• saga o kevin

    Frågor Ang Photoshop del 4

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4
  • vonka
    MuZik skrev 2007-07-21 17:06:02 följande:
    Det lättaste sättet jag kan komma på att förklara vad ett lager är att jämföra t.ex med genomskinliga overheadblad. Om du har ett papper underst (= bakgrund) så tar du ett overheadblad ovanpå detta (= lager) och gör ändringar på detta. Skulle du senare ångra dig så kan du ta bort lagret utan att bakgrundsbilden blir förstörd. Du kan ha hur många blad/lager som helst ovanpå varandra och jobba med dem separat utan att ändra på bilden helt.Öh, blev ju jättesvårt att förklara hur jag tänkte ändå. Men jag hoppas att du fattar nåt av mitt flum!
    Okej, men tack så mycket.. nu får jag ta och prova  . Ha det så bra, vi hörs nog igen *skratt*/ vonka
  • AnneCharlotte
    MuZik skrev 2007-07-21 17:06:02 följande:
    Det lättaste sättet jag kan komma på att förklara vad ett lager är att jämföra t.ex med genomskinliga overheadblad. Om du har ett papper underst (= bakgrund) så tar du ett overheadblad ovanpå detta (= lager) och gör ändringar på detta. Skulle du senare ångra dig så kan du ta bort lagret utan att bakgrundsbilden blir förstörd. Du kan ha hur många blad/lager som helst ovanpå varandra och jobba med dem separat utan att ändra på bilden helt.Öh, blev ju jättesvårt att förklara hur jag tänkte ändå. Men jag hoppas att du fattar nåt av mitt flum!
    Undrade också över lager, tycker du förklarade riktigt bra, nu har jag i alla fall en uppfattning, tack MuZik!!!
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Stolt mor till William född 5 november 2006 ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • SingForLife

    Från en som tänkt börja med det här; vart kan jag ladda ner den bra version av Photoshop och gärna på Svenska?

    Jag är inte haj på de här programmen så jag kan tala om att jag har Googlat men jag vet inte vad som är rätt program. Jag har Windows Vista om det spelar nån roll?

    Jag brukar klara ut sånt här själv o känner mig helt blåst nu men skam den som ger sig

  • AnneCharlotte
    SingForLife skrev 2007-07-22 15:36:11 följande:
    Från en som tänkt börja med det här; vart kan jag ladda ner den bra version av Photoshop och gärna på Svenska?Jag är inte haj på de här programmen så jag kan tala om att jag har Googlat men jag vet inte vad som är rätt program. Jag har Windows Vista om det spelar nån roll?Jag brukar klara ut sånt här själv o känner mig helt blåst nu men skam den som ger sig
    Nja, att ladda ner är ju inte tillåtet, du får nogs snällt köpa programmet i så fall... det kostar en del, vet inte om det finns testversioner att få tag på...
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Stolt mor till William född 5 november 2006 ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • AnneCharlotte

    Hur byter man bakgrund, alltså tar bort en del på fotot och ersätter med något nytt? Antar att man måste markera/klippa på något sätt... Är det svårt att förklara? Tacksam iaf för ett försök, har inte lyckats lösa det...


    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Stolt mor till William född 5 november 2006 ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Sing Star
    SingForLife skrev 2007-07-22 15:36:11 följande:
    Från en som tänkt börja med det här; vart kan jag ladda ner den bra version av Photoshop och gärna på Svenska?Jag är inte haj på de här programmen så jag kan tala om att jag har Googlat men jag vet inte vad som är rätt program. Jag har Windows Vista om det spelar nån roll?Jag brukar klara ut sånt här själv o känner mig helt blåst nu men skam den som ger sig

    Gå in på adobes hemsida och ladda ner gratis testversioner. Jag skulle välja Photoshop Elements 5.0 eftersom du är nybörjare. www.adobe.com.


    http://www.adobe.com/products/photoshopelwin/


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • AnneCharlotte
    enbacken skrev 2007-07-22 15:58:38 följande:
    jag har för mig att snusfia har en beskrivning på hur man gör om bakgrunden.
    Tack för det :)
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Stolt mor till William född 5 november 2006 ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4