Du är långt ifrån ensam med att må sådär. Ärligt talat så är det stundtals rätt så hopplöst att leva med NPF eftersom man kommer liksom aldrig att bli av med den. Jag har inte autism så jag kan inte säga att jag vet hur det är att leva med det. Däremot så har jag adhd och jag har haft många perioder av depression och ångest. Det följer ofta med, lite som en bonus, fast tvärtom. Det är lätt att man sätter krokben för sig själv. Jag har gjort det genom impulsiviteten. Det finns mycket i livet som jag ångrar, saker jag har sagt, saker jag har gjort, dumheter. Men, att älta alla de misstag man har gjort, det ger ingenting. Det finns en hel del grupper på facebook, både för adhd och för autism. Kanske är det ett sätt för dig att knyta nya kontakter. Någonstans så tror jag att du behöver andra i ditt liv, som fungerar lite som du gör, som förstår på ett helt annat plan. Neurotypiker kommer aldrig riktigt att kunna förstå. De kommer alltid att se varje form av npf som någonting som bara är ett uttryck för dålig disciplin. ?Om du bara gör såhär eller sådär så löser det sig.? Det finns neurotypiker som är jättebra också, de som ändå gör sitt bästa för att förstå och ha tålamod. Men, de flesta kommer mest sucka och pusta och tycka att man är världens jobbigaste. 
Jag tror att du behöver öva lite på att kanske vara lite snällare mot dig själv, ha tålamod med dig själv, tillåt dig själv att snubbla lite ibland. Jag vet inte hur det är för dig, men jag har väldigt lätt för att falla in i negativa tankemönster, och verkligen sparka på mig själv för minsta lilla misstag. Gör jag en enda miss, då är jag totalt värdelös och kan ingenting, ungefär. Det är knappast en grogrund för att man ska må bra, som du hör. 
Jag ber om ursäkt för ett väldigt långt svar, och tyvärr så är det inte så matnyttigt egentligen, för jag famlar själv runt i mörkret och försöker orka med min adhd, och det finns absolut dagar då jag tänker att jag absolut inte orkar mer. Vill du prata så är du välkommen att göra det.