• Anonym (Andreas)

Fem personer men konstig läggning

Har lagt märke till att på många av trådarna här på FL som handlar om sex, trekant, partnerbyte etc. Så får nästan alltid de som skriver inlägg och diskuterar dessa ämnen 5 tummar ner. I princip alltid.

Skulle vilja diskutera vad dessa fem personer har för läggning. De uppsöker alltså aktivt ämnen de inte tycker om och trycker tummen ner eller kommenterar negativt. 

Har dessa människor inte kommit ut ur garderoben för den kink de egentligen är nyfiken på och försöker ljuga för sig själv genom detta beteende ? Vad tror ni? 

Jag själv är hetro och skulle t.ex. aldrig få för mig att gå in i en tråd som handlar om bögsex t.ex. Och om jag skulle råkat klicka in där så skulle jag absolut inte kommentera eller klicka tumme ner, det vore bara sjukt ju. För jag inser ju att en homosexuell människa varken skulle vilja ha mig där eller lyssna på mina åsikter för fem öre. 

• Svar på tråden Fem personer men konstig läggning
  • Anonym (Sålänge)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-08-22 08:00:51 följande:

Har sett en admin skriva att den önskade att sexkategorin försvann för det fanns så mkt sjuka människor som skriver där. 

Älskar också när vissa skriver: ?det här är ett seriöst familjeforum?Men majoriteten av inläggen består och löjliga ordlekar som är så sjukt oseriösa. 

Läste några andra trådar nu på morgonen både nystartade och äldre. Alltid dessa 5 tummar ner. Är ju garanterat samma fem patetiska personer/incels. 

Ordlekar är en helt annan sak än snusk och perversiteter,
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Skala) skrev 2025-08-22 16:16:03 följande:
    Jag blev lite besviken när jag såg din kommentar, tycker att du brukar vara relativt vettig. Jag tänker att du nog är väldigt mycket i din egen bubbla nu, som nog är mer sexuell än många andras. Det är ditt normala Men jag är ganska övertygad om att det finns en enorm skala från att vara "supermoralist" till att hålla på med partnerbyten och trekanter. Mycket av det som skrivs här är helt otänkbart för mig och jag trycker ibland tumme ner. Jag är varken supermoralist eller religiös. Det är inte svart eller vitt. Jag är bara på en annan del av skalan än du.

Om en vän till dej berättar om en trekant. Är det första du säger då: Men guud det där är ingenting för mig! 

Det är ju typ samma som när du ger en tumme ner till nån som skrivit om det här. 

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Sålänge) skrev 2025-08-22 16:23:42 följande:
    Ordlekar är en helt annan sak än snusk och perversiteter,
    Okej då kör vi en ordlek du och jag: Vilket ord börjar på In och slutar på cel?
  • Anonym (Skala)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-08-22 16:34:43 följande:

Om en vän till dej berättar om en trekant. Är det första du säger då: Men guud det där är ingenting för mig! 

Det är ju typ samma som när du ger en tumme ner till nån som skrivit om det här. 

Om en vän till mig började prata om en trekant och beskrev det, så skulle jag tycka att personen var otroligt gränslös. Mycket möjligt att jag sagt att det inte var något för mig. 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Skala) skrev 2025-08-22 16:40:51 följande:
    Om en vän till mig började prata om en trekant och beskrev det, så skulle jag tycka att personen var otroligt gränslös. Mycket möjligt att jag sagt att det inte var något för mig. 
    Är du djupt kristen el? 
  • Anonym (Skala)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-08-22 17:16:49 följande:
    Är du djupt kristen el? 
    Har svarat på det i inlägg 29.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Skala) skrev 2025-08-22 17:22:17 följande:
    Har svarat på det i inlägg 29.

Sorry såg inte det. Men vad är det som gör att du skulle reagera så starkt då? 

Tror faktiskt du är ganska ensam om att inte kunna prata om sex med en nära vän.  

Jag tror de flesta hade blivit mycket besviken på dig om de delat med sig av något och får kastat i ansiktet att man är gränslös. 

• Anonym (C)
    Anonym (Statistik) skrev 2025-08-22 14:46:43 följande:
    På ett rent sexforum lär det vara 99.9% runkgubbar som hänger och då blir det väl inte lika intressant, på FL kan de i alla fall inbilla sig att de får svar av en riktig kvinna. 
    Det kan dom inbilla sig.
  • Anonym (C)

Det tummas i olika trådar som kan handla om mat, barnvagnar o.s.v.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Yada yada yada)

Det är inte ens 5 incels som gör tumme ner, för alla incels har inte den hang-upen. Det är mestadels samma störda snubbe som har flera olika konton.

För övrigt finns vi kvinnor med livligt sexliv också men det klarar inte Prussiluske-incellen av att läsa om, oavsett hur mycket han gnäller om att inte få sex. 

Det finns ett sexforum här och det är till för att användas. 

Klarar du inte av SVT, stäng av TVn.
    Klarar du inte av att andra har kreativt sex, läs inte sexforumet då.

• Anonym (O)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-08-22 08:00:51 följande:

Har sett en admin skriva att den önskade att sexkategorin försvann för det fanns så mkt sjuka människor som skriver där. 

Älskar också när vissa skriver: ?det här är ett seriöst familjeforum?Men majoriteten av inläggen består och löjliga ordlekar som är så sjukt oseriösa. 

Läste några andra trådar nu på morgonen både nystartade och äldre. Alltid dessa 5 tummar ner. Är ju garanterat samma fem patetiska personer/incels. 

Den eller de personer som återkommande skriver om det "superseriösa familjeforumet" verkar inte ens förstå att en familj börjar med att ett par har sex.
    Sex ingår i samlevnad och familjeliv, så länge det inte finns någon fnurra på tråden för ett enskilt par eller om båda egentligen har tröttnat på varandra. 
    För det andra så finns det andra underforum som har betydligt mindre med familjeliv att göra men det klagas inte på de kategorierna av dessa personer.

Att det verkligen var en admin som skrev så vore väldigt märkligt. Undrar vad dennes arbetsgivare tycker om att en anställd uttalar sig så negativt om vissa forumdelar? Ägarna till familjeliv vill förstås ha trafik till sidan.
    Så mycket sjukt är det heller inte som skrivs i sexforumet, med förbehåll att det inte är det delforumet jag läser mest i direkt så har sett långt ifrån allt. 

Som att jag skulle vara anställd på familjeliv och gå ut och skriva under moderatorkontot att kategorin om barnkläder borde läggas ner, för det finns så mycket "snuskfolk som sätter på sina barn kemikaliska temu-kläder och snuskpellarna borde inte ens köpa kläder när det finns secondhand och ärvekläder. Alltså behövs inga tips om barnkläder".
    Det vore verkligen knäppt!
    Hoppas att det inte var en admin som skrev så. 
  • Anonym (O)
    Anonym (Skala) skrev 2025-08-22 16:40:51 följande:
    Självklart säger man att det inte är något för en själv om man får förslaget av en vän, om det nu inte är det.
    Om du är för demokrati och valfrihet betyder det förstås inte att du vill förbjuda din vän från att prata om trekant med andra eller att ha det själv, utan att du behöver höra detaljer om du ej önskar det.

Om man översätter det till familjelivsspråk: Du har din fulla rätt att sluta läsa liksom du har rätten att sluta prata om trekanter med din vän.
    Du väljer ju inte att ändå prata med din vän om det du inte vill höra och nedvärderar hennes vilja att prova det eller förbjuder henne och andra att prata om det eller ha det?
  • Anonym (O)
    Anonym (Yada yada yada) skrev 2025-08-22 18:31:41 följande:

Det är inte ens 5 incels som gör tumme ner, för alla incels har inte den hang-upen. Det är mestadels samma störda snubbe som har flera olika konton.

För övrigt finns vi kvinnor med livligt sexliv också men det klarar inte Prussiluske-incellen av att läsa om, oavsett hur mycket han gnäller om att inte få sex. 

Det finns ett sexforum här och det är till för att användas. 

Klarar du inte av SVT, stäng av TVn.
    Klarar du inte av att andra har kreativt sex, läs inte sexforumet då.

Så självklart! Förstår inte vad det för fascist som vill förbjuda andra att diskutera.
  • Anonym (Skala)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-08-22 17:42:46 följande:

Sorry såg inte det. Men vad är det som gör att du skulle reagera så starkt då? 

Tror faktiskt du är ganska ensam om att inte kunna prata om sex med en nära vän.  

Jag tror de flesta hade blivit mycket besviken på dig om de delat med sig av något och får kastat i ansiktet att man är gränslös. 

Ingen fara!

Jag tror tvärtom, att du är ganska ensam om att börja prata trekanter med vänner. Nu är jag en gammal Karen på snart 38, men har aldrig varit i en grupp där folk börjat prata så, trots att jag levt ett väldigt socialt liv och har många goda vänner. Men det är väl olika i olika kretsar. Men jag tror helt klart att det bara är på din del av skalan där man pratar på det sättet. Och att de flesta inte gör det.
  • Anonym (O)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-22 18:24:31 följande:
    Vi förstår alla att du är smygbög i grunden.
    Vad tycker du att det är som tyder på det?
    Tycker du att det är fel att vara homosexuell och att de ska tystas eller vadå?
  • Anonym (Yada yada yada)
    Anonym (O) skrev 2025-08-22 20:21:16 följande:
    Vad tycker du att det är som tyder på det?
    Tycker du att det är fel att vara homosexuell och att de ska tystas eller vadå?
    Han tillhör nog bara den förvånansvärt stora grupp män som aldrig kommit förbi 14- årsåldern (när de flesta slutar målbrottspipa "bög" och tro att det är värsta förolämpningen).

Det kan nog bli så om ens hjärnkontor är möblerat av Stevie Wonder.
  • Anonym (suck)
    Anonym (O) skrev 2025-08-22 20:17:00 följande:
    Så självklart! Förstår inte vad det för fascist som vill förbjuda andra att diskutera.
    Så det finns inte bättre ställen att göra det på än på FL? Jag har t ex varit medlem i ett amerikanskt forum för bdsm för några år sen, hade inte kommit på tanken att ha dom diskussionerna här.
Svar på tråden Fem personer men konstig läggning