Anonym (C) skrev 2025-09-19 13:59:23 följande:
Jag är man och har också aldrig haft orgasm och jag känner igen mig otroligt mycket i det du skriver. Det är som att vi har haft samma syn på onani, orgasm, osv. Jag har heller aldrig onanerat eller smekt mig själv, för det har aldrig funnits ett behov av det. Jag tänkte att det var helt normalt tills ett år sedan, när jag insåg att det var onormalt. Penis är som vanlig hud, som att gnida handflatorna liksom. Dock får jag fortfarande stånd ibland. Och jag kan bara få utlösningar i våta drömmar. Nu är jag 22 år gammal. För ett år sedan så insåg jag att jag borde ha upplevt en orgasm, vilket jag inte trodde att jag borde ha upplevt innan.. Jag testade onanera medvetet vilket jag aldrig gjort förut och insåg då att det inte funkade för mig.
Jag är glad att du kunde få en orgasm ändå. Jag själv är inställd på att leva hela livet utan det, därför att det känns helt onödigt och har inget behov av att uppleva det. Skulle jag få en partner så får jag nog berätta att det är omöjligt för mig att komma, få utlösning, etc. Men jag kan få stånd.
Oj, vad intressant. Känner du alltså inte mer på ollonet än på resten av könet?
Intressant också att du är inställd på att leva hela livet utan det. Men du har ju som du säger inget behov av att uppleva det. Dock är du fortfarande ung och mycket hinner hända på ett liv. Man kan ju prova och testa om man vill, bara man inte har för höga förväntningar så att man blir besviken gång på gång.