• Anonym (Bert-Åke Wallengren)

Man: Måste du komma?

Kvinnor kan också svara, förstås. Jag undrar om män i allmänhet ser sex som misslyckat om de inte kommer. Eller om de ser det som något tantriskt och fortsätter ha sex senare eller en annan dag. Och vad hans kvinna tycker om det.

Jag känner att vill ha orgasm varje gång, och att om jag missar det så måste jag vänta minst en vecka till nästa chans. Frun vill inte ha sex oftare än så.

Jag frågade henne igår om att avbryta och sen fortsätta senare eller nästa dag, varvid hon svarade: Men måste du ha orgasm?

• Svar på tråden Man: Måste du komma?
    Anonym (B) skrev 2025-09-19 12:37:01 följande:
    Du tror att du har alla svar, du.

Jag HAR en Satisfyer. Jag förstår inte alls SVT-programmet där den höjs till skyarna och ger orgasmgaranti. Det har funnits gånger då jag har fått ge upp med den då jag efter en halvtimme inte kommit nånstans. Den är absolut ingen magisk pryl för mig.

Alla. Kvinnor. Är. Olika.
    Hoppsan, nu låter du lite sur. Det var inte min mening. Jag har inte alla svar, jag slängde bara fram ett förslag, inte lösningen på alla problem. Jag vet att alla kvinnor är olika.
    Anonym (B) skrev 2025-09-19 12:39:57 följande:
    Sen vill jag gärna höra vad du lärde dig av mitt långa inlägg där jag delade med mig av mitt innersta.
    Att du gärna vill ha orgasm men att det inte lyckas (alltid) och att du försökt på många sätt. Och att alla kvinnor är olika.

Du låter ganska sur, vet inte varför. Du frågar inte för att du vill veta, utan för att trycka till mig. Tråkigt. 
  • Anonym (Leopard)
    Anonym (Jess) skrev 2025-09-19 15:11:33 följande:

Kommer inte killen blir jag besviken. Är ju en bekräftelse på att jag varit bra.

Och så känner nog de flesta, både män och kvinnor av olika läggningar.

Haft partners som haft svårt att nå orgasm - samt även inte alls kunnat. ?Det är skönt ändå? - jovisst, men sorry - det går inte upp emot att ligga med någon vars orgasm är lika naturlig som min. Det är oerhört bekräftande och något jag inte vill vara utan!
  • Anonym (Leopard)

Jag brukar - vilket jag skrev om innan - försöka invänta min partners orgasm innan jag själv kommer. Jag har då två favoriter.

Det ena är att hon helt enkelt avslutar mig med sin min mun. Det är särskilt härligt om vi knullat länge och jag tagit ut mig själv. Att bara luta sig tillbaka och ta emot efter att ha tillfredställt henne med tunga/fingrar och/eller kuk.

Det andra är att våra orgasmer synkar. När jag tar henne bakifrån så börjar hon krampa vid orgasm. Det blir att hon liksom kramar runt min kuk. Förutom att det är skönare i sig så tror jag att den mentala biten med hennes njutning ger mig ytterligare en liten skjuts mot min egen orgasm.

Den synkade orgasmen ger mig massor av bekräftelse. Dels så klart att kunna ge henne härliga orgasmer med min kuk på det sättet. Men också att kunna uppvisa den kontroll jag besitter. Jag inte bara har en skön kuk, jag är riktigt bra på att använda den också. Sen är det underbart när båda kommer samtidigt eftersom man kommer så nära varandra då, både mentalt och kroppsligt. Typ så

• Anonym (Leopard)

Vill tillägga en sak.

Bland killar (särskilt unga) finns en föreställning om att man som man ska vara någon slags sexgud som ska servera njutningen till kvinnan på ett fat. Men sex handlar om att mötas.

Bland de 30-40 kvinnor jag legat med under årens lopp kan jag sortera ut ett fåtal som skilt ut sig, genom att de har KUNNAT (haft mentala och fysiska förutsättningar) och VELAT ta för sig mycket mer i sängen. Jag minns första gången då jag - efter ett flerårigt förhållande, bra men rätt så obslanserat sex (jag kom jämt, hon sällan) - låg med en ung tjej som verkligen använde mig som ett verktyg för sin egen njutning. Det var ögonöppnande!

Det är tyvärr att beklaga att många kvinnor har svårt att nå den nivån och det tror jag handlar om den kultur vi lever i med vikt- och utseendehets riktat mot kvinnor.

• Anonym (Knappast)
    Anonym (B) skrev 2025-09-19 12:37:01 följande:
    Du tror att du har alla svar, du.

Jag HAR en Satisfyer. Jag förstår inte alls SVT-programmet där den höjs till skyarna och ger orgasmgaranti. Det har funnits gånger då jag har fått ge upp med den då jag efter en halvtimme inte kommit nånstans. Den är absolut ingen magisk pryl för mig.

Alla. Kvinnor. Är. Olika.

Hmm...

Testat att nå orgasmer på andra sätt än i de nedre regionerna?

Jag var ihop med en tjej för ett antal år sedan som hade svårt för stimulering där nere samt penetrering. Slutade med att jag gjorde en del research på egen hand och hittade andra sätt att tillfredsställa henne. Började lära mig utföra bröstmassage på henne och som lärde mig två saker därifrån:

Många kvinnor känner skam över sina kroppar för att de sexualiseras och vågar inte utforska vad som är skönt för dem.

Man ska inte underskatta nipple orgasms...
  • Anonym (B)
    Anonym (C) skrev 2025-09-19 13:59:23 följande:
    Jag är man och har också aldrig haft orgasm och jag känner igen mig otroligt mycket i det du skriver. Det är som att vi har haft samma syn på onani, orgasm, osv. Jag har heller aldrig onanerat eller smekt mig själv, för det har aldrig funnits ett behov av det. Jag tänkte att det var helt normalt tills ett år sedan, när jag insåg att det var onormalt. Penis är som vanlig hud, som att gnida handflatorna liksom. Dock får jag fortfarande stånd ibland. Och jag kan bara få utlösningar i våta drömmar. Nu är jag 22 år gammal. För ett år sedan så insåg jag att jag borde ha upplevt en orgasm, vilket jag inte trodde att jag borde ha upplevt innan.. Jag testade onanera medvetet vilket jag aldrig gjort förut och insåg då att det inte funkade för mig. 

Jag är glad att du kunde få en orgasm ändå. Jag själv är inställd på att leva hela livet utan det, därför att det känns helt onödigt och har inget behov av att uppleva det. Skulle jag få en partner så får jag nog berätta att det är omöjligt för mig att komma, få utlösning, etc. Men jag kan få stånd.
    Oj, vad intressant. Känner du alltså inte mer på ollonet än på resten av könet?

Intressant också att du är inställd på att leva hela livet utan det. Men du har ju som du säger inget behov av att uppleva det. Dock är du fortfarande ung och mycket hinner hända på ett liv. Man kan ju prova och testa om man vill, bara man inte har för höga förväntningar så att man blir besviken gång på gång.
  • Anonym (B)
    Anonym (Knappast) skrev 2025-09-20 17:57:49 följande:

Hmm...

Testat att nå orgasmer på andra sätt än i de nedre regionerna?

Jag var ihop med en tjej för ett antal år sedan som hade svårt för stimulering där nere samt penetrering. Slutade med att jag gjorde en del research på egen hand och hittade andra sätt att tillfredsställa henne. Började lära mig utföra bröstmassage på henne och som lärde mig två saker därifrån:

Många kvinnor känner skam över sina kroppar för att de sexualiseras och vågar inte utforska vad som är skönt för dem.

Man ska inte underskatta nipple orgasms...
    Jag vet inte hur jag ska göra. Det kräver nog i så fall en man som likt dig VILL utforska på det sättet, och den turen har jag inte haft på länge.

Det är inte så att jag inte vågar utforska vad som är skönt för mig, det är bara det att när det alltid är mer jobb än nöje så får man efter flera år och årtionden nästan negativa associationer till att försöka. Det måste ju finnas en ren lust, som inte överskuggas av frustration och besvikelser.
  • Anonym (B)
    Anonym (Bert-Åke Wallengren) skrev 2025-09-20 07:02:42 följande:
    Att du gärna vill ha orgasm men att det inte lyckas (alltid) och att du försökt på många sätt. Och att alla kvinnor är olika.

Du låter ganska sur, vet inte varför. Du frågar inte för att du vill veta, utan för att trycka till mig. Tråkigt. 
    Ja, det var inte så ögonöppnande för dig alltså. Bara att beklaga.

Jag är inte sur. Jag är besviken, frustrerad och ibland arg. Jag är också glad och har just bl.a. haft en fantastisk helg med son och släkt, men just det här är nåt som inte är positivt i mitt liv, och det gör mig ledsen. Det gör att jag i perioder undviker män, och jag vet inte hur jag ska lösa det. Att du sedan föreslår Satisfyer, som alltid är det första folk föreslår, blir lite banalt.
  • Anonym (Hmm)

Hade en situation igår kväll - jag sugen och blev lite hångel men hon rätt ointresserad. 
    Verkade som om hon p.g.a samvete började "klämma och känna" Jag kände bara att ögonblicket var över och förbi. Då började hon suga men - nää, var bara fel.
    Vi somnade istället.
    I morse blev det hångel och ett morgon-nyp. Trevligt men .. efteråt kom känslan av att det var en kompensation för igår kväll.
    Att det ska vara så svårt. Saknar det spontana där båda bara inte kan låta bli.
    Sen fattar jag att man inte är på samma våglängd jämt.

• Allan 1
    Anonym (Hmm) skrev 2025-09-21 21:42:00 följande:

Hade en situation igår kväll - jag sugen och blev lite hångel men hon rätt ointresserad. 
    Verkade som om hon p.g.a samvete började "klämma och känna" Jag kände bara att ögonblicket var över och förbi. Då började hon suga men - nää, var bara fel.
    Vi somnade istället.
    I morse blev det hångel och ett morgon-nyp. Trevligt men .. efteråt kom känslan av att det var en kompensation för igår kväll.
    Att det ska vara så svårt. Saknar det spontana där båda bara inte kan låta bli.
    Sen fattar jag att man inte är på samma våglängd jämt.

Känner igen mig ganska mycket i de du skriver.  
    Förstår att man inte alltid är på samma våglängd.  
  • Anonym (Hmm)
    Allan 1 skrev 2025-09-21 21:54:10 följande:
    Känner igen mig ganska mycket i de du skriver.  
    Förstår att man inte alltid är på samma våglängd.  
    Var annorlunda innan klimakteriet, och jag har verkligen respekterat och inte försökt vara "för mycket" på något sätt.
    Är inte alls så länge sedan det blev några "gräsare" på tomten eller en omgång på altanbordet, ofta på hennes initiativ.
    Jag är ändå tacksam för att jag gått igenom klimakteriet med en kvinna som jag verkligen kunnat prata med.
    Mitt ex var ett riktigt PMS-monster och helt oförstående till sin omgivning inkl barn
    Det hade nog inte slutat bra alls.
  • Anonym (Kennerth)

Nä nu jävlar! Nu måste jag snart tömma!

• Anonym (C)
    Anonym (B) skrev 2025-09-21 19:51:57 följande:
    Oj, vad intressant. Känner du alltså inte mer på ollonet än på resten av könet?

Intressant också att du är inställd på att leva hela livet utan det. Men du har ju som du säger inget behov av att uppleva det. Dock är du fortfarande ung och mycket hinner hända på ett liv. Man kan ju prova och testa om man vill, bara man inte har för höga förväntningar så att man blir besviken gång på gång.

Alltså jag känner typ nästan ingenting på ollonet eller någonstans på könet. Visst det är ett känsligt område men det gör mest ont att ta på, det känns inte alls njutbart att känna på könet. Erektioner kan vara sköna att ha ibland dock. 

Jo det känns liksom inte alls viktigt att lösa. Det jobbigaste bara är i perioder när jag är särskilt kåt, då går det inte att stänga av libido på något sätt, jag bara är kåt, från början till slutet av dagen, för jag antar att när man får utlösning och orgasm så upphör kåtheten. Det händer ju inte mig. Jag kan ha få erektioner som varar jättelänge. Så har tyvärr varit beroende av porr. Det suger. Det jag vet som hjälper är att distrahera mig med annat som datorspel. Men i andra perioder med inget libido går det ju bra och då har jag inget sådant sug.

Svar på tråden Man: Måste du komma?