• Anonym (Vad göra?)

    Min 8 åring har oralsex!

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få min 8 åring sluta ha oralsex!
    Han har flera ggr sugit på sina vänners penisar och de har sugit på hans.

    Jag har förklarat ett flertal gånger att man absolut INTE får röra,slicka,suga etc etc nedanför naveln förräns man är VUXEN!
    Och han verkar förstå men samma sak har hänt flera flera gånger nu.
    Han lovar att inte göra om det,men nu har det nyss hänt igen.
    Tyckte det var så tyst på hans rum och där ligger han och vännen i hans säng och det lyser skyldighet om dem båda,jag lyckades få ur honom sanningen.

    Jag vill inte att han ska tro sexualitet är något fult,bara att man EJ fåra göra sånt när man är liten.

    Det här är ett svårt ämne tycker jag.
    Är rädd att hans vänners föräldrar till slut inte kommer låta sina barn leka med honom.

    Har tidigare inte straffat honom men sista gången sa jag att händer det en gång till så måste jag ge dig ett straff,så nu har han fått utegångsförbud!

    Några tips?
    Tas emot tacksamt!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 21:57
    Många undrar HUR min son kan fått den här idén från första början och jag skriver IGEN:Från låten av Eddie medusa som heter 'Josefine,vill du suga min kuk'!
    Som han råkat höra och därifrån kom idéerna.

    Den här tråden har helt & totalt spårat ur!!

    Det jag kommer göra nu är - Ingenting!
    Endast att barnen får leka med dörren öppen till hans rum.
    Skulle det vara så att det fortsätter och fortsätter så kanske jag kommer ta kontakt med en barnkurator (utan min sons vetskap) och rådfråga,men jag känner att det INTE är behövligt som det ser ut nu.

    Min son är en mycket trygg liten kille,glad,harmonisk,social etc etc.

  • Svar på tråden Min 8 åring har oralsex!
  • Trandansen

    Ni får tycka vad ni vill. Jag tycker inte det är okej att ha oralsex vid 8-års ålder. Om han däremot hade onanerat eller "torrknullat" på ett nyfiket sätt med en kompis hade jag inte resonerat likadant.

    Mycket tyder på att pojken fått en väldigt skev uppfattning om sex alldeles för tidigt. Om det sedan beror på vad han sett, hört eller varit med om kan jag bara spekulera i, men enligt TS är hon ju övertygad om att han aldrig blivit utnyttjad, och det kan jag ju varken bekräfta eller dementera.

  • Anonym

    Jag hade också avanserade sexlekar från det att jag var 6 till ca 10 års ålder! Jag tror att jag var det pådrivande kraften för dessa sexlekar!! Jag själv har ansett mig som ett lyckligt barn med bra barndom.... tills den dagen jag blev vuxen och började få panikångest, vilka jag till slut var tvungen att söka psykologhjälp för!

    Självklart kom vi in på min barndom och jag berättade om mina sexuella lekar, det psykologen sa fick mig att hamna i ett chock tillstånd! Hon sa att min berättelse om mina sexlekar är ett typiskt exempel på barn som blivit utsatta för övergrepp!

    Naturligtvis blev jag jätteledsen och tyckte att OM jag nu blivit utsatt för sexuella övergrepp att jag MÅSTE komma ihåg någonting?? Men hon sa att det måste man inte, det var kroppens sätt att skydda sig själv.... Så än i dag vet jag inte ifall jag blivit utsatt för sexuella övergrepp Tycker att det är konstigt att en psykolog kan ta en slutsats bara på grund av min berättelse om mina sexlekar som liten....

  • Trandansen

    Anonym:

    Du behöver nödvändigtvis inte ha blivit utsatt för sexuella övergrepp som liten. Tror bara din psykolog vill uppmärksamma dig om att det KAN ha varit så. Vi får väl hoppas du har rätt!

  • vadskajaghetadå

    altså, att onanera och ev känna på andras kön i den åldern är ju en sak, men att slicka och suga, usch det låter inte bra.
    och jag och mina vänner utforskade varanns kroppar VÄLDIGT mkt som barn, men absolut INTE oralt.
    förstår inte att det verkar så bra och normalt enligt många

  • vadskajaghetadå

    att suga och slicka tycker jag är ett porr-liknande beteende.INTE acceptabelt!!!!
    man kan onanera med handen, det ser jag inget fel i, jag hade komspiar som gjorde det när vi gick i ettan i skogen och ännu yngre.

    mina kompisar ville ligga och jucka på varann och jag såg inget fel i det, däremot är det inget man pratar om för de flesta skäms.

  • Trandansen

    sannispannisen:

    Haha.. Ligga och jucka känner jag igen :-$

  • Anonym (oxå)
    Anonym skrev 2008-06-15 17:53:07 följande:
    Jag och mina kompisar "knullade" när vi var små (6-10-årsåldern), vi onanerade tillsammans och lekte knullekar. Det är nog vanligare än vad man tror...
    jag hade en tjejkompis mellan 7-11 års åldern vi lekte oxå knulllekar smekte varandra och höll på, när jag var tonåring sedan skämdes jag massor men idag bryr jag mig inte..
  • Anonym (oxå)

    Är det sådan skillnad på att pilla, tafsa och utforska varandra och t.o.m. "torrknulla" jämfört med att "smaka"?

    Det beror väl lite på vad barnen "inspirerats" av.

Svar på tråden Min 8 åring har oralsex!