• skräckslagen

    Roliga händelser under förlossning del 6

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat
    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html
    familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m20443665-42.html

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 6
  • Muminlina

    Kan ni inte förklara T o K för oss som inte förstår...? För att ha två hjärnor i samma kropp så känner jag mig väldigt dum...

  • tösmamma

    har inte heller hört talas om något K..har fött tre barn men missat det!!! berätta nyfiken

    min syster födde barn för 2 månader sen och då berättade hon att hon legat och gnällt på förlossningen..-snälla avliva mej...då hade bm svarat..då är du på fel sjukhus..tyckte det var rätt kul

  • Lyck4
    så roligt att läsa allas roliga händelser.
    Kan berätta lite om när jag födde min dotter. Som många mammor vet så är man inte i sitt sinnes fulla bruk när man ligger där och har som mest ont..

    Jag hade öppnat mig 7 cm och hade klarat mig bra med lustgas, fram tills nu då jag hade SKIT ont. kunde varken ligga eller stå för hur jag än gjorde gjorde det bara ännu ondare. Jag hade knappt nåt mellanrum allls mellan värkarna när barnmorskan kommer in och ser mig hänga över sängen samtidigt som jag står och stampar med ögonen i kors. Hon säger då att det är sista chansen nu om jag vill ha bedövning för att den ska hinna hjälpa nåt, och då säger jag samtidigt som jag står och vrider mig av smärta att jag ska minsann inte ha nån bedövning, för jag ska minsann inte skada mitt barn redan innan det är fött!
    VA? Hur tänkte jag då? haha.
     Min dotters pappa tittade på mig och undrade vad jag pysslade med.
    Efter mycket övertalande om att de absolut inte skulle ge mig något som skadar barnet gick jag med på en morfinspruta, ALLA som föder barn vet ju att ingen smärtlindring är farlig!?
    BM går ut för att förbreda sprutan, när jag kommer på att hon kanske kommer att ta den i stjärten.. Vilket inte alls går för sig just då eftersom en spruta i stjärten gör ont!
    Som om en spruta i stjärten skulle kännas i jämnförelse med de värkar jag hade då? haha
    när hon kkommer in igen står jag och vrider och vänder på mig för att hon inte ska komma åt, vilket hon inte gör fören jag får en värk som gör att jag var tvungen att hänga mig över sängen igen...
    och nej, den kändes inte för fem jävla öre.. men förstår inte hur jag ens tänkte i dom banorna. och jag som inte är ett dugg spruträdd heller dessutom, hhaha.. ja ja..
  • PID
    Ztampe skrev 2007-10-26 19:49:57 följande:
    Instämmer med muninlina. Har inte heller hört om K och T.
    Jag tror att "K" är det man säger om man använder sig av profylax. När man får en värk så andas man in o trycker sen "K" neråt.. Svårt att förklara..
  • Ylle

    K ska man tänka när man krystar. man gör en liten "sit-up" och kör ner ett K i halsen liksom för att använda rätt muskler. det lär man sig på profylax.

  • Silverforsen

    vi får inte lära os nån profylax här.. gått på FUB redan och de sa inget om de där..

  • Hannah74
    Silverforsen skrev 2007-10-27 07:21:06 följande:
    vi får inte lära os nån profylax här.. gått på FUB redan och de sa inget om de där..
    Det får vi inte heller- hos BM- utan man får betala nästan 2000/par för att gå på en kurs.
    Äntligen gravid!
Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 6