• mi99

Nära relation kollega

Jag jobbar ihop med en man som jag har kommit väldigt nära. Han har sambo, jag är nyseparerad. När vi jobbar så har vi ständig kontakt, antingen genom att vi är på samma ställe eller annars pratar vi konstant i telefonen. Alltså så pass mycket att det blir 3-4 timmar i telefonen om dagen. När arbetsdagen är slut så är kontakten i stort sett noll då han är med sin sambo såklart. Jag blir bara inte klok på vad vi har för relation. Någon som varit med om samma? 

• Svar på tråden Nära relation kollega
  • Anonym (Sofe)

Bara för du blivit singel ska du väl inte hålla på och jaga en upptagen man?!
    Han vill säkert bara ha bekräftelse så som alla vill! Men det leder ingen vart! 

• Anonym
    Lynx123 skrev 2025-10-29 10:34:48 följande:
    Det är möjligt, men det är samtidigt rätt osmakligt att flirta med en annan persons partner.
    Skulle då aldrig försaka min kärlek för en partner som han uppenbarligen inte verkar så intresserad av.

Man äger inte andra människor.  Skulle aldrig stjäla någons bil exempelvis.  Men en person är sin egen och var och en står sig själv närmast. 
  • Anonym (Beror på)
    Anonym skrev 2025-10-30 08:08:42 följande:
    Skulle då aldrig försaka min kärlek för en partner som han uppenbarligen inte verkar så intresserad av.

Man äger inte andra människor.  Skulle aldrig stjäla någons bil exempelvis.  Men en person är sin egen och var och en står sig själv närmast. 
    En kille som går bakom ryggen på en partner kan väl ändå inte vara så intressant? Om den situationen skulle uppstå får väl ändå den som är i ett samboskap ta sig ur det innan man inleder något nytt. Det kravet ställer man väl ändå av respekt både för sig själv som inte ska behöva vara någon side piece om det är kärlek och för dennes sambo som blir bedragen?
  • OlleSQ

En del lyssnar på musik andra vill prata med nån när man sitter själv på en kuskbock för att få dagarna att gå fortare. 

Ni har jobbet gemensamt och säkert nått mer som ni talar om.

Din kollegas sambo har säkert ett sådant jobb att han inte kan sladdra med henne hela dagen och kanske inte kan snacka om jobbet med henne för att hon inte har nån erfarenhet av det.

När man har pratat med varandra under lång tid och så lär man känna varandra väl och kan vara väldigt öppen med varandra utan att det för den skull innebär att man stöter på varandra eller vill mer än att kunna snacka av sig, det blir ju väldigt skönt att kunna snacka om precis allt utan att det blir komplicerat.

Att han inte pratar med dig när han har sin sambo omkring sig är ju inte för att han vill dölja något utan att han då faktiskt har tid med henne som han inte har när han är på vägarna. Det skulle ju vara underligt om han då väljer att snacka skit med en kollega när han är hemma med sin sambo. Det är en rätt normal prioritering.

Med tanke på din civila status och du kanske börjar fundera på om han är en potentiell partner när ni ändå kan snacka så pass öppet med varandra som jag antar att ni gör och jag antar att du söker nån att dela ditt liv med nu när du är nyseparerad så kanske du skall av den anledningen minska kontakten med din kollega för att koncentrera dig på att söka någon som är singel och har ett sånt jobb så att familjepusslet blir enklare än om båda skulle jobba som chaufförer.

• Anonym
    Anonym (Beror på) skrev 2025-10-30 08:22:38 följande:
    En kille som går bakom ryggen på en partner kan väl ändå inte vara så intressant? Om den situationen skulle uppstå får väl ändå den som är i ett samboskap ta sig ur det innan man inleder något nytt. Det kravet ställer man väl ändå av respekt både för sig själv som inte ska behöva vara någon side piece om det är kärlek och för dennes sambo som blir bedragen?
    Beror helt på situationen faktiskt.
    Jag offrar inte min egen lycka för an annan för mig okänd person. 
  • Anonym (Beror på)
    Anonym skrev 2025-10-31 05:31:11 följande:
    Beror helt på situationen faktiskt.
    Jag offrar inte min egen lycka för an annan för mig okänd person. 
    Pratar inte om att offra sin egen lycka utan om att göra det på ett snyggt sätt.
  • Anonym
    Anonym (Beror på) skrev 2025-10-31 07:11:23 följande:
    Pratar inte om att offra sin egen lycka utan om att göra det på ett snyggt sätt.
    Jaja, alla gör som de själva vill.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym skrev 2025-10-31 11:58:23 följande:
    Jaja, alla gör som de själva vill.
    Man kan ju också försöka tänka sig in hur det skulle kännas när han gör samma sak mot dig sen...
  • Anonym (Människor är själviska)
    Anonym skrev 2025-10-29 05:36:13 följande:
    Präktigheten har talat.

Ts är singel och gör precis som hon vill. Hon är inte skyldig hans sambo något öht.
    Då kan man låta bli av ren självbevarelsedrift. Att svansa efter upptagna riskerar bara att göra en sårad i längden.
  • Anonym (Omg)
    Anonym skrev 2025-10-30 08:08:42 följande:

Ja, om man tycker människor som bedrar och går bakom ryggen på sina partners är lämpliga att dejta, så för all del, gör det. Men gnäll inte när det är du som blir bedragen eller lurad. Du vet ju hur hen är.
  • Anonym
    Anonym (Omg) skrev 2025-10-31 13:48:37 följande:
    Ja, om man tycker människor som bedrar och går bakom ryggen på sina partners är lämpliga att dejta, så för all del, gör det. Men gnäll inte när det är du som blir bedragen eller lurad. Du vet ju hur hen är.
    Hen?
  • OlleSQ
    Anonym skrev 2025-10-31 15:18:34 följande:
    Hen?
    Givetvis skulle personen som skrev det använt ordet denne istället så hade det blivit bra och förståelig svenska.
  • Anonym (Z)
    mi99 skrev 2025-10-28 18:24:02 följande:
    Vi kör lastbil så vi kan prata medan vi kör. Så det är väl inget konstigt. Då jobbar vi samtidigt som vi pratar. Svårt att förstå det??
    Anonym(GD) kanske inte klarar av att köra och prata samtidigt? Skämt åsido. On topic, var lite försiktig bara. Du är nyseparerad skriver du och antagligen sårbar. Det finns en del som gärna har en sidekick med kollegan vid sidan av partnern hemma, det märkte jag när jag var i dejtingsvängen. Du vet inte vad hans agenda är.
  • Anonym (Hmm..,,,)
    Anonym (Z) skrev 2025-10-31 16:50:35 följande:
    Anonym(GD) kanske inte klarar av att köra och prata samtidigt? Skämt åsido. On topic, var lite försiktig bara. Du är nyseparerad skriver du och antagligen sårbar. Det finns en del som gärna har en sidekick med kollegan vid sidan av partnern hemma, det märkte jag när jag var i dejtingsvängen. Du vet inte vad hans agenda är.
    Det verkar vara vad ts hoppas på. Förhoppningsvis är det inte så.
  • Anonym (Sofe)

Många killar är intressreade av lite uppmärksamhet vid sidan av men inte av att lämna sin partner. Och skulle de göra det så kan han ju göra likadant mot dig sen?

• Anonym (Z)
    Anonym (Hmm..,,,) skrev 2025-10-31 17:50:56 följande:
    Det verkar vara vad ts hoppas på. Förhoppningsvis är det inte så.
    Hon är ganska vag i trådstarten, kommit nära kan ju betyda vad som helst. Man vet inte vad hon menar. Hon kanske återkopplar.

Jag har haft nära kollegor av motsatt kön såtillvida att vi pratat om privata saker, döda syskon, IVF som inte funkat, cancer hos närstående för att nämna några riktigt tunga saker. Det har inte funnits det minsta flirtigt eller romantiskt i det.

Vill hon ha en romans med en upptagen kollega så är det väl så. Korkat tycker jag men knappast unikt. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Oj)

Ni är kollegor, inget annat. När han går hem lämnar han jobbet på jobbet. 

Fattar mig inte på nyseparerade och hur dom lyckas få strålkastarljuset att hamna på dem. 

Man kan ha fin kontakt med en kollega. En kollega kan vara trevlig och gilla att prata massor. Det betyder inte att han vill ha dig. Kom ner på jorden 

Svar på tråden Nära relation kollega