• Anonym (undrar)

    Träffat en som röker hasch, behöver råd!!!! LÄS..

    Har träffat en kille som är helt underbar förutom att han röker hasch dagligen och har gjort det i några år.
    Han har haft uppehåll någon kort period men har börjat om att "röka" igen, när det har varit lite att göra. Alla hans kompisar "röker" så det är svårt för honom.
    Han säger nu att han ska sluta att han vill ha ett "normalt liv"

    Någon som vet, hur påverkar haschrökning en person och när man brukat det länge, flera år?

    Ändras man som person?

    Hur farligt är det att röka hasch varje dag?

    Någon som vet?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-26 00:42:24:
    Vi har fortfarande kontakt, men jag kan inte släppa honom trots att han tar så mycket energi av mej. Jag har honom i mina tankar dygnet runt. Det händer en massa saker runt honom, han röker fortfarande fast mindre. Jag är orolig rädd att något ska hända honom.

  • Svar på tråden Träffat en som röker hasch, behöver råd!!!! LÄS..
  • Pormoicheia

    med omotiverade åsikter menar jag (var lite klumpigt uttryckt kanske) åsikter som inte har någon grund...

    I din panna >>> Blev inte irriterad på dej...blev dock irriterad på attityden, men jag förväntar mej inte att du har den hela tiden så om du tog det personligt så ber jag det snaraste om ursäkt.

    Det jag däremot undrar nu är vilken kategori jag tillhör enligt dej. Den som inte bör yttra sej eller den som har något att komma med??

  • Anonym (lilla jag)

    Kanska korkad men undrar nu... utan grund???

  • Pormoicheia

    ja...eh...utan egentlig kunskap om ämnet.

  • Anonym (lilla jag)

    Och det kan du avgöra hur??? Alla drabbas olika och det finns alltid fler än ett sätt att se saker på.
    Det som har skrämt mig i den här tråden är att se hur så många tycker det är helt ok att röka hasch och enkelt jämför hasch med vanliga cigg och ett glas vin då och då.
    Det värsta har nästan varit att så många inte ser nå fel i att TS hänger upp en så stor del av sitt liv på en missbrukare som hon aldrig träffat. Utan istället tycker att det bara att köra på trots att hon har barn.

  • Gumlan

    "Av Cannabis?
    Den polisrapporten får du gärna länka till som visar att personen bara tagit hasch och det har gjort att han/hon trodde att han/hon kunde flyga. Den vill jag gärna läsa."

    den polisraporten? för det första, tror alla att ALLT står på internet? för det andra.. tror alla på ALLT som står på internet? För det tredje, räknas inte personliga erfarenheter som högre än en länk på internet??

    "LD50 för Cannabis är 42mg/kg kroppsvikt. Det innebär att du måste få i dig precis all THC i 21 stycken joints med 1g cannabis i styck för att ha en 50% risk att dö förutsatt att du väger 75kg. Det är en fysisk omöjlighet."

    För att dö av vad? av självmord? det är ganska psykist möjligt att dö av EN joint... och att dö rent fysiskt av cannabis är säkert inte vanligt, men eftersom en gammal vän till mig varit nära flera ggr så fins ju möjligheten.

  • IlsaBlackWidow

    Ok om vi nu skiter i om killen dör direkt eller indirekt av sin drog så kanske vi kan tänka på de andra liv som förstörs.
    Ts en vuxen kvinna som är manipulerad men ändock har förmåga att välja eller söka hjälp.
    Och det oskyldiga barnet som inte kan göra något bara se på sitt liv som slås i spillror...

  • Pormoicheia

    Anonym (lilla jag) >> Vet inte om det är mej du syftar på nu, men det är inte jag som påstår mej att kunna avgöra huruvida någon "snackar skit" eller inte. Jag är själv nyfiken på hur [I din panna] kan avgöra detta...
    Däremot kan vissa inlägg kännas så då jag själv inte kan relatera till dom...men jag tycker att även dom inlägg och åsikter jag själv kanske inte håller med om är lika viktiga, då vi utan dom inte skulle ha så mycket till diskussion.

  • Anonym (lilla jag)

    Då missuppfattade jag lite och blandade ihop olika inlägg.
    ber om ursäkt.

  • Anonym (El Cheapo)

    @Gumlan:
    "den polisraporten? för det första, tror alla att ALLT står på internet? för det andra.. tror alla på ALLT som står på internet? För det tredje, räknas inte personliga erfarenheter som högre än en länk på internet??"

    Du påstår att största dödsrisken med hasch är självmord och inte sällan mord eller att hasch skulle ha så stark hallucinogen effekt att man skulle tro att man kan flyga.
    Utan några som helst belägg för det du skriver så är det ju bara hörsägen, dvs rent skitsnack

    "För att dö av vad? av självmord? det är ganska psykist möjligt att dö av EN joint... och att dö rent fysiskt av cannabis är säkert inte vanligt, men eftersom en gammal vän till mig varit nära flera ggr så fins ju möjligheten."

    Nej, för att fysiskt ha 50% risk att dö av en överdos.
    Jag kan ju lika bra säga "det är ganska psykiskt möjligt att dö av ETT glas mjölk". Visa mig bevis på att någon har tagit självmord efter en joint så tror jag på dig.

    ----------------------------------------------------
    Allting reduceras till att ett missbruk är ett missbruk. Om det så är alkohol, hasch, porr eller vad som helst så kan det fortfarande vara missbruk om man kontrolleras av det.
    Jag skulle passa mig noga för en eventuell partner som lever med ett sådant missbruk.

    Det som folk som jag blir irriterade på är dock alla okunniga människor som vräker ur sig en massa skitsnack om att hasch skulle vara livsfarligt. Håll er till vad som gäller, dvs att personen faktiskt har ett missbruk.

    Att röka på varje dag får såklart fysiska och psykiska biverkningar, precis som att vara full varje dag.

  • Pormoicheia

    Anonym (Lilla jag) ...ingen fara. Jag blandar ihop saker lite titt som tätt själv....tangentbordeta alla knappar bl.a...

Svar på tråden Träffat en som röker hasch, behöver råd!!!! LÄS..