammal gubbe som jag har att säga.
Han är borta sedan många år men än idag kan jag tänka på honom och undra vad han skulle ha tyckt och tänkt om saker och ting.
TS Du kanske kunde tänka dig någonting sådant.
Jag får alltid höra att jag ser mycket yngre ut. Det kanske också spelar in. Jag tror inte hon vet hur gammal jag är. Hon har inte frågat.
Var nog typ 30 när jag träffade en kvinna som just skulle fylla 50. Fag singel me litet bar, hon gift med större barn.
Vi hade sex på olika ställen och så som vi ville.
Idag har vi typ 20 år mellan oss men jag minns henne som en av mina närmaste.
Även fast det heter 18-19 ?ton? är man vuxen. Tonåring är 13-17 år
Även fast det heter 18-19 ?ton? är man vuxen. Tonåring är 13-17 år
Men du, bara skit i allt dömande här och se vad det leder till och vilken relation som utvecklas. Jag är 42 nu men träffade min exman när jag var 20 och han 42. Anledningen till vår skilsmässa var aldrig åldern och vi är idag riktigt nära vänner. Vi har och har alltid haft ett stort utbyte av varandra rent intellektuellt vilket varar än idag och vi har fortfarande många gemensamma intressen.
Jag säger lycka till!
Ja, jag an intyga att åldersskillnad på sådär 20-25år inte är ett hinder för en långt och lyckligt förhållande.
Jag tror att åldersskillnad i mångt och mycket beror på vilken intellektuell nivå man befinner sig på. När jag var ung kvinna var det i princip omöjligt att hitta en parter som hade samma intressen och den intellektuella mognaden som jag krävde av en man. Jag säger inte att de inte finns men jag träffade i alla fall inte på någon i min ålder eller inom 10års spannet.
Jag var 24 och min man var 25 år äldre när vi träffades..
De män som säger att de aldrig skulle ligga med en het 19-åring om tillfället gavs ljuger nog för sig själv eller har väldigt låga testosteronnivåer. Sen att inleda en relation med är ju en annan femma.
Ärligt talat tror jag att när vuxna människor träffas och tycke uppstår så är ålder inte det första de tänker på.
Snare kan det emellertid dyka upp frågor om hur ett förhållande skulle fungera eller inte.
Om attraktionen finns mellan två människor finns så har åldern ingen betydelse.
Det är när det börjar utveckla sig till ett förhållande som åldern blir en fråga.
Min erfarenhet är att, till en början var det mest omgivningen som ställde sig skeptisk till vårt förhållande medan vi var ganska naiva. Allt efter att åren gick så har detta helt försvunnit.
Men vi har talat mycket om detta med att min man är så mycket äldre och han hävdar att när han känner att han blir en belastning för mig så kommer han att begära hemskillnad. Detta sa han redan i samband med att vi gifte oss, så vi har alltid varit förberedda.
Vi har haft ett fantastiskt äktenskap och jag kan inte tänka mig att jag skulle haft det bättre med en yngre man. Man vet ju aldrig vad framtiden ger men jag skulle aldrig vilja byta bort de år vi haft. J
Hej,
Jag får alltid höra att jag ser mycket yngre ut. Det kanske också spelar in. Jag tror inte hon vet hur gammal jag är. Hon har inte frågat.