• Anonym (TS)

Gift man beter sig konstigt

Först var han väldigt på om allt möjligt vi skulle göra tillsammans, ett exempel på aktivitet jag sa att det passar inte så bra för jag är inte så bra på det, men det gör inget svarade han, bara han får vara med mig? Jag tog det med en nypa salt för vi hade inte ens träffats då. Jag sökte egentligen en kk bara men tänkte man får väl se. Vi sågs sen och sexet var ok och han var förvånad sa han att det blev ligga direkt. Efter det skrev han en konstig grej om att han hade ljugit om en sak men inte menat det, så han ville nu säga sanningen och att det nu skulle bli rätt mellan oss. Efter det hörde han inte av sig på flera dagar så skrev han till slut och jag blev förvånad, trodde inte jag skulle höra från honom igen. Han sa att han intresserad fortfarande så jag frågade så du vill ses igen? Då säger han att han fick så dåligt samvete efteråt och nu måste han tänka.

Vad är han ute efter egentligen?

• Svar på tråden Gift man beter sig konstigt
  • Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2025-09-04 10:26:39 följande:

Man kan ju välja att inte inkludera gifta i de man väljer bland så löser det problemet. 

Han testa för att se om du kommer vänta i tid och otid på att det passar honom. Det är hans klocka som gäller. 

Du köper att bli bortprioritera och att bli behandlad som du nu blir. Men som man bäddar får man ligga. 

Ska jag utesluta fler så blir det ju ett ännu större problem att hitta någon jag attraheras av.

Vad menar du med vänta? Det är inte som att jag sitter och väntar vid telefonen men jag svarar ju på hans tilltal om jag ser att han skrivit något.

Behandlad vad? Jag kan inte se att han gjort något fel mot mig det är ju inte som att han lovat att prioritera mig. Jag prioriterar inte honom heller och det är inget fel med det.

• Anonym (TS)
    Ezmeraldah skrev 2025-09-04 10:31:10 följande:
    Sett till utseende eller personlighet? 
    Både och är det väl egentligen. Utseende är ju det första man ser och där går många av männen bort. Det tar ju tid att lära känna någons personlighet. Den här mannens personlighet vet jag inte riktigt var jag har, han beter sig på ett sätt jag inte förstår.
  • Anonym (.)
    Anonym (TS) skrev 2025-09-04 10:46:18 följande:

Ska jag utesluta fler så blir det ju ett ännu större problem att hitta någon jag attraheras av.

Vad menar du med vänta? Det är inte som att jag sitter och väntar vid telefonen men jag svarar ju på hans tilltal om jag ser att han skrivit något.

Behandlad vad? Jag kan inte se att han gjort något fel mot mig det är ju inte som att han lovat att prioritera mig. Jag prioriterar inte honom heller och det är inget fel med det.

Däremot så hade du inte hamnat i denna sitsen, där du dessutom riskerar att krossa någon annan människas liv, men jag antar att du tillhör gruppen som tänker att det är inte du som är upptagen så då gör du inte gör något fel. Jag tillhör inte den gruppen.

Men om du inte väntar och inte prioriterar honom så vad är problemet? 

• Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2025-09-04 11:01:22 följande:

Däremot så hade du inte hamnat i denna sitsen, där du dessutom riskerar att krossa någon annan människas liv, men jag antar att du tillhör gruppen som tänker att det är inte du som är upptagen så då gör du inte gör något fel. Jag tillhör inte den gruppen.

Men om du inte väntar och inte prioriterar honom så vad är problemet? 

Som jag redan skrivit i tråden så prioriterar jag mitt eget liv framför en främmande människas.

Problem skulle jag kanske inte kalla det men hans beteende förbryllar mig och jag förstår inte vad han är ute efter. Som jag skrev igår så är läget nästan som att han inte vill prata med mig egentligen. Sist blev det bara torra artighetsfraser typ. Så varför hör han ens av sig? Vad vill han? Och varför blev han så annorlunda efter att vi träffats?
  • Anonym (.)
    Anonym (TS) skrev 2025-09-04 11:14:27 följande:
    Som jag redan skrivit i tråden så prioriterar jag mitt eget liv framför en främmande människas.

Problem skulle jag kanske inte kalla det men hans beteende förbryllar mig och jag förstår inte vad han är ute efter. Som jag skrev igår så är läget nästan som att han inte vill prata med mig egentligen. Sist blev det bara torra artighetsfraser typ. Så varför hör han ens av sig? Vad vill han? Och varför blev han så annorlunda efter att vi träffats?

Jo obviously... Om där sen skulle råka vara barn som får föräldrar som skiljs och så who givs a fuck, så länge du får ligga 🙄

Jag förstår faktiskt inte vad som är så förbryllande.
    Han är ute efter att ha sex, uppenbarligen. Han verkade ju bli glatt överraskad över att det blev sex så snabbt, och då finns det väl inte mycket poäng med att snacka en massa heller? Du ville ha ett kk. Och han vill ha sex, kanske inte en älskarinna med romans och så.   
    Han hör av sig för att han vill ha sex igen. 
    Och troligen är det precis som han sa, att han fick dåligt samvete. Vore väl märkligare om han inte fick det.  

• Anonym (Kalleballe)

Strunta i vad han vill, fokusera på vad du vill. Uppenbarligen är han beredd att bedra sin äkta hälft och det är ju då för att uppfylla det han vill.

Vill du träffa han så hör du av dig. Att sitta och gissa vad han vill leder bara till suddiga fantasier. :)

• Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2025-09-04 12:27:56 följande:

Jo obviously... Om där sen skulle råka vara barn som får föräldrar som skiljs och så who givs a fuck, så länge du får ligga 🙄

Jag förstår faktiskt inte vad som är så förbryllande.
    Han är ute efter att ha sex, uppenbarligen. Han verkade ju bli glatt överraskad över att det blev sex så snabbt, och då finns det väl inte mycket poäng med att snacka en massa heller? Du ville ha ett kk. Och han vill ha sex, kanske inte en älskarinna med romans och så.   
    Han hör av sig för att han vill ha sex igen. 
    Och troligen är det precis som han sa, att han fick dåligt samvete. Vore väl märkligare om han inte fick det.  

Nu måste man ju inte skiljas utan om de anser det bästa för deras barn är att hålla ihop så är det ju upp till dem. Skilsmässor råkar inte bli utan det är ett aktivt val att ta ut skilsmässa. Nej jag kan väl allmänt tycka det är tråkigt för folk som skiljer sig om det ?råka? bli skilsmässa om otroheten mot alla odds kommer fram. Men det finns ändå gränser för vad jag gör för främmande människors skull. Så ja i slutändan så sätter jag mina egna intressen i livet framför deras, so shoot me.

Om han är ute efter sex så varför kommer han inte och har det då? Han kommer ju bara med artighetsfraser. Eller menar du att han mår för dåligt för att göra mer just nu?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Kalleballe) skrev 2025-09-04 13:14:05 följande:

Strunta i vad han vill, fokusera på vad du vill. Uppenbarligen är han beredd att bedra sin äkta hälft och det är ju då för att uppfylla det han vill.

Vill du träffa han så hör du av dig. Att sitta och gissa vad han vill leder bara till suddiga fantasier. :)

Men jag frågade ju om han vill ses igen? Och det skulle han tänka över?
  • Anonym (Kalleballe)
    Anonym (TS) skrev 2025-09-04 13:21:57 följande:
    Men jag frågade ju om han vill ses igen? Och det skulle han tänka över?
    Om du vill ha mitt råd där:

1. Fråga dig själv om du vill ha ngn som är osäker?
    2. Fråga om han tänkt färdigt...

Uppenbarligen vill han ha kakan och äta den men förstår att det är fel. Han är en svag människa

Gissar att han inte är den enda du kan få ligga med :)
  • Anonym (.)
    Anonym (TS) skrev 2025-09-04 13:19:39 följande:
    Nu måste man ju inte skiljas utan om de anser det bästa för deras barn är att hålla ihop så är det ju upp till dem. Skilsmässor råkar inte bli utan det är ett aktivt val att ta ut skilsmässa. Nej jag kan väl allmänt tycka det är tråkigt för folk som skiljer sig om det ?råka? bli skilsmässa om otroheten mot alla odds kommer fram. Men det finns ändå gränser för vad jag gör för främmande människors skull. Så ja i slutändan så sätter jag mina egna intressen i livet framför deras, so shoot me.

Om han är ute efter sex så varför kommer han inte och har det då? Han kommer ju bara med artighetsfraser. Eller menar du att han mår för dåligt för att göra mer just nu?

Jag är helt för att man ska sätta sina egna intressen i det främre rummet i de absolut flera fallen. Lust däremot tycker jag inte fallet under det, men det är inte mig samvete det hamnar på.
    Kom inte och gnäll sen den dagen du väl träffat någon som sen bedrar dig. 
    Själv tror jag på sisterhood och att inta göra så mot en annan kvinna, but that?s just me  

Det är väl inte så konstigt om han mår dåligt över att ha svikit kvinnan han är gift med. Men tur för dig så har han ju redan gjort det en gång, så när hans kåthet blir större än hans dåliga samvetet lär han höra av sig igen.

• Anonym (Kalleballe)
    Anonym (.) skrev 2025-09-04 13:54:02 följande:

Jag är helt för att man ska sätta sina egna intressen i det främre rummet i de absolut flera fallen. Lust däremot tycker jag inte fallet under det, men det är inte mig samvete det hamnar på.
    Själv tror jag på sisterhood och att inta göra så mot en annan kvinna, but that?s just me  

Det är väl inte så konstigt om han mår dåligt över att ha svikit kvinnan han är gift med. Men tur för dig så har han ju redan gjort det en gång, så när hans kåthet blir större än hans dåliga samvetet lär han höra av sig igen.

Kunde inte sagt det bättre själv
  • Jimmy75
    Anonym (TS) skrev 2025-09-04 13:19:39 följande:

Alltså?om det ändå bara fanns någon du kunde fråga?.någon som kan svara på de här sakerna du undrar och inte förstår?.någon som vet varför han gör som han gör?..TYP HONOM SJÄLV?
  • Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2025-09-04 13:54:02 följande:

Nej för dig kanske det inte faller under det, men för mig gör det det, det är en viktig del av mitt liv och livskvalité. Jag har inget dåligt samvete för att jag inte uppoffrar mig för en främmande människas skull och jag gör inte skillnad på kön.

Ja vi får väl se, men han pratar ju bara kort med mig när han hör av sig. Varför ens höra av sig då? Vad vill han? Det är bland annat därför hans beteende förbryllar mig.
  • Anonym (TS)
    Jimmy75 skrev 2025-09-04 14:44:39 följande:
    Alltså?om det ändå bara fanns någon du kunde fråga?.någon som kan svara på de här sakerna du undrar och inte förstår?.någon som vet varför han gör som han gör?..TYP HONOM SJÄLV?
    Vad får dig att vara så säker på att han vet det själv? Han visste ju inte vad han ville uppenbarligen. Han säger en sak och gör en annan. Så varför skulle jag få något vettigt svar där tänker du.
  • Jimmy75
    Anonym (TS) skrev 2025-09-04 20:23:39 följande:
    Vad får dig att vara så säker på att han vet det själv? Han visste ju inte vad han ville uppenbarligen. Han säger en sak och gör en annan. Så varför skulle jag få något vettigt svar där tänker du.

Ingenting - såklart kan jag inte vara säker på vad du får för resultat. Det säger sig självt att det är omöjligt eftersom det skulle förutsätta att jag var synsk. Däremot finns det saker jag KAN vara helt säker på. Jag kan säga helt säkert att ingen av oss här inne kan ge dig ett säkrare svar än han. Vi kan bara komma med spekulationer om vad vi tror om hans beteende och skälen till dem. Våra spekulationer kommer då till största delen bygga på två saker: 1. Vilken information du ger. 2. Våra egna tidigare erfarenheter och vilka exempel vi har som på något vis liknar situationen/mannen du beskriver.

Utav alla olika varianter av svar du sedan får är det redan från början oerhört låg sannolikhet att du först och främst råkar få ett som stämmer överens med den riktiga orsaken till hans beteende. Även om en sådan förklaring faktiskt lyckas dyka upp bland svaren så ska du dessutom då fastna för just den och uppfatta den som den mest rimliga om du nu ska ha någon nytta av svaret.

Du måste ju inte sitta och vänta på svaren (och nu menar jag inte bokstavligt att du sitter och väntar). Med tanke på hur mycket frågor du ställer här om hans beteende så är det ju tydligt att du undrar över det. Fråga honom igen då, rakt på sak.

Hej! Jag har lite svårt att förstå dina signaler och undrar vad det är du vill egentligen? Du säger att du är intresserad men att du måste fundera lite. När du hör av dig pratar du bara kort och med artighetsfraser. Vill du fortfarande att vi ses igen.

• Anonym (Mäh)

Vill du verkligen bli involverad med gift man? Det Du vet säkert det är att han har dålig karaktär. Han kommer troligtvis inte lämna sin fru, men om man gör det så vet du att han har inga problem med otrohet i framtiden heller.

Vill du ha det på ditt samvete att vara involverad i ett svek på någon annan?

Det bästa du kan göra är att lämna den här mannen ifred eller berätta för fruänna att han har ett otroligt svin

• Anonym (TS)
    Jimmy75 skrev 2025-09-05 03:29:32 följande:

Ingenting - såklart kan jag inte vara säker på vad du får för resultat. Det säger sig självt att det är omöjligt eftersom det skulle förutsätta att jag var synsk. Däremot finns det saker jag KAN vara helt säker på. Jag kan säga helt säkert att ingen av oss här inne kan ge dig ett säkrare svar än han. Vi kan bara komma med spekulationer om vad vi tror om hans beteende och skälen till dem. Våra spekulationer kommer då till största delen bygga på två saker: 1. Vilken information du ger. 2. Våra egna tidigare erfarenheter och vilka exempel vi har som på något vis liknar situationen/mannen du beskriver.

Utav alla olika varianter av svar du sedan får är det redan från början oerhört låg sannolikhet att du först och främst råkar få ett som stämmer överens med den riktiga orsaken till hans beteende. Även om en sådan förklaring faktiskt lyckas dyka upp bland svaren så ska du dessutom då fastna för just den och uppfatta den som den mest rimliga om du nu ska ha någon nytta av svaret.

Du måste ju inte sitta och vänta på svaren (och nu menar jag inte bokstavligt att du sitter och väntar). Med tanke på hur mycket frågor du ställer här om hans beteende så är det ju tydligt att du undrar över det. Fråga honom igen då, rakt på sak.

Hej! Jag har lite svårt att förstå dina signaler och undrar vad det är du vill egentligen? Du säger att du är intresserad men att du måste fundera lite. När du hör av dig pratar du bara kort och med artighetsfraser. Vill du fortfarande att vi ses igen.

Jo jag vet att jag kommer få andras spekulationer, det var det jag ville ha här.

Jag vet inte om jag kan lita på hans svar ändå som sagt. Antingen för han inte själv vet eller så kanske han kommer ljuga med flit. Och tänk om det skulle vara så att han med allt detta med flit har försökt köra med något slags psykologiskt spel mot mig?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Mäh) skrev 2025-09-05 05:21:38 följande:

Vill du verkligen bli involverad med gift man? Det Du vet säkert det är att han har dålig karaktär. Han kommer troligtvis inte lämna sin fru, men om man gör det så vet du att han har inga problem med otrohet i framtiden heller.

Vill du ha det på ditt samvete att vara involverad i ett svek på någon annan?

Det bästa du kan göra är att lämna den här mannen ifred eller berätta för fruänna att han har ett otroligt svin

Jag har inga ambitioner att bli tillsammans med honom om det är det du menar. Men det här är inte vad jag frågade om hjälp med. Du kan gärna läsa mina andra inlägg också, om du vill ha svar på resten. Men den här tråden börjar tyvärr spåra ur i diskussioner som inte hjälper mig med det jag faktiskt undrade. Så läs gärna trådstarten igen och håll dig till att svara på de frågorna istället.
  • Jimmy75
    Anonym (TS) skrev 2025-09-05 12:21:30 följande:
    Jo jag vet att jag kommer få andras spekulationer, det var det jag ville ha här.

Jag vet inte om jag kan lita på hans svar ändå som sagt. Antingen för han inte själv vet eller så kanske han kommer ljuga med flit. Och tänk om det skulle vara så att han med allt detta med flit har försökt köra med något slags psykologiskt spel mot mig?
    ok
  • Anonym (CC)

Jag tror att han är nybörjare och känner skam, mot sin fru, det är inte helt ovanligt ändå. Nybörjar vänstrare, med moraliska dilemman kanske. 

Det som talar för nybörjare är också att han ville hitta på aktiviteter ned dig och dejta liksom. Plus att han blev överraskad av sex första träffen. 

Hans konstiga beteende efteråt kan bero på att han försöker bete sig lika obrydd som du inför detta med kk, fastän han egentligen känner motstridiga känslor, tex mot sin fru vs att han vill fortsätta ha sex med dig. 

Ni kan ha olika ingångs känslor i detta och moralisk inställning, där hans problem är att han är otrogen, men inte du!

Ni har förmodligen också helt olika kommunikations stilar. Du låter väldigt rak och tydlig, låter som att du inte vill ha något krångel.

Medan han tänker i krångligare banor, lite hit och dit. Kanske inte vet hur han ska bete sig i detta. För mig låter det som att han tänker och känner mycket. tex:
    Skam. Vill ha dig. Skäms. Osäker. Vet inte hur han ska känna och bete sig. Försöker vara som du. Förstår inte vart alla motstridiga änslor kommer ifrån osv. 

Lite som att: För mycket dejting och snabb sex, nu har gått till mindre kontakt och mer avstånd. Kanske vill han ta avstånd mot sitt eget beteende, och då blir det du som drabbas.

Råder dig att prata rakt ned honom om dina förväntningar osv. Ska ni vara kk så måste ni ha ett "avtal" om vad som ska ingå. Beteende. Säkerhet. Kommunikation. Träffar. Förväntningar. Samt vad allt detta betyder för er och vad det ska leda till, respektive inte leda till. 

Han behöver nog din vägledning i det här avtalet, om hur det ska upprätthållas. Han inte per automatik veta hur du har tänkt dig upplägget i arrangemanget!!

Bara för att ni har otvunget (bra) sex, så betyder det inte att ni är lika som personer, att ni funkar lika, eller att ni har samma självkännedom eller moralisk situation.  

Annat alternativ är att han börjar få känslor för dig? Och du blir både tankar och beteende ännu mer konstiga.

Det är nog förvirrande att inte vara genomtänkt. Oavsett vad en tycker om kk förhållanden.  

Svar på tråden Gift man beter sig konstigt