• Lällas

    V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

    V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

    Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

    Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

    CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

    ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

    IBS
    Nebulosa
    68:an

    Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

    IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

    ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

    Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

    Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

    Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

  • Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • Billy och Jag

    Suck... Jag är magsjuk... Känns som jag dricker hur mycket vatten som helst men blir ändå inte kissnödig.. Fy fan.. Vill ju inte åka till sjukan...

    Jag har spytt och diareeat vatten sen igår kväll.. Något tips??


    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag

    Förresten såhar jag nästan39 graders feber


    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Grannen

    Hej!

    Grådis: japp njuter för fullt! dottern och jag tog en emfika bland stenar och jord på vår framsida. Vårt senaste projekt är att bygga stor träaltan så hela området runt vår ytterdörr är uppgrävt...eler snarare mannen gräver i sektioner. Ett tungt arbete!
    Har oxå satt tomater-en gul variant som jag tagit fröer ifrån och sått basilka. Det stod att de var dålig grodprocent så jag tog alla fröerna så nu har jag basilka i mängder då alla grodde! Vet du när man ska plantera isär plantorna?
    Paprikafröerna har jag inte sått ännu, men det kanske är dags att peta ner de fröerna med? Tog en buskvariant iår. Vill försöka få upp så mkt som möljigt på väggen då vi har riktigt mkt mördarsniglar här!

    Molle: Vad ska man säga? Nu måste hon snart få bli bra! Det är för jäkligt när barn är sjuka! vad tungt det måste vara för dig, att bära all oro.

    Nalla: måste säga att jag är grymt impad av att du läser matte. Känns som att jag skulle krevera om jag var tvungen att läsa ngt nu!
    Så vidare modig känner jag mig inte...det är ju inte ett aktivt val jag gör utan ngt som jag bara måste göra! Fast det känns skönt att få höra det ibland iaf!

    Lone star: inga bra tips tyvärr förutom sockersaltlösning och att dricka yttepytte i taget. Avslagen cocacola ska ju vara bra med. Krya på dig!

    68:an: gött med en semester! Å kul med bröllop! Det lär vara lungt på bröllopsfronten framöver i vår krets för alla är nyblivna föräldrar. Fast det är klart, ngn kanske slår ihop dop och bröllopet.

    Lällas: det glädjer mig att du är så mkt bättre! Måste vara som ett nytt liv att slippa springa på toa fyrtielva gånger per dag!

    Dalkulla: Skönt att du är lite bra ibland med! Har du förberett mkt för bebisen? jag mår som vanligt, ingen större förändring. Skillnaden är väl att de inre organen börjar påverkas och att jag har mer lättflytande blod. Men idag är en bra dag, känner mig ganska pigg faktiskt!

    Ja ha det så gött allihop önskar en nytonad och nyklippt Malin!

  • dalkulla26

    hallå

    Molle: hoppas att skovet ger med sig på rebecca nu.

    Grådis: usch för nattjobb... underbart med så fint vårväder nu i alla fall

    nalla: hur gick provet?

    Mumlin: hoppas att du får din transplantion snart så att du får må bra. Inte kul när blodet börjar att bli påverkat. Får du medicin för det?

    Lone star state: inte kul med magsjuka.. hoppas att den ger med sig: jag brukar åka på rejäla med hög feber men har klarat mig nu.. peppar..peppap. Vätskeersättnig i små mängder ofta är nog bästa tipset till díg. Helst bara teskedsvis och ofta. Krya på dig

    68 an : hoppas att ni får det super trevligt och att magen din sköter sig

    Jag lider av trötthet i gen.. sjuklig sådan,.. beror nog både på grav och att magen ballat ur totallt..

    ha det bra nu alla

  • Grannen

    dalkulla: Nej!, du som verkade vara lite bättre. Inte konstigt att du är trött! Bara en grav kan ju ge oerhörd tröthet och så har du dessutom en väldigt aktivt skov. Fy vad segt.
    Jag får ingen medicin mot att blodet är tunnt, vet inte om det finns det, inget de har nämnt. Det beror på att levern inte fungerar så bra.

  • gmt

    Är det en ny tråd - eller?

    Ja ja - jag är rimligt förvirrad men jag vill ju vara nära er andra - så jag skal lägga till denna.

    Kram

  • Grannen

    gmt: välkommen till nya tråden! Den gamla stängs snart.

  • Nallatalla

    Hej alla! Ville bara kika in en liten snabbis och säga god natt!
    Ni ska bara veta hur mycket denna tråd betyder för mig...

    gmt,välkommen till vår nya tråd!
    Jag var inne på den gamla och såg att Lukas är sämre.
    Vad tråkigt! Det blir till att öka kortisonet igen antar jag.
    Varför måste denna eländiga sjukdom drabba barn?
    Det är verkligen inte rättvist.
    Hoppas,hoppas hoppas att Lukas snart blir bättre igen!

    Jag har inspirerats av dig när det gäller att tända ljus för oss alla sjuklingar.
    Jag var på dop i kyrkan i helgen och tände ljus för mina nära och kära,ni alla härinne fick dela på ett ljus som brann så vackert.

    Ni som undrar hur det gick på matteprovet så kändes det ganska bra,hoppas att resultatet blir lika bra.

    Jag skulle hämta mina nya påsar på apoteket idag men de hade inte kommit
    Jag hade ju sett fram emot att få dem nu.
    Får se om jag får dem i morgon.

    Kram på er alla och god natt / Nalla

  • gmt

    Kram på dig oxå nalla - tänk - det är så givande att människor bryr sig om varandra - även om dom inte direkt känner varandra.

    Jag tror på att vi människor har ett behov att vara något för någon annan - att få visa ömhet och omtanke.

    Denna tråd är ett bevis på att vi verkligen behöver varandra - och att kärlek människor emellan kan få vem somhelst att orka - bara lite till - o lite till

    JÄTTEKRAM till er ALLA

  • slj

    Hej nu har jag oxå hittat hit!

    Ja nu har lukas blivit sämre han bara blöder och blöder, ser ut som ett litet lakan med svarta ringar på.
    Vi var hos läkaren i dag och fick öka hans kortison till 20 mg per dag och blir han inte bättre innan fredag så läggs han in, så ja jag vet inte vad som händer man kan ju bli galen för mindre.
    Hans läkare sa att han är mycket sjuk i sin grundsjukdom, om bara min lilla son fick vara frisk och slippa denna eländiga sjukdom.
    Vi väntar fortfarande på tid till göteborg och jag h***r att vänta jag vill veta nu !!!!!
    Jätte kramar till er alla

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7