• Anonym (Tystnad)

Håller jag på att bli ghostad/playad?

Träffat en kille i ca 1,5 månader, setts  1-2 ggr/v. På HANS initiativ blev vi exklusiva för ca 3 veckor sedan och han sa då att han verkligen börjar falla för mig.

Mellan dejter har vi haft sms-kontakt nästan dagligen, både initierad av honom och mig. Vi hade relativt långa konversationer nästan varje kväll.

Om inte jag inititerade brukade han vänta max 1,5 dag innan han kontaktade mig. vi sågs hela lördagen och skiljdes åt söndag fm. Senaste jag hörde från honom var i måndags kväll -då meddelade han mig om att han delat ett godis jag gjort med sina föräldrar och att de bad om recept. "Det här går ju bra! "tänkte jag. "han har berättat om mig!".

Sist vi sågs pratade han om saker vi kunde göra framöver, han kändes inte på något sätt "off". 

Så förvirrad nu. Det verkade gå så bra men nu är det början på 3:e dagen av total tystnad från hans sida. Får inte ihop med med ovanstående och vet heller inte när jag ska träffa honom igen :( 

Vad tror ni händer här?

• Svar på tråden Håller jag på att bli ghostad/playad?
  • Zoegazz
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-27 06:53:09 följande:
    Som sagt, tråden handlade om att han inte initieade kontakt på 2 dagar. Uppdatering: han skrev faktiskt efter lunch igår. Frågade hur läget var med mig och hur veckan var, i glad ton. Jag svarade några meningar om min dag och frågade hur det var med honom (svarade på kvällen ca 20 efter jobbet, jobbar skift) och inte fått nåt svar. Väldigt ovanligt för honom att kommunicera så här glest. 
    Fast svarade du efter så många timmar kanske han tror att du inte själv är intresserad och försöker matcha ditt tempo?
  • Anonym (Tystnad)
    Zoegazz skrev 2025-06-27 08:36:26 följande:
    Fast svarade du efter så många timmar kanske han tror att du inte själv är intresserad och försöker matcha ditt tempo?
    Jag svarade engagerat och ställde en fråga. Han vet att jag jobbar till sent på torsdagar. Vi har båda ofta tagit några timmar på sig att svara förut vilket jag aldrig sett som ett problem. Däremot har vi oftast chattat om kvällarna och då ganska långt.
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2025-06-27 08:33:01 följande:
    Varför sitter du då och analyserar hans sätt att kommunicera? Detta är ju inte första tråden. 
    Därför att det förändrats på ett sätt jag inte får ihop. Tycker inte kommunikationssättet riktigt matchar det han sagt/hur han betett sig IRL
  • Anonym (Kim)

Jag tror det beror hur du själv agerar. Vilken Svarstid du har själv och med vilken ton. Han kanske slappnar av lite efter första intensiva uppvaktningen. Kanske något att ta upp nu när ni träffas i helgen. Eller så slutar du att överanalysera allt. Snart räknar du väl ord och bokstäver i sms-en. Över ett visst antal är han intresserad osv. Slappna av lite. 

• Anonym (Tystnad)
    Anonym (Kim) skrev 2025-06-27 08:44:23 följande:

Jag tror det beror hur du själv agerar. Vilken Svarstid du har själv och med vilken ton. Han kanske slappnar av lite efter första intensiva uppvaktningen. Kanske något att ta upp nu när ni träffas i helgen. Eller så slutar du att överanalysera allt. Snart räknar du väl ord och bokstäver i sms-en. Över ett visst antal är han intresserad osv. Slappna av lite. 

Ja absolut kan det finnas en poäng med att man inte orkar uppvakta intensivt för alltid, det förstår jag. Kanske antar han att saker är bra om inte annat sägs? Vi har inga planer att ses i helgen (än?). Är lite outtalat att är hemma hos mig respektive honom varannan gång och sist bjöd jag hem honom så den bollen är hos honom nu.. :/
  • Lynx123
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-27 09:35:45 följande:
    Ja absolut kan det finnas en poäng med att man inte orkar uppvakta intensivt för alltid, det förstår jag. Kanske antar han att saker är bra om inte annat sägs? Vi har inga planer att ses i helgen (än?). Är lite outtalat att är hemma hos mig respektive honom varannan gång och sist bjöd jag hem honom så den bollen är hos honom nu.. :/
    Du låter väldigt osäker så det här måste kännas jättejobbigt för dig. Skulle råda dig att försöka fokusera mindre på killen och mer på dig själv. Det är fredag idag. Har ni inte gjort planer tillsammans så gör egna. Sitt inte och vänta på honom hela tiden - det mår du definitivt inte bra av. Gör något kul - kanske träffa vänner?
  • Anonym (Tystnad)
    NinniQX skrev 2025-06-27 09:59:08 följande:

Jag förstår inte. Varför chattar ni bara? Varför inte ringa? 

Jag gillar inte att ringa, kanske en generationsfråga. Inte ringt några av mina partners förutom vid nödsituationer, typ. 
  • Anonym (Tystnad)
    Lynx123 skrev 2025-06-27 10:24:48 följande:
    Du låter väldigt osäker så det här måste kännas jättejobbigt för dig. Skulle råda dig att försöka fokusera mindre på killen och mer på dig själv. Det är fredag idag. Har ni inte gjort planer tillsammans så gör egna. Sitt inte och vänta på honom hela tiden - det mår du definitivt inte bra av. Gör något kul - kanske träffa vänner?

Missförstå mig rätt! Jag håller inte min helg öppen för hans skull. De vänner som bor nära mig är upptagna denna helg på annat håll, tyvärr, Annars hade jag gjort just det - boka upp helgen med dem. 

Sållar just nu lite bland olika aktiviteter jag kan göra själv. Är en planerare så brukar sällan acceptera sista-minutendejter ändå.

• Lynx123
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-27 10:38:17 följande:

Missförstå mig rätt! Jag håller inte min helg öppen för hans skull. De vänner som bor nära mig är upptagna denna helg på annat håll, tyvärr, Annars hade jag gjort just det - boka upp helgen med dem. 

Sållar just nu lite bland olika aktiviteter jag kan göra själv. Är en planerare så brukar sällan acceptera sista-minutendejter ändå.

Bra! Jag kanske missuppfattade eftersom att du skrev "(än?)" vilket jag uppfattade som att du väntade på honom. Skulle han nu höra av sig har du annat på gång så nästa gång får han ha lite mer framförhållning om han skulle vilja träffas. Jättebra att du inte väntar som ett mähä!!! Hoppas att du får en kul helg.
  • Anonym (Tråkigt)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-27 10:33:35 följande:
    Jag gillar inte att ringa, kanske en generationsfråga. Inte ringt några av mina partners förutom vid nödsituationer, typ. 
    Oj, det hade gått bort för mig. Jag ringer mer än jag skriver. Man vill ju höra rösten. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-27 06:53:09 följande:
    Som sagt, tråden handlade om att han inte initieade kontakt på 2 dagar. Uppdatering: han skrev faktiskt efter lunch igår. Frågade hur läget var med mig och hur veckan var, i glad ton. Jag svarade några meningar om min dag och frågade hur det var med honom (svarade på kvällen ca 20 efter jobbet, jobbar skift) och inte fått nåt svar. Väldigt ovanligt för honom att kommunicera så här glest. 
    Det hänt tidigare, pga att han har varit sjuk. Vilket han kan ha varit nu också, eller bara trött och i behov av egentid. Vilket är helt normalt. 

Det är däremot inte normalt att bli hysterisk vara för att ens dejt/blivande kille inte hör av sig på två dagar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-27 07:32:36 följande:
    På vilka grunder tror du att han är sjuk, igen dessutom? Han initierade faktiskt går och frågade hur läget/veckan var med mig och uttryckte glädje över det fina vädret. Den svarade jag och han har inte skrivit tillbaka. Det här är en tydlig kommunikationsförändring så jag får väl anta att, om inte det är typ extremt mycket på hans jobb eller nåt denna vecka att han börjar tappa intresset :(
    Det var det han var sist. Oavsett är det inte normalt att bli hysterisk över att någon vill ha egentid i två dagar. Du upplevs som väldigt klängig. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-27 10:33:35 följande:
    Och han kanske inte gillar att smsa i tid och otid. 
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (M) skrev 2025-06-27 11:36:49 följande:
    Och han kanske inte gillar att smsa i tid och otid. 
    Då låtsades väl han göra det rätt länge...
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2025-06-27 11:12:00 följande:
    Oj, det hade gått bort för mig. Jag ringer mer än jag skriver. Man vill ju höra rösten. 
    Tja, hade min dejt insisterat på samtal hade inte jag haft nåt emot det. Men på nåt vis har jag messat mer med mina partners, särskilt i början. Vanesak antar jag
  • Stjärnljuset

Jag har samma upplevelse med min partner sen 5 mån tillbaka. Mycket skrivande i början och då hann han med det trots barn och jobb. Nu hinner han inte säger han. Jag kan inte tolka det som annat än ointresse även om han säger att det inte är så. Tänker att mycket finns att förstå i relationsmönster. Jag är tex otrygg amvåbivalent och han troligtvis undvikande. När jag vill ha mer kontakt och bekräftelse så vill han undvika?

• Anonym (Tystnad)
    Stjärnljuset skrev 2025-06-27 12:34:43 följande:

Jag har samma upplevelse med min partner sen 5 mån tillbaka. Mycket skrivande i början och då hann han med det trots barn och jobb. Nu hinner han inte säger han. Jag kan inte tolka det som annat än ointresse även om han säger att det inte är så. Tänker att mycket finns att förstå i relationsmönster. Jag är tex otrygg amvåbivalent och han troligtvis undvikande. När jag vill ha mer kontakt och bekräftelse så vill han undvika?

Frustrerande, eller hur! Förstår att man kanske messar lite non-stop under de första veckorna för att "etablera" något och sen kanske slappnar av. Hur ofta hörs och ses ni nuförtiden?

Jag är nog också otrygg/ambivalent! Tror det är för tidigt att säga vad min partner är men vi otrygga gillar vi de lite undvikande så skulle inte förvåna mig om min också var det :P
  • Anonym (M)
    Stjärnljuset skrev 2025-06-27 12:34:43 följande:

Du tolkar att han numera är ointresserad av dig, men ändå så är ni tillsammans?
  • Stjärnljuset
    Anonym (M) skrev 2025-06-27 18:02:12 följande:
    Du tolkar att han numera är ointresserad av dig, men ändå så är ni tillsammans?
    Ja, jag är i ett läge i livet när jag nöjer mig med detta. Han säger ju att han fortfarande vill ha mig 🙃
Svar på tråden Håller jag på att bli ghostad/playad?