Partner dålig andedräkt
Min man o pappa till våra två tonårsdöttrar klarar inte sköta sin munhygien. Det påverkar min vilja vara nära honom. Och vårt samliv. Första gången jag tog upp detta med hans munhygien var FÖR 20 ÅR SEDAN. Då blev han så ledsen att han helt bröt ihop. Jag kommer inte ihåg HUR jag sa det men det landade inte väl. Efter detta har jag vid flera tillfällen igen fått ta upp detta. Han har lovat bättra sig men det ändå inte funkar bra. Bara halvbra. Men i hans värld gör han sitt bästa. Han HAR även bättrat sig men bara till viss del. Vi har dessutom massa andra problem i vår relation där ett problem är hans enorma känslighet för att få kritik. Nu senast i helgen blev han sur då jag kommenterade att han inte borstat tänderna på kvällen då han de facto gjort det MEN tyckte att ett litet glas vin efteråt väl inte är så farligt (då har man inte borstat tänderna tycker jag). På morgonen äter han ingen frukost, borstar tänderna och tar EFTER det sin kopp kaffe. Jag frågade på toaletten "men har du redan druckit kaffe?" (för att göra honom uppmärksam vilken ordning han gör saker) . Då blir han sur och säger "jag är faktiskt 55 år jag kan sköta min tandborstning själv". Jag orkar inte kommentera detta mer. Han HAR sagt åt mig att blir jag inte bättre måste du bli arg på mig - men när jag försiktigt kommenterar saker /påpekar/ger hintar blir han sur. Han borstar OFTARE på kvällen tänderna, men glömmer då och då. Äter då och då EFTER kvällsborstning. Somnar i soffan på helgen. Använde tandtråd ett tag men slutade. Han luktar allt från rätt okey. Till vidrigt. Aldrig superfräsch. Vad ska jag göra? Bli superarg? Skilja mig pga något sådant här?