• Fairy77

    Frågor Ang Photoshop del 5

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
    hette saga o kevin innan
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5
  • skorpionen80
    lolliepopsie skrev 2007-10-29 18:47:27 följande:
    Har nog ett gammalt Photoshop..var får jag tag på en nyare testversion?
    www.adobe.com
  • Missix
    skorpionen80 skrev 2007-10-29 18:46:43 följande:
    Huvudet blir rött för att det är så quickmasken fungerar. Det som är rött är omarkerat och det som är vanligt är inte markerat. Klicka en gång till på quickmasken (eller på knappen bredvid beroende på vad du har för version) så blir det en vanlig markering istället.Hur menar du att ögonfransarna inte fastnar?
    Jo fast om jag börjar från början med ett kort och börjar med att trycka på quickmask, så blir inte huvudet rött, utan då kan jag göra allt möjligt liksom.
    Om vi säger att jag börjar med att maska ögonen för att byta färg, då funkar det fin. Men när dom är färdiga och jag vill byta hårfärg, då gör jag det med i quickmasken, me när jag då trycker på den så blir ju huvudet rött tack vare at jag redan gjort vid ögonen innan.
    Då måste jag spara ihopa llt och stänga ner programmet för att sen öppna upp det igen.
    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • skorpionen80
    Missix skrev 2007-10-29 20:56:29 följande:
    Jo fast om jag börjar från början med ett kort och börjar med att trycka på quickmask, så blir inte huvudet rött, utan då kan jag göra allt möjligt liksom. Om vi säger att jag börjar med att maska ögonen för att byta färg, då funkar det fin. Men när dom är färdiga och jag vill byta hårfärg, då gör jag det med i quickmasken, me när jag då trycker på den så blir ju huvudet rött tack vare at jag redan gjort vid ögonen innan.Då måste jag spara ihopa llt och stänga ner programmet för att sen öppna upp det igen.
    Ahh, då hänger jag med. Jobba i olika lager. Gör ett nytt lager för varje Hue/Saturation (eller vad du nu använder för att byta färg) genom att klicka på den svartvita cirkeln under lagerpaletten.
  • Missix
    skorpionen80 skrev 2007-10-29 18:46:43 följande:
    Huvudet blir rött för att det är så quickmasken fungerar. Det som är rött är omarkerat och det som är vanligt är inte markerat. Klicka en gång till på quickmasken (eller på knappen bredvid beroende på vad du har för version) så blir det en vanlig markering istället.Hur menar du att ögonfransarna inte fastnar?
    Ahh, läste dåligt, förlåt!
    Ögofranspenslen målar liksom inte, det händer inget på lagret fast jag tagit nytt. Men omjag spara det och stänger ner och sen öppnar upp så funkar det med nytt lager och pensla ögonfransen
    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • skorpionen80
    Missix skrev 2007-10-29 20:59:00 följande:
    Ahh, läste dåligt, förlåt! Ögofranspenslen målar liksom inte, det händer inget på lagret fast jag tagit nytt. Men omjag spara det och stänger ner och sen öppnar upp så funkar det med nytt lager och pensla ögonfransen
    Säker på att det nya lagret ligger överst? Tryck CTRL+D innan du ritar för att vara säker på att allt är avmarkerat.
  • Missix
    skorpionen80 skrev 2007-10-29 21:00:40 följande:
    Säker på att det nya lagret ligger överst? Tryck CTRL+D innan du ritar för att vara säker på att allt är avmarkerat.
    Ahh tack för tipset. Som sagt innan säkert bara en bagatell som jag inte klurat ut än. Ska testa det snart
    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • enbacken
    skorpionen80 skrev 2007-10-29 15:12:33 följande:
    Edit - Preferences - PerformanceVet inte om det finns någon max-gräns, men det är bara till att prova =)
    Hur funkar det i cs3
  • schatzi

    jag blir gaaaaaaaaalen!! har lyckats med att få fina ögonfransar.. men kan för mitt liv inte få några bra "bryn och läpp" penslar... har letat hur mycket som helst på deviantart.. någon som kan ge mig tips??? jag har CS2


    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Kasta inte igelkottar i din egna ballongaffär ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • tingeling79
    skorpionen80 skrev 2007-10-29 15:12:33 följande:
    Edit - Preferences - PerformanceVet inte om det finns någon max-gräns, men det är bara till att prova =)
    Än en gång... TACK! Du e en pärla
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5