Anonym (munken) skrev 2025-08-05 09:22:36 följande:
Jag vill ligga med min sambo
Min sambo har blivit totalt avvisande mot mig under hela semestern. Hon skyller alltid att hon är för trött, har huvudvärk eller något annat. Igår kväll hittade jag hennes dildo bredvid sängen. Så den går bra att köra med när jag inte är där.Vi kan hålla på och kyssas och mysa men sen så kommer vi inget längre.
Häromdagen berättade hon om hennes ex som kunde säga följande när hon var avvisande? Du behöver bara ligga ned och ta emot? och så körde han igång. Hon sa att hon var väldigt glad att jag inte var på detta sätt
Hur tar jag upp ?problemet? om vår sexlösa semester samtidigt som hon inte känner det som att jag pressar henne till att ligga med mig bara för att hon tycker synd om. mig.
Jag har läst dina inlägg här i tråden men inte andras. Därför hoppas jag att jag kommer med lite nytt som kan ge hopp och tröst.
Kolla in themccabelife på instagram. Där pratar de mycket om problematiken du upplever.
Jag har gått igenom perioder i relationer precis som du beskriver. Det finns kvinnor som säger att de älskar en men inte är villiga att engagera sig i att möta sin partners behov, då gör man bäst i att gå vidar. Men om din partner är en så älskvärd och omtänksam människa som jag får en känsla av att hon är, så kan ni jobba er igenom detta.
Du måste lägga 99% av ditt fokus på att hålla humöret uppe och inte bli bitter! Du kan ju bara ändra och kontrollera dig själv. Annars kommer ni, som du tycks vara medveten om, hamna i en nedåtgående spiral.
Kvinnor har generellt en mer responsiv lust än spontan. Medan för män är sex det sättet som vi känslomässigt intimt anknyter till vår partner. Det är därför du blir sårad på djupet av att bli avvisande om och om igen. Dina förklaringar om att du är en dålig älskare eller att sex skulle vara transaktionellt är förenklingar. Dunkla tackar och försvarsmekanismer som kommer när hon slutat engagera sig i att du ska känslomässigt anknyta till henne. Din partner menar inget elakt när hon säger att sex känns meningslöst, det ÄR så HON känner. Men hon lever också i okunskap om vad sexet i en relation betyder de flesta män, framförallt för sånna som du och jag.
Ha inte förväntningarna att det ska bli lika frekvent med sex som när ni var nykära! Då är man hög på kroppens egna droger som gör både kollar och tjejrr extra kåta. Men om ni älskar varandra och vill att den andres liv ska vara bättre med än utan en, då kommer ni lyckas! (Jag pratar av egen erfarenhet).
Till sist så vill jag påminna om att detta inte är en engångs quick fix! Ett lyckligt förhållande är heltidsjobb för två personer med obligatorisk övertid i princip varje helg.
Lycka till!