• Anna1985

    Mammaledig i Bromma/sthlm

    Hej...

    Jag är en mammaledig 21 åring som undrar om det finns några andra mammalediga i bromma/sthlm...området som kanske vill bubbla lite eller så...

    Ciao.../ Anna

  • Svar på tråden Mammaledig i Bromma/sthlm
  • FridaS

    Linniz - jag tror att det alltid kommer finnas jobb inom den genren. som du skrev så finns det ju så många yrken en socionom kan ha.
    min pappas sambo jobbar på ams och idag fick jag och min sambo göra test som hon hade med sig om vad man passar att jobba som. mitt stämde hur bra som helst. jag ska tydligen jobba som biblotikarie, speciallärare, och så var det nå mer, kommer inte ihåg men det var typ pedagogiska yrken. precis som jag vill! jag har typ alltid velat bli biblotikarie och speciallärare! lite kul att det stämde så bra.

  • Linniz

    FridaS: Jag skulle nog också behöva göra ett sådant test, har gjort nåt liknande nån gång men det var inte så omfattande.. Var och pratade med en syokonsulent för ett tag sedan och hon sa att det verkade som om jag ville hjälpa antingen djur eller människor Så socionom kanske passar mig!?

  • FridaS

    Linniz - ja då passar det nog dig rätt bra det e kul när man kan få veta vad man passar som. man går ju själv o funderar på det och att nån "kunnig" bekräftar det e skoj!

  • Lilla Linda

    hej hej! hur mår alla? Idag har jag varit duktig och vart ute och gått med vilma o vagnen i 2timmar..puh va varmt det var=)

  • FridaS

    Lilla Linda - härligt! själv tycker jag det e liite varmt för långprommenader. jag gick ut med en kompis och tog en öl ikväll istället
    imorgon blir det dock träning på kvällen, och bada ute efteråt!

  • Lilla Linda

    FridaS:åh... öl med kompis lät underbart.. snart har jag inte druckit på över 1år:) gisses lär ju svimma om jag smakar på alkohol=) haha... oh bada det kan man ju inte heller med avslag..uscha va fuskigt=)

  • Linniz

    haha ja, man är väldigt billig i drift när det gäller alkohol när man har fött barn, efter några munnar på ett glas vin är man ju alldeles snurrig

  • Anna1985

    Oj då det va många mammalediga... i stockholm...

    en bra park.. var där igår... kom ut för första gången på veckor.. tessinparken... där finns en liten pool man kan bada i å dså.. nån som hänger på nån dag nu i veckan ?? HA DET GOTT

  • FridaS

    jag ses gärna i veckan, men var ligger tessinparken? typ gärdet va? kanske lite långt att åka. man kanske kan hitta nån trevlig park lite närmare västerort?

Svar på tråden Mammaledig i Bromma/sthlm