• Jempa L

    Sytråden spinns vidare!

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara för att visa upp sina alster!

    Tygbutiker
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/



    Mönsterlänkar
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com


    Länk till gamla tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m13692253-77.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-08 13:04:43:
    Fler länkar:
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-01 19:30:42:
    www.minanamnband.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:21:12:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-460.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-460.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-463.html?www.fairmonkey.se/www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-464.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:25:29:
    Sorry, hoppas detta funkar bättre...

    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 20:51:40:
    Vi fortsätter tråden här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19332311.html
  • Svar på tråden Sytråden spinns vidare!
  • letw83

    charles
    jaså ja det tar väl en 45 min mellan luleå och piteå. sen har jag syster min samt släkten i luleå så det blir några vändor fram och tillbaka ändå

  • Jempa L
    Sovpåse... Funderar på att göra en sådan till dottern iom att vi har ganska kallt (läs självdrag) i vårat sovrum. Det är åtskilliga gånger man får dra på henne täcket per kväll. Funderar bara på hur lämpligt det är till barn som kan ställa sig upp och gå i spjälsängen? Någon som vet?
  • letw83

    jempa
    det sägs ju att dom kan användas upp till två års ålder eller nåt. finns då iaf att köpa upp till storlek 92. Sy en dragkedja antingen längst ner eller oxå längs sidan och ner under. då kan du lämna den öppen om du vill. så kan hon ställa sig upp utan problem.

  • Nifelheim

    Beror ju också lite på barnet. en del får totalpanik när de ska ställa sig upp och fötterna är "instängda" men en del bryr sig inte alls.

  • pattisza

    Vi använder sovpåse och har haft det från ca 3 månader. Hon är 16 mån nu. Jag tror nog att de kan tycka det är obehagligt om de inte är vana vid det från bebistiden. Jag har sytt mina själv har bild i galleriet under starka bilder.

  • Jempa L

    pattisza: Är det vanlig flanell du har sytt påsarna utav? Har inte bestämt om jag ska göra i fleece eller flanell. Jag har bara knappar hemma, men det borde väl fungera också? Annnars får jag förstås köpa en dragkedja.

  • Loke2002

    ja nu sitter med den nya maskinen, det är sååå mycket att lära sig Just nu håller jag på att sy vanliga kuddar till kökssoffan och soffan i vardagsrummet... inte så värst kul, men allt kan inte vara roligt!!

  • pattisza

    Jag har en köpt påse som är i tunn fleece, tyckte den var alldeles lagom varm. Jag använde den som mönster när jag sydde. Flanell på utsidan och velouraktigt tyg på insidan, den är alltså sydd i dubbelt tyg men det är ju inte nödvändigt. Jag har även sytt en i sweatshirttyg. Jag sydde också en med tunn vadd som stoppning men den har vi inte kunnat ha för den blev alldeles för varm.
    Bara flanell hade varit för tunnt för min dotter. Den med flanell och velour är den bästa av de vi har tycker jag.

  • fante

    letw: Såg att du är på väg till USA i höst - kul Tänkte tipsa dig om att köpa ett måttband där. Köpte själv ett som har cm på en sida och inch på den andra - praktiskt


    Den som söker han letar.
  • Mamasnest

    Nu när jag är gravid igen fundrar jag på att börja sy något till bebben. Dessvärre är yngsta barnet bara 13 månader och till henne sydde jag MASSOR av saker så jag vet inte riktigt vad jag behöver... Någon som har tips?


    Enthusiasm is contagious. You can start an epidemic.
Svar på tråden Sytråden spinns vidare!