• Anonym (Anonym signatur)

Hjälp mig förstå honom

Hej! Jag pratar med en jättefin kille , jag har frågat om vi kan prata i telefon men han sa att han vill planera sånt innan, varför måste vi planera ett telefonsamtal ?? Vet att han inte är jätteförtjust i att prata i telefon men förstår inte riktigt varför vi måste planera innan, döljer han nåt för mig ?? Jag har även frågat om vi kan bli vänner på fb men han säger att han vill vänta tills vi har träffats han kanske vill vänta för att han har barn annars vet jag inte varför vi matchade ju med  varandra på fb dejting jag vill inte bli hans vän på fb för att snoka jag vill bara kommentera ett hjärta på hans profilbild sen får väl hans vänner och familj tro vad dom vill.

• Svar på tråden Hjälp mig förstå honom
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2025-08-06 18:50:16 följande:
    Ja och hur ska jag fråga honom allt jag behöver veta då ? du som är expert kan berätta hur man ska göra 🤨 🙄
    Ni skriver väl dagligen?
    Skriv "hur kommer det sig att du bor hos din pappa? Letar du eget boende eller hur har du tänkt?"

Vet du om han är arbetssökande eller sjukskriven? Om han söker arbete kan du fråga hur det går? Vad han jobbat med tidigare och vad han söker nu? Är han sjukskriven eller sjukpensionär kan det vara känsligt.

Du kan fråga vad han och dottern tycker om att göra, hur gammal hon var när det tog slut med mamman o.s.v. Kanske även om hon har eget rum hos hans pappa eller om hon sover i hans rum. Då får du veta om han kan/får ha henne över natten.

Alltså helt vanliga lära känna varandra frågor. Tycker han om att resa, vara i naturen, har han husdjur m.m.
    Vad vet han om dig? Hur och var du bor? Att du inte vill ha barn? Din diagnos? Om du haft nåt långt förhållande tidigare?

Vad pratar ni egentligen om? Fint väder idag typ?
  • Anonymsjundraåttionio009
    Anonym (Hmm..) skrev 2025-08-06 22:41:52 följande:
    Ni skriver väl dagligen?
    Skriv "hur kommer det sig att du bor hos din pappa? Letar du eget boende eller hur har du tänkt?"

Vet du om han är arbetssökande eller sjukskriven? Om han söker arbete kan du fråga hur det går? Vad han jobbat med tidigare och vad han söker nu? Är han sjukskriven eller sjukpensionär kan det vara känsligt.

Du kan fråga vad han och dottern tycker om att göra, hur gammal hon var när det tog slut med mamman o.s.v. Kanske även om hon har eget rum hos hans pappa eller om hon sover i hans rum. Då får du veta om han kan/får ha henne över natten.

Alltså helt vanliga lära känna varandra frågor. Tycker han om att resa, vara i naturen, har han husdjur m.m.
    Vad vet han om dig? Hur och var du bor? Att du inte vill ha barn? Din diagnos? Om du haft nåt långt förhållande tidigare?

Vad pratar ni egentligen om? Fint väder idag typ?
    Han vet inte att jag vet att han bor tillsammans med sin pappa han har inte sagt nåt om det själv jag såg på mrkoll att han bodde ihop med en äldre man och då sökte jag på mannen på fb och då visade det sig att det var hans pappa för pappan hade lagt upp nån bild där det stod s****s gamla leksaksbilar funkar fortfarande efter nästan 30 år och så var det en bild på min flörts dotter (S****e heter han som jag pratar med) Jag har berättat för honom att jag har autism och att jag bor på ett gruppboende i en lägenhet med lite stöd och han vet att jag inte vill ha barn. Sen vet inte jag om han minns att jag har sagt det för det var ganska längesen jag berättade det.
  • Anonym (hejtråd)
    Anonymsjundraåttionio009 skrev 2025-08-07 01:09:51 följande:
    Han vet inte att jag vet att han bor tillsammans med sin pappa han har inte sagt nåt om det själv jag såg på mrkoll att han bodde ihop med en äldre man och då sökte jag på mannen på fb och då visade det sig att det var hans pappa för pappan hade lagt upp nån bild där det stod s****s gamla leksaksbilar funkar fortfarande efter nästan 30 år och så var det en bild på min flörts dotter (S****e heter han som jag pratar med) Jag har berättat för honom att jag har autism och att jag bor på ett gruppboende i en lägenhet med lite stöd och han vet att jag inte vill ha barn. Sen vet inte jag om han minns att jag har sagt det för det var ganska längesen jag berättade det.
    Han lever ett helt annat liv än dig, Du vill slänga hjärtan på profilbilder och halvt skriver ut hans namn?! utan att ni träffas och förstår inte varför det vore fel. Han kan bo hos sin pappa eller så bor han hos exet. Vad som är tydligt är att ni inte dejtar seriöst utan att du är ett tidsfördriv. Annars hade ni träffats. Han fortsätter för att ni kanske ska kunna ligga senare om behovet uppstår. En seriös person hade träffat dig. 
  • Anonym (J)
    Anonymsjundraåttionio009 skrev 2025-08-07 01:09:51 följande:
    Känner personalen på boendet till flirten?
    Anonym (J) skrev 2025-08-07 11:26:17 följande:
    Känner personalen på boendet till flirten?
    Vad har det med saken att göra? Personalen har ingen rätt att lägga sig i mitt privatliv vill jag bjuda hem nån hem till min lägenhet så har dom inte med det att göra sen får inte mina gäster få ut i basen , personalen får inte gå in i min lägenhet om jag inte vill det och dom får inte lägga sig i om det inte blir väldigt farligt så dom måste ringa polisen typ. Sen får jag ha folk som sover över i min lägenhet ibland men jag kan inte träffa nån kille och bli sambo i min lägenhet för då måste man ansöka om det ifall den personen har rätt till boende och har en diagnos en "normal störd" person utan diagnos kan inte bo på det boendet jag bor på där jag bor är det personer som har autism nivå 1 
  • Kanonen56
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2025-08-06 16:53:18 följande:
    Hjälp mig förstå honom

Hej! Jag pratar med en jättefin kille , jag har frågat om vi kan prata i telefon men han sa att han vill planera sånt innan, varför måste vi planera ett telefonsamtal ?? Vet att han inte är jätteförtjust i att prata i telefon men förstår inte riktigt varför vi måste planera innan, döljer han nåt för mig ?? Jag har även frågat om vi kan bli vänner på fb men han säger att han vill vänta tills vi har träffats han kanske vill vänta för att han har barn annars vet jag inte varför vi matchade ju med  varandra på fb dejting jag vill inte bli hans vän på fb för att snoka jag vill bara kommentera ett hjärta på hans profilbild sen får väl hans vänner och familj tro vad dom vill.

Det är inte ett dugg konstigt överhuvudtaget.. Att snacka i telefoner tar tid.. Och män använder inte telefonen för att prata med någon i mer än 3 minuter. Detta för att styra upp saker för att träffas, och så lägger vi på sedan och ser till att träffa folk i verkligheten.. 

Att inte vilja prata i telefonen en hel kväll när man kan vara fri och göra annat är inget konstigt. Det blir sjukt opersonligt. 
  • Anonym (hejtråd)

Du är förvånad över att han behöver planera ett telefonsamtal men du kan inte ta en dejt utan att den är inplanerad med flera dagar. 

• Anonym (Hmm..)
    Anonym (hejtråd) skrev 2025-08-07 11:58:43 följande:

Du är förvånad över att han behöver planera ett telefonsamtal men du kan inte ta en dejt utan att den är inplanerad med flera dagar. 

Ts kanske måste rådgöra/stämma av med personalen när det passar?

Kan ni träffas nån annanstans ts? En fika på stan eller nåt?

Sova över kommer definitivt inte ske vid första mötet, första tiden. Om ni nu kommer på nån dejt nån dag. Ser ju inte ut så.
    Anonym (Hmm..) skrev 2025-08-07 14:56:37 följande:
    Ts kanske måste rådgöra/stämma av med personalen när det passar?

Kan ni träffas nån annanstans ts? En fika på stan eller nåt?

Sova över kommer definitivt inte ske vid första mötet, första tiden. Om ni nu kommer på nån dejt nån dag. Ser ju inte ut så.
    Nä jag behöver inte prata med personalen när det passar att han kommer hem till mig men jag kanske känner att det känns bättre när vissa personal jobbar som jag litar på och kan prata med om jag är nervös eller känner mig orolig . Jo det kan vi väl göra. Nej sova över får han nog inte göra första gången iaf vill träffa han flera gånger och lära mig känna honom bättre innan det blir att sova ihop.
  • Meddelande borttaget
  • Krocko

Du kanske kan skriva och fråga hur han bor och om han vill att du kommer till honom över dagen första gången eller om han hellre vill åka till dig, då ser du ju hur han svarar kring sin boendesituation, om han nämner att han bor med sin pappa. Det kan ju vara så att han bor i andra hand nånstans men inte är skriven där.

Anonym (Hmmm) skrev 2025-08-07 15:24:34 följande:
    Planerat telefonsamtal är väl inga konstigheter?
    Personen kanske har autistiska drag och behöver rutin?
    Ja men vi planerar ju aldrig in när vi ska prata i telefon vi bara pratar om att prata i telefon det är lättare om han skulle säga jag tycker det är lite jobbigt att prata i telefon för jag är blyg och har autism men han säger ju bara att han inte gillar att prata i telefon. 
    Krocko skrev 2025-08-07 15:32:15 följande:

Du kanske kan skriva och fråga hur han bor och om han vill att du kommer till honom över dagen första gången eller om han hellre vill åka till dig, då ser du ju hur han svarar kring sin boendesituation, om han nämner att han bor med sin pappa. Det kan ju vara så att han bor i andra hand nånstans men inte är skriven där.

Ja det kan jag ju fråga vill inte att han ska känna att han måste slänga ut sin pappa men om vi ska träffas hemma hos honom så känner jag mig inte riktigt bekväm om hans pappa är hemma första gången vi träffas iaf.
  • Anonym (J)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2025-08-07 11:44:38 följande:
    Vad har det med saken att göra? Personalen har ingen rätt att lägga sig i mitt privatliv vill jag bjuda hem nån hem till min lägenhet så har dom inte med det att göra sen får inte mina gäster få ut i basen , personalen får inte gå in i min lägenhet om jag inte vill det och dom får inte lägga sig i om det inte blir väldigt farligt så dom måste ringa polisen typ. Sen får jag ha folk som sover över i min lägenhet ibland men jag kan inte träffa nån kille och bli sambo i min lägenhet för då måste man ansöka om det ifall den personen har rätt till boende och har en diagnos en "normal störd" person utan diagnos kan inte bo på det boendet jag bor på där jag bor är det personer som har autism nivå 1 
    Jag menar inte att de ska stoppa det osv men det kanske är bra att veta, tex för att di riskerar att råka illa ut. Särskilt eftersom du verkar planera att ses hemma hos nån av er redan första gången, bra tex om de har möjlighet att ha lite koll då.
  • KimLinnefeldt

Jag väntade närmare ett år innan jag introducerade den nya för mina barn. Skulle aldrig ha deklarerat den nya relationen i social medier innan dess. 

Mitt råd är att ha tålamod, låt honom bestämma själv när och hur han vill göra er relation officiell. Annars finns risken att du skrämmer bort honom.

Påflugen är osexigt.

Svar på tråden Hjälp mig förstå honom