Hej,
längesen jag var in här men jag kan summera lite vad som hände sen.
jag kunde inte riktigt släppa känslan av att det här märkliga beteendet. Jag gjorde även lite djupare efterforskning och kunde se att hans ökat sin egna följa skala på sociala medier. Så det klumpades in i allt detta. Så till slut tog jag mig till mig och berättade väldigt lugnt allt jag märkt av på senaste tiden och att det gör mig misstänksam på vad som händer egentligen?
men oh, vilket misstag. Jag fick höra hur jag anklagade honom för otrohet, än fast jag aldrig nämnde det. Och att han absolut inte skulle göra något sånt emot mig. Utan han berättade att han mådde oerhört dåligt med sitt jobb och kände sig fast där.
sen frågade jag kring alla nya sociala kontakter och där kunde han inte ens förstå hur jag menade för han hade inte följt några nya på hur länge som helst. Vilket är ren lögn från hans sida. Jag kände mig där väldigt klar med samtalet. Har man inte ens stake nog att erkänna så varför ska jag sitta i det samtalet då. När han märke av det så började han vackla och sa att de var sk. gamla kontakter från tiden han gick skola. Det är 20 år sen nästan. jag frågade om han stött på dessa kontakter nyligen på stan? men de hade han inte gjort. Det var inte heller någon av dessa kvinnor som hade lagt till honom på sociala medier. Jag blev nyfiken på vad intentionen var egentligen och tyckte det är märkligt att man inte är mer intresserad att följa dom han faktiskt umgicks med. Som var pojkar då på den tiden. Men nej de fanns inte alls någon baktanke med det hela från hans sida. Utan istället var det jag som hade dålig självförteoende och var svartsjuk.
vilket jag absolut inte är i mitt egna tycke, men jag vill ha respekt. Och kan han inte ge mig det så lämnar jag. Jag har varit i tidigare relationer när en sambo försökt göra mig svartsjuk för att -göra mig mer kär i honom-?vilket aldrig har funkat, jag har bara lämnat utan bråk.
Han tog även upp tidigare bråk som vi haft, t.o.m. ett bråk som skedde 2 MÅNADER in i vår relation. Där han tyckte jag varit otroligt orättvis emot honom. Kan berätta för att ni ska förstå:
han skulle åka på grabbweekend, jag vet vad som brukar göras på dessa och nämnde att jag inte är bekväm med att han bidrar till den negativa kvinnosynen som finns i det landet, så vill han gå på strippklubb där så får jag önska honom fortsatt lycka i livet. Hans svar att det absolut inte skulle ske. däremot så får jag höra sen när han kommer hem att han varit på dessa för att det stod på hans bästa kompis bucketlist. Jag var väl dum och nykär så jag förlät honom med orden att jag för hans del slipper samla ihop spillrorna från en kvinna som tvingats in i det slaveriet och människohandeln som han gladeligen hjälper till att bekosta.
och nu skulle han ta upp det, för de var så orättvist från mitt håll att nämnda det. Att jag skulle förstå från hans perspektiv att hans bästa vän hade det här på sin bucket list och jag måste förstå från hans perspektiv.
jag tyckte det hela var så skrattretande, precis som att oavsett vad man lovar eller säger till någon det spelar ingen roll sålänge en kompis har det på sin bucketlist så kommer man slippa ta ansvar för handlingen.
jag kände bara hur löjlig den här mannen är, och jag ser tydligare i allt han gör. Han blev också frustrerad Över att det alltid är han som gör fel tydligen.. och att jag aldrig gör det. vilket jag bara kan ses som i den stunden som ett sätt att skjuta bort ansvaret igen.
så jag fick tillbaka kaka x2000 efter min fråga: jag upplever att du har förändrats på senaste, vad beror det på?
vi har inte gjort slut uttalat men det har lämnats ett avstånd min sida till honom som jag inte är nöjd med. Vi lever sen dess som två rumskamrater.