• Anonym (Vad göra?)

    Min 8 åring har oralsex!

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få min 8 åring sluta ha oralsex!
    Han har flera ggr sugit på sina vänners penisar och de har sugit på hans.

    Jag har förklarat ett flertal gånger att man absolut INTE får röra,slicka,suga etc etc nedanför naveln förräns man är VUXEN!
    Och han verkar förstå men samma sak har hänt flera flera gånger nu.
    Han lovar att inte göra om det,men nu har det nyss hänt igen.
    Tyckte det var så tyst på hans rum och där ligger han och vännen i hans säng och det lyser skyldighet om dem båda,jag lyckades få ur honom sanningen.

    Jag vill inte att han ska tro sexualitet är något fult,bara att man EJ fåra göra sånt när man är liten.

    Det här är ett svårt ämne tycker jag.
    Är rädd att hans vänners föräldrar till slut inte kommer låta sina barn leka med honom.

    Har tidigare inte straffat honom men sista gången sa jag att händer det en gång till så måste jag ge dig ett straff,så nu har han fått utegångsförbud!

    Några tips?
    Tas emot tacksamt!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 21:57
    Många undrar HUR min son kan fått den här idén från första början och jag skriver IGEN:Från låten av Eddie medusa som heter 'Josefine,vill du suga min kuk'!
    Som han råkat höra och därifrån kom idéerna.

    Den här tråden har helt & totalt spårat ur!!

    Det jag kommer göra nu är - Ingenting!
    Endast att barnen får leka med dörren öppen till hans rum.
    Skulle det vara så att det fortsätter och fortsätter så kanske jag kommer ta kontakt med en barnkurator (utan min sons vetskap) och rådfråga,men jag känner att det INTE är behövligt som det ser ut nu.

    Min son är en mycket trygg liten kille,glad,harmonisk,social etc etc.

  • Svar på tråden Min 8 åring har oralsex!
  • Mori
    Anonym (jobbskadad) skrev 2008-06-21 21:18:15 följande:
    men vem säger att det är skillnad på våldtäktsmäns "frivillighet" och barns "frivillighet"? Jag säger inte att den här poken KOMMER bli en våldtäktsman, men jag säger att det är en varningsklocka.
    Om du talar om "våldtäksmän" så talar du om män alltså vuxna, INTE barn. Och de som våldtäksmännen förgriper sig på är frivilliga, vet att du satte det inom "" men jag blir helt vansinnig på det uttrycket. Det handlar om manipulation och psykiskt övertag från förgriparens sida. Så är inte fallet här...
  • DaCiss

    Du hade sex som 8, TS son har en form av oralsex men då det handlar om barn i den här åldern så är det inte riktig oralsex eftersom man inte riktigt förstår innebörden. Många barn gör det här. Jag har sett det flera gånger hos barn och det finns även att läsa om i böcker om barn och barnuppfostran. Det är fullkomligt normalt att barn utforskar sina kroppar och könsorganen. Och jag tycker själv det är att föredra att de gör just det så de kan se på sex senare som vuxna utan skam eller skuldkänslor. Sexiualitet är något man skall vara öppen om eftersom det är naturligt. Och detta som barn gör är faktiskt naturligt.

    Men du hade sex som 8 åring och har man regelrätt sex vid den åldern och börjar ha det mer regelbundet är det ju en annan sak och något som föräldern får se upp med.


    Anonym skrev 2008-06-21 21:51:01 följande:
    jag hade sex med min killkompis när jag var 8 år.. så bara på lek vet jag att det inte är, och sen vart det fler killkompisar och fler och på mer allvar. nu i vuxen ålder kan jag tänka äsch jag var ju bara ett barn, men samtidigt tänker jag barn ska inte göra sånt, skulle min dotter göra sånt skulle jag bli förstörd. så håll mera koll på era barn! låt dom leka men inte sexuella lekar det har man gott om tid att göra när man är vuxen!
  • Anonym

    citerat nummer 442#
    Det är fullkomligt normalt att barn utforskar sina kroppar och könsorganen.

    sina egna kroppar ja helt okej, andras vid den åldern nej. vi är vuxna vi bestämmer. man behöver inte säga att det är fel eller fult, bara att sånt gör man när man bli äldre, barn bör inte dricka kaffe röka ciggaretter dricka spritheller, vilket vi lätt säger nej till och ber dom vänta med. vilket mycket hör till vardagen för många precis som sex. man behöver inte lära sig om sex som 8 åring. man får sexualundervisning i skolan.

  • DaCiss

    Jo, men om man redan har sagt till sin son att man inte gör så där som barn så kan man inte göra mycket mer, eller?

    Visst säger jag också till min son då han dragit ner kalsongerna och visat snoppen på dagis att sådant gör man inte inför andra. Okej om man vill pilla på snoppen eller liknande så gör man det när man är ensam och att det är mer en privat sak. Då han blir vuxen och hittar någon han tycker om är det annat men som liten håller man det där för sig själv.

    Men vad mer kan du göra? Förbjuda barnet från att ha kompisar? Isolera det? Vakta det då kompisarna hälsar på? Inte låta honom fara hem till kompisar då du inte kan vakta honom där etc?

    Visst får man sexualundervisning i skolan men den är faktiskt inte mycket att heja för samt att den brukar komma ganska så sent. De allra flesta barn vet redan vad allt det där handlar om eftersom de har dels utforskat lite själva och dels hängt med i vad som sker hemma bakom stängda dörrar och sett på tv och medierna etc. Så det är bra att som förälder själv tala med sitt barn om sex redan då du märker att barnet börjar inse lite mer om sex och förstår vad snoppen och snippan kan göra med varann. Jag tror mycket mer på att vara öppen om sexualitet än att dölja den och låta skolan sköta resten och sedan låta barnet själv utforska allt det där först som vuxen. Tror inte man som lättast ger dem en naturlig och avslappnad syn på sin egna sexualitet då.


    Anonym skrev 2008-06-21 22:02:06 följande:
    citerat nummer 442#Det är fullkomligt normalt att barn utforskar sina kroppar och könsorganen.sina egna kroppar ja helt okej, andras vid den åldern nej. vi är vuxna vi bestämmer. man behöver inte säga att det är fel eller fult, bara att sånt gör man när man bli äldre, barn bör inte dricka kaffe röka ciggaretter dricka spritheller, vilket vi lätt säger nej till och ber dom vänta med. vilket mycket hör till vardagen för många precis som sex. man behöver inte lära sig om sex som 8 åring. man får sexualundervisning i skolan.
  • Anonym

    Har inte läst mer än TS.... men varför vet en 8åring vad kuk är? var har han hört låten?

  • Amira

    Jag lekte liknande lekar med mina vänner när jag var runt sjuårsåldern. Tycker inte det är något sjukt eller konstigt med det - barn är nyfikna och gör så.

  • Kallemannen

    Hua, du måste glömt din barndom eller varit hårt hållen. Jag vet ingen som inte "lekte" och utforskade sexualiteten innan puberteten....


    Anonym skrev 2008-06-19 18:33:50 följande:
    sjukt folk!! barn beter sig inte så! puberteten ska vara till för att utfoska sin sexualitet inte småbarns åren fy skäms på er som tycker det är okej att små pojkar suger av varann!!
  • Kallemannen

    Hunden ville väl det själv kanske....
    Vilken slutledningsförmåga du har, jag förstår att du är anonym.


    Anonym skrev 2008-06-21 21:24:58 följande:
    Svar på #427det var det sjukaste jag nånsin hört hur kan man låta en hund slicka på sitt barns m*s. Herregud vilka människor det finns.
  • Johannanyfiken

    jag och kompisarna på dagis lekte också liknande lekar som små...vi stoppade in pappersbitar i baken på varandra och stoppade i skedar där fram. Man tyckte väl att det var lite kul och spännande..inget man skämdes över direkt.
    Men nu skäms jag lite över det men det verkar ju vara naturligt.

  • Anonym
    Johannanyfiken skrev 2008-06-23 16:19:57 följande:
    jag och kompisarna på dagis lekte också liknande lekar som små...vi stoppade in pappersbitar i baken på varandra och stoppade i skedar där fram. Man tyckte väl att det var lite kul och spännande..inget man skämdes över direkt.Men nu skäms jag lite över det men det verkar ju vara naturligt.
    ja det låter mer som bus lekar du hade, men inte ts beskrivning på vad pojen gör, det låter inte normalt med tanle på den unga åldern.
Svar på tråden Min 8 åring har oralsex!