• Fairy77

    Frågor Ang Photoshop del 5

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
    hette saga o kevin innan
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5
  • Kickiiii

    Det är en grej jag undrar och hoppas på snabbt svar... Leker lite med photoshop som nybörjare och i AasaCs bildgalleri finns en förklaring till hur man slätar ut huden..
    Men min photoshop står på svenska och hennes förklaring på engelska.. Så jag förstår inte riktigt :)
    Vart på den svenska photoshop 7.0 hittar jag "4.Välj select - inverse "
    och
    "5.Select - feather "

    Tacksam för svar :)

  • Sexymala
    Kickiiii skrev 2007-11-05 15:50:25 följande:
    Det är en grej jag undrar och hoppas på snabbt svar... Leker lite med photoshop som nybörjare och i AasaCs bildgalleri finns en förklaring till hur man slätar ut huden..Men min photoshop står på svenska och hennes förklaring på engelska.. Så jag förstår inte riktigt :)Vart på den svenska photoshop 7.0 hittar jag "4.Välj select - inverse "och"5.Select - feather " Tacksam för svar :)
    inverse- omvänt
    och
    feather- ludd
  • Kickiiii

    Sexymala : Tack så mycket för snabbhjälp! =D Ska genast leka lite till!

  • Sexymala
    Kickiiii skrev 2007-11-05 16:03:11 följande:
    blur då? va e de på svenska? *skäms lite grann*
    kan vara brus?
    Har svanska verisionen fast på en annan dator än vad jag sitter vid nu, tyvärr.. Men du skall iaf in på brus- median (elle rngt liknande) tror jag!!
  • Kickiiii

    Å tack så jätte mycket ännu en gång! =D
    De här va ju skitkul när man börjar lära sej lite!

  • Kickiiii

    Har en till liten fråga..

    Om man sätter ett ansikte på en annan kropp så kan ju färgskillnaden bli enorm.. Något tips på hur man får färgen på kroppen att matcha ansiktet eller vice versa...?

  • Sexymala
    Kickiiii skrev 2007-11-05 16:32:58 följande:
    Har en till liten fråga..Om man sätter ett ansikte på en annan kropp så kan ju färgskillnaden bli enorm.. Något tips på hur man får färgen på kroppen att matcha ansiktet eller vice versa...?
    man får leka lite med olika reglage, typ nyans/mättnad.. finns något som heter färgbalans eller ngt sådant, kan funka där med.. Jag vet inte. Är inte så haj på det!
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5