• Fairy77

    Frågor Ang Photoshop del 5

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
    hette saga o kevin innan
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5
  • skorpionen80
    enbacken skrev 2007-10-08 15:07:23 följande:
    Inte? ;) Titta på 8:an & 9:an. Du väljer den genom att trycka Alt GR + 8 och Alt Gr + 9. Själv har jag ändrat just dem till , och . det är lite lättare att välja...
  • skorpionen80
    mexisis skrev 2007-10-08 15:01:41 följande:
    är det nån som vet hur man får ett par omålade läppar att bli som på den här bilden, klarröda och glansiga som av läppglans? eller går det inte?
    Visst går det, men det är inte lätt att få det att se så naturligt ut. Lättast är ju helt klart att tänka på det när man tar fotot.
  • mexisis
    enbacken skrev 2007-10-08 15:09:15 följande:
    För att få läpparna sådär glansiga brukar jag använda filtret plastic wrap. Man får laborera lite.
    aha, har jag aldrig tänkt på, det måste jag testa. men jag får dem inte så där mörkt röda heller. har testat en massa olika grejer men ska man se alla rynkor och sånt (eller vad det kallas på läpparna) så får jag inte till det. brukar måla läpparna på ett lager ovanför och sedan välja soft light, men då blir de ju inte så där mörkt röda
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • mexisis
    enbacken skrev 2007-10-08 15:07:23 följande:
    sitter inte dom där tecknen på 8 och 9 fast du måste trycka in alt gr samtidigt? om du menar dom här [ och ] . så gör jag iaf
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • mexisis
    skorpionen80 skrev 2007-10-08 15:16:07 följande:
    Visst går det, men det är inte lätt att få det att se så naturligt ut. Lättast är ju helt klart att tänka på det när man tar fotot.
    ja det är väl det
    tänkte bara om det gick att fuska till i ps på nåt vis. skulle va lite skoj på en del bilder jag gör om till en vän. hon är relativt osminkad och jag har gjort henne lite snyggt vitaktig i huden och tänkte att knallröda glänsande läppar hade varit ballt
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • mexisis

    hihi testade plastic wrap på läpparna på bild nr 2 (hon som är blöt). det såg ut som hon hade värsta munsåret hur jag än sjusterade spakarna, en rejäl blåsa
    får nog öva lite på det där tror jag


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • skorpionen80
    mexisis skrev 2007-10-08 15:16:14 följande:
    aha, har jag aldrig tänkt på, det måste jag testa. men jag får dem inte så där mörkt röda heller. har testat en massa olika grejer men ska man se alla rynkor och sånt (eller vad det kallas på läpparna) så får jag inte till det. brukar måla läpparna på ett lager ovanför och sedan välja soft light, men då blir de ju inte så där mörkt röda
    Testa Color Burn eller Multiplay...
  • Myspysan74
    mexisis skrev 2007-10-08 15:06:53 följande:
    sen undrar jag en sista sak, vissa använder ett filter som gör att bilderna ser lite randiga ut och lite gamla på nåt vis. vet nån vad det heter? har försökt att få veta det ett tag men blir "ignorerad" hihi (tänkte att nån här kanske vet och inte har nåt emot att dela med sig )

    Menar du så här?:


  • mexisis
    Myspysan74 skrev 2007-10-08 15:30:00 följande:
    Menar du så här?:
    näe, det är ett filter som inte finns i ps utan som man antingen laddar hem eller köper. har fått veta vad det hette förut men kommer inte ihåg. det är lite svårt att förklara, men om man t.ex väljer add noise så kan man ju få bilden lite kornig. ungefär så fast randigt (är totalt tokrutten på att förklara haha )

    men bilden blev jättefin med det där filtret också, tackar för den hihi
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Myspysan74

    Varsågod
    Förstår nog inte riktigt hur du menar då, men vet inget om nåt filter ändå 


    Funkar det inte med filter-textur-struktur då?

Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5