Anonym (Skillnad) skrev 2025-11-17 13:27:42 följande:
Varför pratar du om mina barn och deras reaktioner, lämna dem utanför denna diskussionen. Jag pratar generellt om barn i mitt inlägg och har inte nämnt mina barn någonstans.
Om man vill resa och ta in på hotell vet gemene man att det inte är nyinköpta sängar till varje kund som dyker upp inför varje bokning så jag förstår inte riktigt din poäng här. Jag tar ju knappast med mig hotellets säng med hem i min bostad, jag tar inte hem porslinet från hotellet heller till min bostad.
För att barn är fostrade av sina föräldrar och därför finns ingen generellt reaktion utan barns reaktioner hänger intimt samman med hur föräldrarna reagerar. Dina barn präglas av dina värderingar och andra barn präglas av deras föräldrars värderingar.
Du var ju så bekymrad över skadedjur, löss och springmask och de vet inte om de sitter på inköpt-begagnat eller på hotell-begagnat. Du tar väl med dig själv från hotellet och in i din bostad. Skadedjur, löss och springmask har inte vett att hoppa av när du lämnar hotellet eller en främmande miljö.
Det som gäller i alla lägen är hygien. Det är i regel ingen fara med begagnat/använt om det tvättas och rengörs, i vissa fall desinficeras. Om det vore det skulle ingen kunna vistas där någon annan vistas eller vistats.