Anonym (Tjejen) skrev 2025-10-05 13:24:09 följande:
Att använda sig av dubbelanonymitet är ett måste om man har skrivit saker som vissa tomtar till hatare ogillar. Är inget trevligt att få inkorgen fylld med sexsnack eller hat vilket kommer som ett brev på posten om jag använder mitt riktiga användarnamn.
Så dubbelanonymitet är inget som alla använder för att klaga utan för att överhuvudtaget kunna skriva inlägg här. Bara för att klargöra det.
Nej, jag vet. Har själv råkat ut för sånt (sexsnack särskilt) och därför är jag själv oftast dubbelanonym.
Jag menade bara att de flesta som beter sig dåligt oftast också är dubbelanonyma. Inte att dubbelanonyma bara är det av anledningen att kunna bråka. De flesta diskuterar precis som alla andra, eller är det för att de vill skriva extra känsliga saker.
Anonym (Skifte?) skrev 2025-10-05 13:25:50 följande:
Du har en poäng där. Det verkar som att folk som hänger här ofta tar det som skrivs på för stort allvar och för personligt. Det är trots allt bara ett forum och inget sorts tvärsnitt av svenska folket, Den som upplever sig ständigt bli emotsagd och elakt bemött på FL kanske kommer märka att folk inte alls är på det sättet utanför skärmen. Men om forum och sociala medier är något som lockar en person mer än verkligheten utanför, så är det lätt att man tror att så här är och tycker folk i allmänhet.
Haha, ja, många verkar ta saker väldigt personligt eller tro att allt som skrivs på FL speglar vad folk faktiskt tycker i verkligheten. Om jag själv trodde det hade jag nog också blivit deprimerad, för då skulle det framstå som om otrohet är normen och att de flesta tycker det är okej.
Jag ser istället FL som en spegel av hur många mår idag. Många som inte mår bra, som kanske är eller känner sig ensamma, söker sig till forum som detta för att få utlopp för sina känslor och frustrationer.