adopterade! adoptera?
jag själv är adopterad från sydkorea. jag kom till sverige när jag var 2½ månad gammal. jag undrar vad ni som är adopterade tycker om adoption. skulle ni kunna tänka er att adoptera?
jag själv är adopterad från sydkorea. jag kom till sverige när jag var 2½ månad gammal. jag undrar vad ni som är adopterade tycker om adoption. skulle ni kunna tänka er att adoptera?
Jaha, nu finns inte escada heller Är det bara oseriösa människor här på fl eller
Escada här...bytte namn bara...
Jag har bott i sverige.
Ja, jag är adopetard inom sverige. Och ja, min biologiska mamma har bott på samma ställe som jag. Det kan ju hända att det har ändrat sig under årens gång hur det får gå till, det vet jag inget om.
Nej, det kanske inte skulle hända mitt barn om jag nu adopeterade.
Jag är adopterad från Sri Lanka och kom hit när jag var ett år. Jag är tacksam för det, man vet ju inte hur mitt liv sett ut om jag fortfarande bott kvar. Men jag skulle inte själv adoptera, varför vet jag inte riktigt. Jag har absolut inget emot människor som adopterar, tycker nog att de kanske är "bättre" än andra pga att de kan älska ett barn som inte är ens eget. Jag tror att jag därimot skulle ha stora problem med det, att älska ett barn som inte är biologiskt mitt.
Vacker Silvana: Håller så med dig. Jag är inte adopterad, men mina föräldrar skildes innan jag fyllt 3 och min bror 1. Min biologiska far sa att han ville träffa oss varje vecka mm mm, men nu mer är 28 år sedan har han inte träffat oss en enda gång sedan skillsmässan. Jag känner inte honom och bryr mig inte heller om honom. Däremot träffade min mamma en ny man ett år senare och han ÄR min pappa. Han har alltid funnits där för mig och min bror och har inte gjort någon skillnad på oss och sina biologiska barn (som han fick med min mamma). Nu är mina föräldrar skilda sedan länge, men vi har fortfarande kontakt för han anser fortfarande att han är min far och det anser jag också. Det krävs mer än ett par minuters nöje för att bli en förälder.
Rerre:
På vilket sätt är inte ett adopterat barn sitt eget?
Och varför tror du inte att du skulle kunna älska ett adopterat barn, när du själv är adopterad och förhoppningsvis har blivit älskad av dina föräldrar?
Hänger nog inte riktigt med...
Vacker Silvana:
SÅ SANT!
Måste skriva det igen
Blod må vara starkare än vatten, men kärlek är starkare än blod
Jag ber om ursäkt om mitt uttalade sårade er, det var inte alls min mening.
Jag har ingen störe lust att förklara varför jag känner som jag gör för det ligger så mycket bakom. Det är klart att mina föräldrar älskar både mig och min bror det är inte problemet.
För mig är inte barn jätteviktiga så hade vi inte fått biologiska barn så hade vi inte skaffat några.
Hoppas jag rett ut lite, jag menade inte att förarga någon.
Det är klart att jag älskar mina barn till mer än 100%