• SvanFlikkan

    Facebook!

    är jag den enda som vägrar bli medlem på facebook? vad är de för speciellt med det stället?

    har aldrig vatir förtjust i facebook, speciellt inte efter det vart på nyheterna, och då har de vart negativt!

  • Svar på tråden Facebook!
  • Parrot
    sannispannisen skrev 2007-11-05 00:26:52 följande:
    jag tycker inte att det är så farligt, vem som helst kan ju sno ens bilder här på FL...dock är dom nu inte synliga för alla.men man får ju tänka på att alla kan sno dom, så vad spelar det för roll att FB äger dom?dom har väl inte copywright? altså kan sno min bild och säga att det är nån på redx unge?
    [/citat]
    sannispannisen skrev 2007-11-05 00:28:39 följande:
    [citat]
    copyright kanske det stavas...
    Det är ju det dom tar över. Dom tar över ägandet av alla bilder.
  • aurora30

    enligt vad jag hört så har Facebook copyright på alla bilder å personinfo och kan använda detta som dom vill i 13 el 14 år. ska kanske va lite försiktig.

  • Chutzpah

    FB äger bilderna och alla texter man har lagt upp där.

    Så manga panndöda människor som inte läser villkoren när de reggar sig, man klickar 'ja', bara och vips så äger FB en.

  • ming
    Chutzpah skrev 2007-11-04 23:49:31 följande:
    Man kan faktiskt ha tittat lite runtom på FB utan att ha varit medlem, förstår du. Det är något som inte tilltalar alla.
    Nej, det kan man inte. Man måste vara medlem och inloggad för att titta runt på FB.
  • ming
    spiritsinlove skrev 2007-11-05 00:24:43 följande:
    "Man"? Menar du det att det kommit fram att Facebook äger exempelvis alla bilder folk lägger ut där?
    Nej, de äger publiceringsrätten. Det måste de göra, för att de ska ha rätt att publicera bilderna på Facebook. Annars skulle det ju inte FB få publicera bilderna där/i fotogallerierna, om de hade publiceringsrätt på bilderna.
  • SvanFlikkan

    det är verkligen dubbla meningar om facebook. jag har blivit lite nyfiken. men är så säker på att jag kommer bli besviken!

  • kejsarinnan

    hur länge har facebook funnits?


    Nu är Lucas här! Född 2007-08-30
  • vadskajaghetadå

    ok så ni menar att dom kan sno kort på mig där och lagligt säga "detta är mitt kort och detta är jag? det är min egen bild - jag äger den?"

    dom har rätt att utgöra sig från att vara mig t. ex, dom kan ju som sagt bara söga att dom äger bilden och sno den och lägga in vart som helst?


  • white cheese

    Detta är taget direkt från Facebooks regler:

    -------------
    By posting User Content to any part of the Site, you automatically grant [...] to the Company an irrevocable, perpetual, non-exclusive, transferable, fully paid, worldwide license (with the right to sublicense) to use, copy, publicly perform, publicly display, reformat, translate, excerpt (in whole or in part) and distribute such User Content for any purpose.
    [...]
    If you choose to remove your User Content, the license granted above will automatically expire, however you acknowledge that the Company may retain archived copies of your User Content.
    -------------

    För att översätta det viktiga, så ger man alla rättigheter, för evigt, till Facebook, på allt man laddar upp (bilder, text, mail etc). Om man avslutar sitt medlemskap får de ändå behålla allt man laddat upp i sina arkiv.

Svar på tråden Facebook!