Förskoleklass/fritids
Min dotter har precis börjat förskoleklass och kommer också gå på fritids. Jag lämnar 7.50 på fritids och skolan börjar kl8. Imorse när jag lämnade var det ingen som kom fram och sa hej eller vinkade eller såg oss. De var min första lämning då pappan lämnade dagen innan och jag känner redan hur irriterad jag är. Vi länner inte personalen såklart så vi gick in hängde av väskan och gick ut på gården igen och då möter vi en fritidslärare som först inte tänker hälsa så jag frågar -Hej var lämnar jag ? Jag vet inte vem jag ska lämna till? Och får till svar : alla är ute alla är fritidspersonal du kan bara lämna här ute.
Mitt barn är lite osäker och blyg och kastar sig inte direkt in i lekarna på gården så eftersom ingen verkade bry sig stannade jag kvar tills de var dags att gå in i skolsalen. Är de så här de är nu? Från gullig och trygg förskolepersonal till att klara sig helt själv? Har fritids nått ansvar att barnen ska bli inkluderade och känna sig trygga eller är det bara en förvaring ?