• Anonym (Vad göra?)

    Min 8 åring har oralsex!

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få min 8 åring sluta ha oralsex!
    Han har flera ggr sugit på sina vänners penisar och de har sugit på hans.

    Jag har förklarat ett flertal gånger att man absolut INTE får röra,slicka,suga etc etc nedanför naveln förräns man är VUXEN!
    Och han verkar förstå men samma sak har hänt flera flera gånger nu.
    Han lovar att inte göra om det,men nu har det nyss hänt igen.
    Tyckte det var så tyst på hans rum och där ligger han och vännen i hans säng och det lyser skyldighet om dem båda,jag lyckades få ur honom sanningen.

    Jag vill inte att han ska tro sexualitet är något fult,bara att man EJ fåra göra sånt när man är liten.

    Det här är ett svårt ämne tycker jag.
    Är rädd att hans vänners föräldrar till slut inte kommer låta sina barn leka med honom.

    Har tidigare inte straffat honom men sista gången sa jag att händer det en gång till så måste jag ge dig ett straff,så nu har han fått utegångsförbud!

    Några tips?
    Tas emot tacksamt!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 21:57
    Många undrar HUR min son kan fått den här idén från första början och jag skriver IGEN:Från låten av Eddie medusa som heter 'Josefine,vill du suga min kuk'!
    Som han råkat höra och därifrån kom idéerna.

    Den här tråden har helt & totalt spårat ur!!

    Det jag kommer göra nu är - Ingenting!
    Endast att barnen får leka med dörren öppen till hans rum.
    Skulle det vara så att det fortsätter och fortsätter så kanske jag kommer ta kontakt med en barnkurator (utan min sons vetskap) och rådfråga,men jag känner att det INTE är behövligt som det ser ut nu.

    Min son är en mycket trygg liten kille,glad,harmonisk,social etc etc.

  • Svar på tråden Min 8 åring har oralsex!
  • Flygfotogen
    moniques skrev 2008-06-17 16:11:33 följande:
    Svar på #259Inte vid 8 års ålder .
    Då var du nog endera sen eller så kommer du inte ihåg första gången. Det är mycket mycket vanligt bland små barn. Och nej, syftet är inte nödvändigtvis att onanera sig till orgasm eller så, onani är mer än så.
  • vadskajaghetadå
    Trandansen skrev 2008-06-17 16:34:38 följande:
    (hur gör man en generad gubbe?)
    hahahahah
  • Pankakstårtan
    sannispannisen skrev 2008-06-17 16:33:27 följande:
    att suga och slicka tycker jag är ett porr-liknande beteende.INTE acceptabelt!!!!man kan onanera med handen, det ser jag inget fel i, jag hade komspiar som gjorde det när vi gick i ettan i skogen och ännu yngre.mina kompisar ville ligga och jucka på varann och jag såg inget fel i det, däremot är det inget man pratar om för de flesta skäms.
    Precis det är skillnad att pilla på sig själv och många har väl pillat på nån när dem var små, men tror knappast att det är många som har sugit av och låtit sig sugas av.... skäms att använda ordet suga faktiskt det är verkligen inte acceptabelt på något vis när det hanldar om en 8 åring.
  • Pankakstårtan
    Kallemannen skrev 2008-06-17 15:53:58 följande:
    I såfall skulle psykmotagningen bli full av barn eftersom detta är ett fullkomligt naturligt betende...Har ni aldrig läst någon litteratur om barns utveckling, gör det och låt inte era egna värderingar styra den naturliga utvecklingen.
    Lägg av det är inte normalt att man suger av eller låter sig sugas av vid 8-års ålder!

    Och det är inte acceptabelt eller naturligt på något sätt.
  • Pankakstårtan
    enny signatur skrev 2008-06-17 15:50:26 följande:
    självkalrt är det just ett straff, vad kallar du det då?
    Betyder det att man straffar barnet om man söker hjälp?
  • Kya
    Pankakstårtan skrev 2008-06-17 18:06:04 följande:
    Lägg av det är inte normalt att man suger av eller låter sig sugas av vid 8-års ålder!Och det är inte acceptabelt eller naturligt på något sätt.
    ?? hur kan det inte vara naturligt? sexuella fantasier har redan barn, och det är väl inte helt otänkbart att kombinera två erotiska zoner? alltså munnen och könsorganet.

    det här barnet har antingen snappat upp nånstans att det är möjligt att kombinera dessa zoner, eller så är han en uppfinnarjocke. men att påstå att ett barn är sjukt för att han kommit på detta är ju bara fel.
  • Anonym

    Näää jag fattar heller hur folk kan skriva att det är NORMALT!!

    För att jag ska tycka att det ÄR normalt vill jag höra ett uttalande från en barnpsykolog!!

    När man är 8 år är man ju inte sådär jätteliten och man vet eller bör veta vad som är rätt eller fel!

  • Kya
    Anonym skrev 2008-06-17 18:10:00 följande:
    Näää jag fattar heller hur folk kan skriva att det är NORMALT!!För att jag ska tycka att det ÄR normalt vill jag höra ett uttalande från en barnpsykolog!!När man är 8 år är man ju inte sådär jätteliten och man vet eller bör veta vad som är rätt eller fel!
    näe, inte är det normalt, men det är väl för guds skull inte sjukt heller! det är att gå långt över gränsen att påstå att ett barn är sjukt pga ett visst beteende...
  • Anonym

    Näää jag kan inte hålla med om att denna 8 åriga kille skulle vara sjuk!! För det tror jag inte att han är!

    Jag tycker bara att det inte är normalt!

Svar på tråden Min 8 åring har oralsex!