• Anonym (munken)

Jag vill ligga med min sambo

Min sambo har blivit totalt avvisande mot mig under hela semestern. Hon skyller alltid att hon är för trött, har huvudvärk eller något annat. Igår kväll hittade jag hennes dildo bredvid sängen. Så den går bra att köra med när jag inte är där.Vi kan hålla på och kyssas och mysa men sen så kommer vi inget längre. 

Häromdagen berättade hon om hennes ex som kunde säga följande när hon var avvisande? Du behöver bara ligga ned och ta emot? och så körde han igång. Hon sa att hon var väldigt glad att jag inte var på detta sätt

Hur tar jag upp ?problemet? om vår sexlösa semester samtidigt som hon inte känner det som att jag pressar henne till att ligga med mig bara för att hon tycker synd om. mig.

• Svar på tråden Jag vill ligga med min sambo
  • Anonym (munken)
    Anonym (Grabb) skrev 2025-08-06 15:55:58 följande:
    Då får du börja prata om "elefanten i rummet". Dvs, allt är bra förutom att ni "inte längre ligger med varandra".

Ni verkar ju uppskatta varandra i övrigt. Inled då med det, men sedan måste "elefanten" komma på tal. Utan att det blir skuldbeläggande, eller skapar stress och press. Säg bara att du saknar ert sex-och samliv... se vad du får för respons och vilka tankar och känslor det väcker.

Som sagt att bara tiga still och knyta näven kommer inte hjälpa... dig... risken är att det som känns bra i övrigt börjar skava... för din frustration går ut över annat...

Been there done that...
    Jag förstår vad du menar. Men om jag tar upp det kanske hon känner att hon ?måste? ligga med mig bara för att hon tycker synd om mig. Så jag väntar nog ett tag till. Nu undrar hon mest varför jag är så grinig hela tiden. Så vi är inte påväg mot någon bra framtid?
  • Anonym (Gör slut eller)
    Anonym (munken) skrev 2025-08-06 16:26:39 följande:
    Jag förstår vad du menar. Men om jag tar upp det kanske hon känner att hon ?måste? ligga med mig bara för att hon tycker synd om mig. Så jag väntar nog ett tag till. Nu undrar hon mest varför jag är så grinig hela tiden. Så vi är inte påväg mot någon bra framtid?
    Problemet löses ju inte genom att hon ligger med dig, inte för att hon vill utan bara för att du vill. Du vill ju att hon själv ska vilja ligga med dig, det får du förklara.

Vill hon lösa problemet kan hon gå till en sexolog. Eller så går ni bägge till en familjeterapeut.

Eller så löser ni era sexulla behov på var sitt håll. Hon med sin dildo och du hittar en kk.

Du måste också fundera på om du är beredd att göra slut. Om det är omöjligt och ett fritt förhållande också är omöjligt har du låtit henne bestämma över ditt liv och din sexualitet.
  • Anonym (Clara)
    Anonym (munken) skrev 2025-08-06 16:26:39 följande:
    Hon lär inte bli mer intresserad av att ligga med dej, om du är grinig hela tiden. Hon fattar varför du inte är på bra humör. Låter som att du snart mister henne du älskar med ditt mansbebisbeteende.
  • Anonym (munken)
    Anonym (Clara) skrev 2025-08-06 17:26:56 följande:
    Hon lär inte bli mer intresserad av att ligga med dej, om du är grinig hela tiden. Hon fattar varför du inte är på bra humör. Låter som att du snart mister henne du älskar med ditt mansbebisbeteende.
    Möjligt att det blir så. I sådant fall är det nog bäst för oss båda. Jag har försökt på alla sätt jag kan men har i princip gett upp. Kanske är jag bara kär i minnet av en fin relation. Kanske jag fortfarande hoppas vi ska hitta tillbaka till varandra.
  • Anonym (Syster)

Det låter som att hon går genom ett trauma från sina tidigare erfarenheter. 
    Jag skulle bjuda in till ett samtal, ett öppet där du känner att hon drar sig undan. Och föreslå att antingen hon ensam eller ni båda tillsammans går i samtal. Inte kring just sexet utan hennes mående. 
    För det låter verkligen som att hon har stora bekymmer med sig själv och på det viset avvisar dig. 

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (munken) skrev 2025-08-06 21:10:14 följande:
    Möjligt att det blir så. I sådant fall är det nog bäst för oss båda. Jag har försökt på alla sätt jag kan men har i princip gett upp. Kanske är jag bara kär i minnet av en fin relation. Kanske jag fortfarande hoppas vi ska hitta tillbaka till varandra.
    Det är det som gör så ont när det blir sådär, att man inte längre är önskad på samma sätt. Vissa saker ska komma naturligt, hade hon velat ligga med dig så hade hon gjort det med huvudvärk om det inte är för illa.

Ja, det är något man kan undra över, om det är hur relationen var som man saknar så och inte nuläget.
  • Anonym (munken)
    Anonym (Syster) skrev 2025-08-06 22:41:35 följande:

Det låter som att hon går genom ett trauma från sina tidigare erfarenheter. 
    Jag skulle bjuda in till ett samtal, ett öppet där du känner att hon drar sig undan. Och föreslå att antingen hon ensam eller ni båda tillsammans går i samtal. Inte kring just sexet utan hennes mående. 
    För det låter verkligen som att hon har stora bekymmer med sig själv och på det viset avvisar dig. 

Hon var väldigt vild under sin ungdom och upp fram till typ 25 då hon ofta hamnade i en del struliga situationer. Många av situationerna är som trauman för henne idag. Därför vill inte jag vara för på när det gäller sex utan jag vill att det ska komma naturligt för henne.
  • Hellishen

När män skriver att de ger "några orgasmer" tänker jag alltid att kvinnan fejkar. Sååå jävla lätt att komma har vi ju inte överlag. Men din tjej är kanske speciellt orgasmisk, vilket ju låter svårt att tro eftersom hon inte vill ligga med dig? 

Jag har aldrig kommit mer än en gång per session men jag skulle aldrig välja nån jävla dildo eller annat framför min man. 

Kanske behöver ni lägga alla kort på bordet och börja från början med sexet. Se till att ni båda är på banan och njuter på riktigt. 

Anonym (munken) skrev 2025-08-06 15:02:09 följande:
    Det är lite så jag känner också. Jag fattar inte vad som har hänt mellan oss. Jag brukar alltid se till att hon får några orgasmer när vi har sex. Hon säger ofta hur mycket hon uppskattar mig och bara för någon vecka sedan när vi var och badade sa hon något i stil med ?jag fatttar inte att jag kan ha en sån snygg man?. Jag smeker och masserar henne, investerar mycket tid, pengar och känslor i förhållandet för att hon/vi ska ha det bra. Vi har det väldigt bra förutom att vi inte längre ligger med varandra. Det känns så frustrerande eftersom jag inte vill ligga med någonannan och att onanera känns ganska tråkigt när man vet vad man har/haft.
  • Anonym (Görslut)
    Anonym (munken) skrev 2025-08-07 00:58:47 följande:
    Hon var väldigt vild under sin ungdom och upp fram till typ 25 då hon ofta hamnade i en del struliga situationer. Många av situationerna är som trauman för henne idag. Därför vill inte jag vara för på när det gäller sex utan jag vill att det ska komma naturligt för henne.
    Men då kanske hon ska ta tag i sina trauman.
    Bara för att hon traumatiserad av sitt vilda ungdomsliv betyder inte att du måste nöja dig med ett sexlöst liv och förhållande.
    Det är inte ditt jobb att fixa henne, och nu straffar hon bara dig för att hon har ett förflutet som hon inte trivs med.
    Nej, hade hon velat ligga med dig så hade hon gjort det.
  • Anonym (Sf)
    Mansbebis? Det är hon som brutit det outalade avtalet som
    gällt fram till nu! Det är hon som är knepig o bör ta bladet från munnen och bli tydlig vad som gäller från och med nu! Typ : jag gillar dig,, men du gör mig inte kåt längre! osv osv,, det är ju för fasiken
    inte han som
    börjat avvika från det i relationen som funkat, det är hon som ändrat beteende och skall därmed komma med en förklaring!
  • BamBam65

Hon har förmodligen träffat någon ny, kolla efter tecknen...... Min skata gjorde precis samma sak o betedde sig på samma vis.

• Anonym (Me)
    Men nu är ju de hon som slutat å halar ut på det
    tappa hon de så är de så det är inte ofta man hör att lusten kommer igen,
    Sen e ju de lite konstigt att bara för män har sina normala hormoner, så är de mansbebisar, 
    Och kvinnor med sina hormoner ska alla acceptera rätt av.
  • Anonym (Malin)
    Vad menar du, är man en mansbebis för att man vill ha sex med sin partner? Då är jag en kvinnobebis för jag anser att ett sexliv hör hemma i en kärleksrelation!

Eller menar du att TS bara ska tiga och lida och hoppas på ett mirakel? Ett garanterat sätt att misslyckas, det tar bara sambon som ett godkännande för sin sexstrejk. 
    Vill inte sambon ta sin mans mående på allvar och försöka få till en bättring bör TS ansöka som skilsmässa! Ju förr desto bättre.
  • Tom Araya

Det är dags att ta tjuren vid hornen.

Jag hade sagt något i den här stilen:

"Du tänder inte på mig längre och vill ha sex med mig. Det handlar inte om lust eller ork, eftersom du fortfarande tillfredställer dig själv. Så vi borde nog avsluta detta förhållande, eller hur!?"

Svar på tråden Jag vill ligga med min sambo