• Fairy77

    Frågor Ang Photoshop del 5

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
    hette saga o kevin innan
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5
  • Sexymala

    nu fick jag nog till det.. men det går inte att klona på ett "nytt" lager.. fick göra det på lagret där jag även har en mask där jag "slätat" ut huden...

    men men..

  • honny

    Muzik. Ok nu fick jag till det. Men en fråga till hur smälter jag in ansiktet nu. o får bort det så kallade kanter o förfinar till hyn? O kroppen jag använde hade lite lugg på ansiktet men när jag klistrade över så hamnar ju luggen bakom  ansiktet. Hur gör jag där då?

  • limmelime

    hej på er! alltså, jag fattar VERKLIGEN ingenting..

    skulle någon vilja hjälpa mig?

    om jag t.ex. vill göra ett julkort eller vad som helst, och ska ha en tecknad bild som bakgrund och sen "klistra in" ett par barn-ansikten i den bilden med någon text exempelvis...
    HUR GÖR JAG?

    o då menar jag verkligen STEG FÖR STEG.
    har försökt flera olika grejer men jag FATTAR inte...

    jag har photoshop cs2, på engelska...

    snälla någon, kan ni förklara eller visa bilder på hur man överhuvudtaget börjar? please!

    ps! förlåt om jag verkar trög, men i detta fallet ÄR jag verkligen trög.

  • honny

    Är det någon som vet hur man smälter in ett ansikte på en kropp.. Ansiktet e liksom på plats men behöver få bort kanter så att detser ut som att ansiktet tillhör kroppen..

  • NoMatter
    honny skrev 2007-10-06 17:18:42 följande:
    Någon som kan bara snäll o förklara för mig ordagrant hur jag sätter ett ansikte på en annan kropp utan att ansiktet blir för stort viljet hände mig. Jag får inte til det. Jag annvänder photoshop elements 5.0
    Koll den här länken: http://www.stealthdesignz.com/index2.php?page=photoshop/changingheads
    De säger alltid att den rätta personen dyker upp så småningom. Min måste ha blivit överkörd av en lastbil.
  • honny

    länkarna säger mig ingenting. vill ha en bra o enkel förklaring bara om det går att få..tack

  • Bilja
    honny skrev 2007-10-06 18:31:25 följande:
    Är det någon som vet hur man smälter in ett ansikte på en kropp.. Ansiktet e liksom på plats men behöver få bort kanter så att detser ut som att ansiktet tillhör kroppen..
    för mig brukar det ta ca en timme att få till det. men det är bara prova dig fram och dra i olika gräger, konstrast, färger mm. Och för att få fram luggen måste du sudda.

    JAg måste bara säga att detta med morphing är ingenting man lär sig på nån vecka det tar månader så förvänta dig inte att få till det perfekt på första bilden..det är bara tränna
  • Bilja
    honny skrev 2007-10-06 20:56:04 följande:
    länkarna säger mig ingenting. vill ha en bra o enkel förklaring bara om det går att få..tack
    Enkel förklaring!? Prova förklara 1-2h jobb Man måste som sagt prova själv.. ingen gör samma alla gör på sitt eget sätt
  • Bilja
    Bilja skrev 2007-10-06 20:58:13 följande:
    för mig brukar det ta ca en timme att få till det. men det är bara prova dig fram och dra i olika gräger, konstrast, färger mm. Och för att få fram luggen måste du sudda.JAg måste bara säga att detta med morphing är ingenting man lär sig på nån vecka det tar månader så förvänta dig inte att få till det perfekt på första bilden..det är bara tränna
    gräger!? haha grejer ska det stå
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5